*** Calle *** skrev den 03-12-2005 15:53:
> Carsten Riis wrote:
>
>>*** Calle *** skrev den 02-12-2005 22:57:
>>
>>>Carsten Riis wrote:
>>>
>>>
>>>>>kom nu ikke med alt det fis. det er afprøvet, og Telia er noget
>>>>>SKOD.
>>>>
>>>>Trist, at du har den oplevelse.
>>>
>>>
>>>Ja men sandt
>>>
>>>
>>
>>Det betvivler jeg heller ikke, at du oplever det som sådan.
>>
>>
>>Men hvorfor har telia så 1,1 millioner kunder (inkl. erhverv og
>>taletid)? Tror du virkelig, at de alle har den oplevelse du har?
>>
>
> Ja, der er mange der er flygtet på det sidste
>
Der er flere der er kommet til kan jeg røbe
>>Tror du selv, at andre selskaber kører problemfrit?
>>
>
> Næ, men noget bedre
>
>>Jeg har måske bare en lidt anden tilgang til de problemer jeg møder i
>>min hverdag. Den kaldes: Løsningsorienteret.
>>
>>Jeg kan forestille mig, at din hedder noget i retning:
>>navlebeskuende afstandttilnæsetipfikseret problemfokusering med
>>indbyggede mavesår og forhøjet kolesteroltal.
>>
>
> Nej, Jeg siger: Kan de ikke levere, er der andre der står i kø for at få
> lov.
>
>
>>hvad er det for noget skodnet? hvor I landet, hvad er det for
>>telefoner du prøver med.
>>
>>I hele taget: fortæl lidt mere om hvad du oplever end bare, at du
>>oplever ingen dækning at have.
>>Hvad står der i displayet? Bliver du afbrudt i samtaler? Er der
>>forskel på om du modtager opkald eller foretager opkald? Er der forskel på
>>hvilke mobilselskabers kunder til ringer til eller når de ringer til
>>dig? er der forskel på hvilke tider af døgnet du oplever problemerne?
>>
>
> Der er næsten ingen dækning på hele øen Als, der roames hele tiden på
> sonofons net, som de ikke samarbejder med mere, så jeg skulle betale roaming
> afgift ;-(
> Det er prøvet på alle 6 af mine mobiler, med samme resultat. Andre udbydere
> er der intet problem med på det område.
>
>
>>>Og der er ikke tale om fejl 40.
>>
>>Psykologerne vil muligvis kalde det for: fornægtelse.
>>
>
> Er du naiv eller hvad, eller er du pedagog
>
Ingen af delene. Tilgengæld ved jeg
>>
>>>Har skam godt styr på teknik, og arbejder
>>>ikke med andet på jobbet.
>>
>>Den type kender jeg sørme også. De er de værste!
>>Teknikunkyndige FruJensen er en fryd at hjælpe ved siden af.
>>
>
> Ja, fodi hende kan tlf. suportere rende om hjørnet med, og bilde en støvle
> ind.
Hvilken interesse skulle de have med det?
> Det er jo nemt, når man får modsvar.
>
Dit er ikke modsvar. Det er paranoia.
>
>>I min tid i Netto kom en kunde hen og kunne ikke få et batteridrevet
>>ur til at virke. Jeg tillod mig at spørge om han havde sat friske
>>batterier i og om de sad rigtigt. Uhaa da da, han var da både
>>svagstrømsingeniør og projektleder og i hele taget startede med et
>>foredrag om, at en Nettobums (det var så ikke det udtryk han brugte)
>>som mig ikke kunne fortælle ham noget om strøm. Jeg tillod mig, så
>>at tage batteriet ud og sætte det i jf. "graveringen" (eller hvad den nu
>>hedder) på uret. Det virkede.
>>Sjældent havde jeg set en person blive så tavs som ham.
>>De kommende gange han kom i butikken hilste han meget pænt.
>>
>>
>>Gad vide om du er den slags kunde.
>>
>
> Nej
>
>
>>Og hvis du har virkelig har forstand på teknik, så ved du godt, at
>>teknik ikke bare er teknik.
>>
>
> Jeps
>
>>
>>>Problemet kom først efter Telia overtog Orange.
>>
>>Og hvad har du gjort for at afhjælpe? Jeg kan forstå på dig, at du har
>>forsøgt
>>
>>- med manuel vs automatisk netværkssøgning
>>
>
> Jeps. Og Telia har erkendt at de ikke har et godt net hernede efter at de
> slukkede orange nettet
>
Det var i sommers at det skete.
Der er sket rigtig meget siden da
>>Har din forhandler/Teliabutik været ind over problemet eller sidder du
>>bare derhjemme og hidser dig op?
>>Har Telias teknikere på hovedkontoret kendskab til dine problemer?
>>
>
> Jeps. Og Telia har erkendt at de ikke har et godt net hernede efter at de
> slukkede orange nettet
>
Hvor gammel er den oplysning?
>
>>Hvad med simkort i anden telefon? Og så sætte simkortet tilbage i den
>>oprindelige telefon.
>>hvad med et fungerende simkort i telefonen? Og så sætte det
>>oprindelige simkort tilbage igen.
>>
>
> er som sagt prøvet i 6 mobiler uden held
>
Nej det har du ikke sagt før nu
Hvilke mobiler? Modeller.
Der er visse gamle modeller som ikke understøttes længere.
>>Fortæl fortæl
>>Hvad har du gjort og hvad har du netop ikke gjort.
>>Hvad giver en forbedring af oplevelsen, hvad har effekt eller netop
>>ikke effekt?
>>
>
> Bliv nu ikke ved med at være så klog, og erkend de har problemer
Hvor har jeg ikke erkendt det?
Naturligvis er der problemer ellers ville teknikerne jo være arbejdsløse
hvis ikke der er problemer. Det gælder jo alle operatører på markedet.
Hvis alt kører som det skal, så er der jo ingen grund til at lave rette
indstillinger på både telefoner og på nettet hele tiden.
Jeg ved, at der arbejdes på at løse dem man får kendskab til.
Når du sidder i Asserballe Krat og hidser dig op over manglende dækning
og ikke gider fortælle de ting du foretager dig for at afhjælpe eller
hvad du ikke foretager dig..... hvordan kan du så hjælpes?
Du afviser jo mulige forklaringer som ævl.
Nogensinde overvejet, at jeg faktisk ved hvad jeg taler om?
Og at mange er blevet hjulpet ved de ting jeg har nævnt? Udover dem jeg
direkte har været i kontakt med, men også dem jeg har trænet til at
afhjælpe problemerne.
Og nej, jeg er stadig ikke ansat i Telia.
> Se bar det eksempel en har smidt i Dk.binaer om Telia's hjemmeside
>
Hvad har en hjemmesideopdatering med dækning at gøre med?
Og ja, jeg har smidt dem en mail omkring nævnte besked på deres
selvbetjeningssite.
>
>>Indtil videre har du ikke gjort andet end at jamre over skodnet. Du
>>har ikke været videre konstruktiv for at løse dit problem.
>>
>>Hvad har du af beskedcentralnummer til SMS (korrekte: +4528187000),
>>telefonsvarer (korrekte: +4528184000)?
>>Hvad med alle dine viderestillinger?
>>Har du de korrekte MMS/GPRS-indstillinger både på telefonen, men har
>>Telia også kendskab til din nuværende telefonmodel. Sidstnævnte har
>>indflydelse på første gang du skal bruge GPRS-funktioner med
>>simkortet svjh.
>
> Stop dit kloge ævl,
Ikke desto mindre er det min erfaring, der fortæller mig, at før man kan
udråbe "systemet" som den store stygge årsag, så er det altså
smartest at vide at alt er som det skal være i den telefon man står med.
Jeg kan forstå på dig, at du ikke engang gider at afprøve de forskellige
muligheder jeg har skitseret for dig.
Tror du selv, at du har identificeret "systemet" som årsag, når du ikke
gider at ændre noget på telefonerne?
Er det også sådan at du fejlsøger på dit arbejde? Giver Elværket i
Åbenrå skylden for at din elmotor i Høruphav ikke virker?
> det kræver jo at der er netværksdækning
>
Sjovt nok er mange kunder blevet hjulpet med hvad kunden har oplevet som
dækningsproblemer, når man har justeret deres MMS/GPRS-indstillinger
både på telefonen og fra centralt hold. og for den sags skyld også
beskedcentral og tlf.sv.nummer.
Jeg kan desværre ikke forklare hvad der sker med resten af telefonen,
når man justerer de nævnte ting. Bare, at det virker og det er vel det
som som man vil opnå.
Brugeren kan via sin telefon overhovedet ikke vurdere om der er
netværksdækning eller ej.
Det eneste brugeren kan er se om man får forbindelse med et netværk
eller ej. Årsagen til /ingen forbindelse/ kan være meget mangfoldig!
Om manglende forbindelse skyldes at netværket er nede, ikke eksisterer
eller om der er noget galt med telefonen. Det ved man ikke medmindre
man prøver de ting jeg har nævnt.
Der kan jo også være noget så banalt som kunden ikke betaler sin regning
og dermed bliver lukket ned.
Det vil brugeren jo også opleve som manglende dækning.
>>>Har aldrig problemer med min TDC mobil
>>>
>>
>>TDC har jo heller ikke haft 2 net de skulle køre sammen
>>
>
> Det er jo ikke nogen undskyldning, de har selv valg opgaven.
>
Næh, en forklaring.
>
>>Og fordi _du_ ikke oplever problemer med TDC's net, så er der ikke
>>problemer med nettet?
>>Tror du selv på det?
>>Hvor mange steder i landet opholder du dig på en gang?
>>
>
> Stop nu dit ævl. Du lyder som en der sidder på et offentligt kontor
>
Heller ikke.
Er du ligeså god til dit teknik som du er til at gætte mit erhverv?
For at en videre diskussion er noget jeg har lyst til med dig, så vil
jeg foreslå, at du afprøver de ting jeg har skitseret for dig.
Gerne i telefoner som ikke er dine og som er fuldt funktionsdygtige også
på telias net. Ikke hele Als er uden dækning
.
Jeg kender dem i Telekæden Sønderborg og jeg ved, at de kan nogen ting
med mobiler som af brugeren er blevet "dødsdømt". Og vi taler ikke
engang reparationer her. Enten indstillinger på telefonen eller
indstillinger som kan laves fra centralt hold.
Samt at du tager dit sprogbrug op til overvejelse og gør det mere
venligsindet.
Hvor hvad du kalder modsvar. Det kalder jeg fordumsfuldhed (og ja, der
er u som i dum).
--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk
Red liv uden at kunne førstehjælp!
Du ved ikke om du får brug for blod.
www.bloddonor.dk