Problem med venstre-menu
Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 30-11-05 00:19

Jeg har taget dele fra et eksempel tidligere vist her i gruppen. Jeg har
så forsøgt at ændre og udvide det.
Siden kan ses her: http://www.jensercube.dk/usenet/forside.htm

Problemet er menuen i venstre side. Når den er højere end boksen med
indholdet, går menuen ned over footeren. Det er ikke meningen. Footeren
skulle gerne skubbes ned under menuen (evt. gerne helt til bunden af siden).

Findes der en løsning til det?

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : Tidemann

Dato : 30-11-05 09:26

"Jens Peter Rosenkvist" skrev
> [...]
> skulle gerne skubbes ned under menuen (evt. gerne helt til bunden af siden).

Jeg tror det kan gøres med clear: both; i foot

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 30-11-05 09:39

"Tidemann"

> Jeg tror det kan gøres med clear: both; i foot

Måske skal der også laves en angivelse for <div id="container"> og noget
positionering på main ???

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-11-05 09:59

Tidemann wrote:
> "Tidemann"

> Måske skal der også laves en angivelse for <div id="container"> og noget
> positionering på main ???

clear:left kan fikse det med foot'eren.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 30-11-05 18:23

Jørgen Farum Jensen wrote:

> clear:left kan fikse det med foot'eren.

Jeg har sat det ind i footeren, men så forsvinder tekstboksen i IE. Det
kommer dog igen, hvis man resizer vinduet eller har et lille vindue. Men
den skulle jo helst være der hele tiden.
En løsning?

(Og URL'en igen: http://www.jensercube.dk/usenet/forside.htm )

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-11-05 23:44

Jens Peter Rosenkvist wrote:

> [...]
> kommer dog igen, hvis man resizer vinduet eller har et lille vindue. Men
> den skulle jo helst være der hele tiden.

Jeg kan - under banneret - se 3 kasser på siden, der opfører
sig helt normalt, også i IE.

Noget andet er at float kan være pokkers drilsk, særligt i IE,
så jeg vil da anbefale dig at anvende position-egenskaben i
stedet for. Det gi'r en sikker og stabil løsning på tværs af
browserne.

Problemet med at bruge position er til gengæld, at den
positionerede spalte aldrig må være længere end artikelspalten.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 30-11-05 23:51

Jørgen Farum Jensen wrote:
> Jeg kan - under banneret - se 3 kasser på siden, der opfører
> sig helt normalt, også i IE.

Det ser sådan har ud når jeg åbner siden:
http://www.jensercube.dk/usenet/printscreen.jpg

Efter en minimering og maksimering ser det sådan her ud:
http://www.jensercube.dk/usenet/printscreen1.jpg

Hvilket jeg gerne ville have det gjorde fra start af.
I Firefox ser det sådan her ud fra start af.

> [...]
>
> Problemet med at bruge position er til gengæld, at den
> positionerede spalte aldrig må være længere end artikelspalten.

Er det jeg gerne vil undgå. Vil gerne have at det altid kommer til at
virke, uanset længde.