HT på DFI lanpart ut 935 NF3
Fra : Anders Henriksen

Dato : 28-11-05 22:12

hej har lige købt dette bundkort: HT på DFI lanpart ut 935 NF3 og en
AMD64 3000+ cpu.

Jeg ved at cpu kan køre hypertransport.

Jeg kan ikke finde nogle steder i BIOS hvor man kan stille på dette.

Jeg er usikker på hvorvidt det er slået til eller ej.

Kender nogen til BIOS på dette bundkort eller på nogen måde kan fortælle
mig hvor og hvordan jeg kan tjekke at HT er slået til.

Fortsat god aften

/Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-11-05 23:26

Anders Henriksen wrote:
> [...]
> Kender nogen til BIOS på dette bundkort eller på nogen måde kan fortælle
> mig hvor og hvordan jeg kan tjekke at HT er slået til.

Virker computeren? I så fald virker HT.

HT er bussen der sidder imellem CPU og RAM/chipset, af og til kan
man skrue på hastigheden på denne, men den bør helst ikke komme over
1000MHz.

HTT Frequency hedder det sikkert.
Standard er x5 ved 200MHz busspeed = 1000.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Anders Henriksen

Dato : 28-11-05 23:54

> HTT Frequency hedder det sikkert.
> Standard er x5 ved 200MHz busspeed = 1000.
>
> // Hans

Problemet er at der i min bios ikke står noget om HTT, jeg ved at cpu og
bundkort understøtter dette, men mit program "everest" siger:
Beskrivelse   Værdi
Hyper-Threading Technology (HTT)   Ikke Understøttet

Noget siger mig at der et eller andet sted ikke er trykket på de rigtige
knapper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-11-05 10:10

Anders Henriksen wrote:
> [...]
> Beskrivelse   Værdi
> Hyper-Threading Technology (HTT)   Ikke Understøttet

HyperThreading er heller ikke det samme som HyperTransport.

HyperThreading er en simulering af to cpukerner Intel har på
hovedparten af deres nyere cpuer.

HyperTransport er den bus AMD bruger mellem CPU og chipset.

Der findes ikke HyperThreading på AMD (og gud ske lov for det, det
er fjollet).

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk