Forskellige links henviser til værdi i dro~
Fra : Henrik Nygaard

Dato : 29-11-05 11:09

Håber det er den rigtige gruppen den lander i.

Jeg har en dropdown boks og 3 linksknapper på en html side på mit
intranet. Men her er jeg så gået istå.

Når jeg vælger i min dropdown, skal mine linksknapper ændre sig.

Eks jeg vælger emnet printer i min dropdownliste.
Knap1 linker til print.doc
Knap2 linker til VisPrint.vmw
Knap3 linker til VælgPrinter.mp3

Hvis jeg vælger et andet emne i dropdownlisten skal der være 3
andre navne links henviser til og igen er de ikke lig med navnet
i dropdownlisten.

Grunden til at de ikke hedder det samme i alle link er klart
arbejdsbyrden ved at skulle omdøbe. Det er ikke kun dette system
som henviser til filerne. Så hvis filerne skal omdøbes er det en
KÆMPE operation.

Hvordan gøres ovenstående? Kan man lave nogle lister i HTML som
man kan henvise til eller????

PFT Henrik Nygaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-11-05 13:21

Henrik Nygaard skrev:

> Når jeg vælger i min dropdown, skal mine linksknapper ændre sig.

HTML er statisk.

Det du ønsker, kan kun laves med JavaScript. Det kan du spørge om
i <news:>dk.edb.internet.webdesign.clientside>. Jeg kan desværre
ikke hjælpe dig.

--
Bertel

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 29-11-05 13:30

Tak for hjælpen. Jeg prøver derovre.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-11-05 13:36

Henrik Nygaard wrote:
> [...]
>
> Når jeg vælger i min dropdown, skal mine linksknapper ændre sig.
>
> Eks jeg vælger emnet printer i min dropdownliste.

Det kan laves med noget style-shift, hvor du åbner eller slukker forskellige
menuer, som er placeret det samme sted. Emnet har været omtalt for nylig og
kan laves med css. Jeg husker desværre ikke 'Subject' og kan ikke pt. finde
tråden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/