Gå pænt i snor?
Fra : HKN

Dato : 29-11-05 10:38

Hej,

Da der ikke er nogen steder hvor jeg kan gå til hvalpetræning her i
vinter,
søger jeg et par gode råd. (Ikke at jeg tror det er en nødvendighed at gå
til det, men det ville være godt for mine børn!)

Vores springer spaniel er nu 12 uger og han kan både sitte, dække og stå

kommando. Hvornår begynder man at være konsekvent mht til at gå pænt i
snor?
Jeg lader ham for det meste snuse til det han vil, så han kan lære området
omkring os at kende og genkende. Men jeg er også begyndt at holde ham til
min venstre side i kortere tidsrum, for på et tidspunkt skal han jo lære
at
det er der han hører til?

Pft

Henrik

It has removed 63 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Holm

Dato : 29-11-05 13:23

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søger jeg et par gode råd. (Ikke at jeg tror det er en nødvendighed at gå
> til det, men det ville være godt for mine børn!)
(Klip)

Hej Henrik.

Tillykke med hvalpen!
Det er i høj grad også godt for din hund, og at møde andre hunde er noget
hvalpe har meget brug for, så de kan lære "hundesprog" ) Jeg kan kun
anbefale at gå til træning.

Din hvalp kan allerede meget, men pas på ikke at overtræne den. På den måde
er der rigtig mange hvalpe der er blevet "knækket" og så sker det ofte at
der kommer problemer i 8-10 måneders alderen fordi hunden ikke også har fået
lov til bare at være hund. Her har jeg fundet en rigtig god artikkel og jeg
kan kun anbefale alle at læse den:
http://www.hundeliv.dk/Artikler/om%20hvalpen.pdf

Desuden anbefaler jeg altid at man lærer sig hundens sprog, de "Dæmpende
virkelig være en fordel)

Held og lykke med den bette!!

Venlig hilsen
Holm