Fejl i BIOS på ASUS K8V-X
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 01-12-05 00:06

Hej NG.

Får følgende fejl ved opstart af ASUS K8V-X:

Unknown BIOS error - Error Code = 0163.

Først og fremmest ved jeg ikke hvad fejlen er...
Har læst noget om på nettet at det kan være dødt batteri eller at den
firmware jeg har i BIOS ikke understøtter Sempron.

Dette kunne jeg så måske løse med en update men...

Hvilket DOS program fra ASUS skal jeg så lige bruge til MIT motherboard? Et
K8V-X?

Synes ikke det står på deres hjemmeside.

Skal jeg vælge AFlash eller Afudos?

Så 2 spørgsmål....

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Michael.

Fra : Hans

Dato : 01-12-05 02:40

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
>
> Hvilket DOS program fra ASUS skal jeg så lige bruge til MIT
> motherboard? Et K8V-X?
>
> Synes ikke det står på deres hjemmeside.

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/beta/mb/bios/AFUDOS217.zip

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock754/k8v-x/K8vx1012.zip

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=K8V-X

Hans

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 01-12-05 14:18

cut

> http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/beta/mb/bios/AFUDOS217.zip

> [...]

Hej Hans.

Nu jeg nu ikke så meget for beta programmer men jeg kan se du mener jeg skal
bruge Afudos, så det vil jeg prøve.

CPU-siden havde jeg ikke selv set, så takker.

Mvh. Michael.

Fra : JK

Dato : 01-12-05 13:39

On Thu, 1 Dec 2005 00:05:56 +0100, "Michael H. Madsen" <mhm@mail.dk>
wrote:

> [...]
>K8V-X?
>
>Synes ikke det står på deres hjemmeside.

Det plejer man at klare ved at gå ind i bios (Del under opstart) og
save bios med F10.

Hvis ikke det hjælper, skal der stærkere midler til. Bios reflash,
eller i første opgang: reset cmos, load defaults og indstil alt forfra
i bios.

mvh

John

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 01-12-05 19:35

Update...

Puttede BIOS-filen på en floppy-disk under navnet "k8vx.rom".

Trykkede ALT+F2 under "bios-post" og så klarede den fint det selv...

Og nu virker det hele, ingen fejl og CPU står rigtigt i BIOS´en nu.

Cool.

Mvh. Michael.