nyt bundkort ankommet. Formattere Harddisk~
Fra : michael bs

Dato : 30-11-05 11:07

Jeg ødelagde mit Asus A8N sli Premium. Købte i stedet A8N32 sli deluxe, som
netop er ankommet med posten.

Spørgsmål:

Kan jeg bare umiddelbart installere kortet, installere driverne fra den
medfølgende cd og så fortsætte uanfægtet, eller skal Harddisken med XP
omformatteres eller igennem en reparations installering?

Hvis det sidste er tilfældet, er det så rigtigt forstået at jeg booter op
fra min XP CD og vælger installer og først derefter reparer. Altså først 2.
gang man får muligheden for "reparer" vælges det??

Ryger servicepack 2 og øvrige opdateringer sig en tur? (har ikke SP2 på min
XP cd)

mvh Michhael

Fra : Hans

Dato : 30-11-05 11:15

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:438d79af$0$1843$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> medfølgende cd og så fortsætte uanfægtet, eller skal Harddisken med XP
> omformatteres eller igennem en reparations installering?

Prøv

> Hvis det sidste er tilfældet, er det så rigtigt forstået at jeg booter op
> fra min XP CD og vælger installer og først derefter reparer. Altså først
> 2. gang man får muligheden for "reparer" vælges det??

Det er rigtig.

> Ryger servicepack 2 og øvrige opdateringer sig en tur? (har ikke SP2 på
> min XP cd)

Ja, så husk at hive net stikket ud (hvis du har bredbånd) og hvis du ikke
har en lukket router.

/H

Fra : michael bs

Dato : 30-11-05 17:06

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv

Ja..det burde vel kunne lade sig gøre med 2 så relativt ens kort. Men de
gamle drivere skal vel ud, før de nye bundkortdrivere bliver installeret. Og
er det ikke rigtigt, at det ikke nok bare at afinstallere driverne fra
kontrolpanelet?

Er der en genial måde at gøre det på?

Mvh MICHAEL

Fra : Hans

Dato : 30-11-05 17:24

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:438dcdf1$0$1820$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Og er det ikke rigtigt, at det ikke nok bare at afinstallere driverne fra

Windows plejer selv at finde ud af den slags, jeg tror bare du skal smide
det nye kort i og se om du kan komme ind i windows, hvis ikke så skal der
nok en reparation til. Prøv først om du kan komme ind i windows i fejlsikret
tilstand.

/H

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-11-05 23:13

> [...]
> Og er det ikke rigtigt, at det ikke nok bare at afinstallere driverne fra

Du er inde på det rigtige. Du kan gøre følgende:
Når det er samlet starter du simpelthen op og så ser du, om du får fejl.
Hvis du får fejl, så vælger du en reparation, på den måde som du selv
beskriver. Du bliver nødt til at installere sp2 igen, så hav den klar inden
du installerer og installer den umiddelbart efter at du har installeret de
nye bundkortdrivere og inden du går på nettet. Dernæst skal du også
installere driveren til dit grafikkort igen.
Hvis du bruger AVG antivirus skal det også geninstalleres. Der kan være
enkelte andre ting/drivere, men oventstående er de ting jeg altid har
observeret som værende nødvendige ved reparation, og jeg har efterhånden
lavet nogle stykker.

Kurt

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 30-11-05 21:08

michael bs wrote:
> Jeg ødelagde mit Asus A8N sli Premium. Købte i stedet A8N32 sli deluxe, som
> netop er ankommet med posten.

Jeg er også lun på det bundkort. Kan jeg lokke dig til at "aflægge
rapport", når du har fået det til at spille?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Hans

Dato : 01-12-05 02:29

Jeppe Høiby wrote:

> Jeg er også lun på det bundkort. Kan jeg lokke dig til at "aflægge
> rapport", når du har fået det til at spille?

Inden andre kaster sig frådende over A8N32-SLI Deluxe, så bør man nok lige
læse denne tråd fra Asus Vip-forum:

http://makeashorterlink.com/?G14723F3C

Jeg ville nok vente et par måneder hvis jeg skulle investere i dette
bundkort, så de indledende børnesygdomme er rettet.

Hans

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 01-12-05 17:30

Hans wrote:
> [...]
>
> Jeg ville nok vente et par måneder hvis jeg skulle investere i dette
> bundkort, så de indledende børnesygdomme er rettet.

Hej Hans

Mange tak for linket, det er en "pæn" liste der er samlet der! Der er en
del ting der må rettes må man sige, og spørgsmålet er om det hele kan
rettes med BIOS-opdateringer, eller om der ligefrem skal en ny revision
af motherboardet til?

Måske kan Michael verificere tingene på listen?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : michael bs

Dato : 01-12-05 18:11

"Jeppe Høiby" <test@example.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> motherboardet til?
>
> Måske kan Michael verificere tingene på listen?

Ja jeg skal lige have installeret det. Har lidt problemer, da jeg aldrig har
prøvet at samle en computer før. Min Seasonic s12-600 har så ufatteligt
mange ledninger, at det giver mig grå hår at finde ud af hvilke jeg skal
bruge og hvilke jeg ikke skal benytte.
Så vidt jeg har forstået er det dog ikke alle, der har de nævnte problemer.
Jeg håber i hvert fald....

mvh Michael

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 30-11-05 23:13

> [...]
> medfølgende cd og så fortsætte uanfægtet, eller skal Harddisken med XP
> omformatteres eller igennem en reparations installering?

Jeg har lige skiftet fra et ældre Epox bunkort med en Athlon XP-M 2400+ til
et Asrock Socket 939 bundkort med en Athlon 64 3200+ CPU.

Jeg skiftede bare indmaden ud, startede Windows op (XP Pro SP2) og så fandt
windows sig selv til rette i sammenarbejde med driverCD´en til bundkortet.

Eneste problem var at min harddisk i første omgang var sat på den ekstra
SATA-II kontroller der er på bundkortet og den havde windows jo ingen
drivere til. Harddisken blev monteret på en af de 2 almindelige SATA
kontrollere og så var alt fint. Drivere kunne installeres og harddisken
efterfølgende flyttes til den anden kontroller.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : michael bs

Dato : 01-12-05 19:43

> [...]
meddelelse news:438d79af$0$1843$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg ødelagde mit Asus A8N sli Premium. Købte i stedet A8N32 sli deluxe,

Skal jeg bruge EZ Plug til noget (stikket på bundkortet), når jeg ikke har 2
grafikkort?

mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 01-12-05 20:02

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:438f4419$0$1768$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelse news:438d79af$0$1843$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Skal jeg bruge EZ Plug til noget (stikket på bundkortet), når jeg ikke har

RTFM, der står faktisk meget godt i den hvis man ikke har prøvet det før

/H

Fra : michael bs

Dato : 01-12-05 20:53

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> RTFM, der står faktisk meget godt i den hvis man ikke har prøvet det før
>

> /H

haha.. ja ja Hans. Har jeg skam gjort. Der står jo at EZ plug bruges ved 2
grafikkort for at forhindre ustabilitet.
Når jeg spørger er det fordi jeg er temmelig sikker på at dette stik var i
brug ved mit a8n-sli premium selv om jeg heller ikke der havde 2 grafikkort
(computeren blev samlet af forhandleren).
Derfor spørgsmålet.
mvh Michael