Hvilket godt mainstream 939 kort til gamin~
Fra : Jakob

Dato : 30-11-05 20:02

Er interesseret i et bud på et 939 kort i den billige ende til
middelklassen. Det skal hovedsageligt bruges i en gamermaskine muligvis
med en amd 3500 processor.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 30-11-05 20:45

Jakob wrote:
> Er interesseret i et bud på et 939 kort i den billige ende til
> middelklassen. Det skal hovedsageligt bruges i en gamermaskine muligvis
> med en amd 3500 processor.

Det her er godt:
ASUS A8R-MVP
<http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=173581>

Alernativt dette her:
ASUS A8V-E SE
<http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152564>

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Jakob

Dato : 01-12-05 11:59

In article <438e013e$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>, test@example.com
says...

> Det her er godt:
> [...]

Endnu engang tak, jeg kigger på dem :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 01-12-05 11:59

In article <438e013e$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>, test@example.com
says...

> <http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152564>

Har du nogen bud hvis det skal være AGP ? :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : JK

Dato : 01-12-05 13:37

On Thu, 1 Dec 2005 11:58:49 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

>In article <438e013e$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>, test@example.com
>says...

>Har du nogen bud hvis det skal være AGP ? :0)

Med agp:

Noget nforce3 Ultra chipset baseret:

der er kun DFI og GigaByte og MSI.

Der har været andre anbefalinger generelt. Jeg mener ikke, at de har
været Nforce4 chipset.

Til gaming vil jeg mene: enten NF3 eller NF4

NF3:
(alle med agp og sata 1)

NF4:
(alle med pci express og sata 2)

der er hav af dem. Jeg tror, jeg ville vælge Abit.

mvh

John

Fra : Jakob

Dato : 01-12-05 13:53

In article <v5rto1dbvctbj2ourd9h89kqhj4so5hd8l@4ax.com>,
johnknuhtsenSP@Mail.dk says...

> (alle med pci express og sata 2)
>
> der er hav af dem. Jeg tror, jeg ville vælge Abit.

OK tak for dine inputs

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 01-12-05 17:39

Jakob wrote:
> Har du nogen bud hvis det skal være AGP ? :0)

Heh... Ikke rigtig, for så skal du nok tilbage til noget nForce3
el.lign. og der er jeg ikke så skarp :-/ Er det fordi du har et
AGP-grafikkort?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Jakob

Dato : 01-12-05 18:00

In article <438f2709$0$15784$14726298@news.sunsite.dk>, test@example.com
says...

> Heh... Ikke rigtig, for så skal du nok tilbage til noget nForce3
> el.lign. og der er jeg ikke så skarp :-/ Er det fordi du har et
> AGP-grafikkort?

Min ven der skal opgradere vil gerne beholde sit agp kort og opgradere
grafik om nogle måneder, derfor men hvis der er store ulemper forbundet
dermed er det måske bedre at gøre det på en gang.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 01-12-05 21:56

Jakob wrote:
> Min ven der skal opgradere vil gerne beholde sit agp kort og opgradere
> grafik om nogle måneder, derfor men hvis der er store ulemper forbundet
> dermed er det måske bedre at gøre det på en gang.

Det er lidt et dilemma, for der er ingen tvivl om at der bliver
produceret færre og færre AGP-kort, men det er svært at vide hvornår de
forsvinder helt. Men... der findes jo stadig PCI-grafikkort (selv om de
absolut ikke er de hurtigste!), så mon ikke AGP bliver her et stykke tid
endnu...

Du skal nok gøre op med dig selv (eller med din ven) hvor længe han vil
beholde sit bundkort og grafikkort. Hvis han alligevel vil skifte både
grafikkort+bundkort næste gang han opgraderer, så tag bare et bundkort
med AGP.

Du kan selvfølgelig også vente til han er klar til at investere i både
bundkort (med PCI-e) OG PCI-e grafikkort.

Du kan også investere i bundkortet og så købe et midlertidigt
"skod-PCI-e-grafikkort" indtil der er råd til et ordentligt, men for det
første kan man glemme alt om 3D-spil og for det andet så er det jo spild
af penge. Så er det måske bedre enten at vente eller at købe et bundkort
med AGP.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>