DKK kontra DRU
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 21:11

Hej Venner!
Jeg overvejer at få mig en beagle mere og har i den forbindelse fundet en,
men den har en stambog fra "Dansk Racehund Union". Den Beagel jeg har nu har
en fra "Dansk Kennel Klub". Jeg overvejer måske på et senere tidpunkt at få
hvalp på en af den, men hvis de skal kunne stambogførres, kræver Beagle
Clubben, ud over min. 2. placeringer, også en anerkendt stambog. Herpå går
mit spørgsmål så: er en stambog fra dru lige så "rigtigt", forstå mig ret,
som en fra dkk? og hvorfor er der i det hele taget 2 forskellige indstandser
der laver stambøger i danmark?

Håber på svar

G&M

Fra : H. Jensen

Dato : 28-11-05 21:48

> [...]
> en fra "Dansk Kennel Klub". Jeg overvejer måske på et senere tidpunkt at

> hvalp på en af den, men hvis de skal kunne stambogførres, kræver Beagle

De kræver mindst en 2. præmie hedder det! Ved ikke hvilke andre krav de
har... Men Beagle klubben hører til under DKK, så hvorfor ikke finde en
hvalp derfra? Nogle gange må man bare vente til der kommer en man kan købe!

også en anerkendt stambog. Herpå går
> mit spørgsmål så: er en stambog fra dru lige så "rigtigt", forstå mig ret,
> som en fra dkk?

Det er der delte meninger om, men hvis de skal stambogføres i DKK, så Nej...
Men men men, du kan godt søge om at få din DRU hund ovr i DKK, du skal så på
en udstilling, hvor dommeren skal bedømme om din hund lever op til
standarden... Dernæst vil hele dens forrige stambog blive slettet, og den
skal derfor startes forfra, hvis du forstår! En veinde jeg engang havde fik
gjort det med sin Pekingeser..... Men alt det kan DKK være dig behjælpelig
med!

og hvorfor er der i det hele taget 2 forskellige indstandser
> der laver stambøger i danmark?

Årh jamen der er mange! Men kun DKK er FCI godkendt.

> Håber på svar

Svar får man altid herinde, når det drejer sig om stambog eller ej, og hvor
;0)

Heidi

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-11-05 11:06

M&G wrote:
> [...]
> mit spørgsmål så: er en stambog fra dru lige så "rigtigt", forstå mig ret,

Nej ikke internationalt set.

> og hvorfor er der i det hele taget 2 forskellige indstandser
> der laver stambøger i danmark?

Afhoppere, udsmidte opdrættere etc.

--

Christian

Fra : Anita Andersen

Dato : 29-11-05 11:52

"M&G" <MichaelATodc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forstå mig ret, som en fra dkk? og hvorfor er der i det hele taget 2
> forskellige indstandser der laver stambøger i danmark?

Du kan også vælge at stambogs føre i DRU og de godtager DKK stambogen,
desuden han du sagtens udstille i DRU.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 29-11-05 12:58

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan også vælge at stambogs føre i DRU og de godtager DKK stambogen,
> desuden han du sagtens udstille i DRU.
>
> Mvh
> Søren

Ja selvfølgelig godkender de en DKK stambog, det er værre den anden vej

Opdrættere der er smidt ud af DKK ender ofte i DRU. Vil du avleseriøst, så
san det kun blive DKK

Fra : Anita Andersen

Dato : 29-11-05 18:07

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Opdrættere der er smidt ud af DKK ender ofte i DRU. Vil du avleseriøst, så

Sikke dog en gang ævl, typisk dkk udtaelse som jo lige netop beviser hvad
jeg skrev
DKK tror en masse om sig selv, uden nogen hold i virkligheden, men det er jo
ikke noget nyt.
At nogen opdrætter vælger en anden forening en dkk betyder jo ikke de er
smidt ud af den indavler klubben ej helle at de nogen sinde har været
opdrætter der.

vh
Søren

Fra : jopa

Dato : 29-11-05 18:19

Anita Andersen skriblede bla:
> At nogen opdrætter vælger en anden forening en dkk betyder jo ikke de
> er smidt ud af den indavler klubben ej helle at de nogen sinde har
> været opdrætter der.

Hvem er det der vrøvler

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 29-11-05 18:57

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Anita Andersen skriblede bla:
>>

> Hvem er det der vrøvler

En Winther

vh
Søren

Fra : jopa

Dato : 29-11-05 19:21

Anita Andersen skriblede bla:

Søren som kvinde burde du vide at ovenstående er en udokumenteret og
forvrøvlet påstand.
Jeg er sgu da ikke medlem af nogen indavlsklub.
Hvor har du det fra.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 29-11-05 19:41

> [...]
> forvrøvlet påstand.
> Jeg er sgu da ikke medlem af nogen indavlsklub.

John som bøsse så burde du vide at jeg ikke henvendte mig til dig.
At dkk er en indavler klub er vel ingen hemlighed, eller er det

Vh
Søren

Fra : jopa

Dato : 29-11-05 19:46

Anita Andersen skriblede bla:

> John som bøsse så burde du vide at jeg ikke henvendte mig til dig.
> At dkk er en indavler klub er vel ingen hemlighed, eller er det

Jo for mig er det da nyt.
Har du noget dokumentation om emnet.

Hvorfor er jeg pludselig blevet bøsse ?
Hvis du siger det igen pudser jeg min DKK hund på dig

I min newsreader svarer jeg en Anita og samtidig underskriver hun sig med
Søren
Det var blot det jeg studsede over

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 29-11-05 22:14

> [...]
> Hvis du siger det igen pudser jeg min DKK hund på dig
>
> I min newsreader svarer jeg en Anita og samtidig underskriver hun sig med

Det er min kone, pas på jeg ikke pudser hende på dig

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 29-11-05 22:53

Anita Andersen skriblede bla:

> Det er min kone, pas på jeg ikke pudser hende på dig

Ok de er som regel farligere end hunde

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-05 05:20

> [...]

> At nogen opdrætter vælger en anden forening en dkk betyder jo ikke de er
> smidt ud af den indavler klubben ej helle at de nogen sinde har været

Hvis jeg ikke husker helt galt, så var der en Søren, som også skrev
underpseudonymet, Anita Andersen, som beskyldte mig, for at beskylde ham...
Altså Søren... For indavl.... Hvilket jeg udbad mig en forklaring på. Den
forklaring er af uransagelige årsager ikke kommet.... Endnu. Hvorfor ikke
Søren.... ??????....

Hvorfor er du selv ude med riven nu ????... Og det endda i så bred forstand,
at du rent faktisk, burde ekskluderes, der hvor du nu tilfældigvis selv får
lavet dine stambøger, uanset hvor det så end måtte være. Den forening, kan
da på ingen måder være tjent med, at have jer som medlemmer.

M.V.H....Benny..

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 09:17

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan
> da på ingen måder være tjent med, at have jer som medlemmer.

Den må du lige henvise til, hvad du skriver om !

Forde jeg er død træt af at dkker skriver den slags bemærkninger om alle
andre klubber og foreninger !
(at vi er udsmidte fra dkk, altså underforstået 2 rangs opdrætter)
Er din hund inavlet siden du føler dig truffet ?
Hvorfor burde jeg ekskluderes ?? er det forde jeg omtaler dkk som mange
dkker plejer at omtale de andre klubber / foreninger??
Hvad er det de ikke kan være tjænt med, at nogen tør sige sin mening om dkk
? Jeg sidder selv med en inlysende sag som har været i deres korrupte
klagenævn.

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-11-05 16:19

> [...]
dkk
> ? Jeg sidder selv med en inlysende sag som har været i deres korrupte

Det er ikke så svært Søren. Bare læs det sidste indlæg, du skrev til mig.
Der beskyldte du mig, for at beskylde dig, for indavl......
Det udbad jeg mig en forklaring på. Pudsigt nok, gik der så en rum tid,
helt uden indlæg fra dig. Jeg sagde, at du overvaccinerede dine hunde,
og det står jeg ved, til enhver time, men jeg har vist aldrig brugt ordet
indavl, hverken om dig, eller nogen anden enkeltperson, eller enkelt
kennel. Jeg har sikkert brugt det om racer, men det er jo en helt anden
historie, som vi to vist ikke har diskuteret.

Nu har jeg aldrig, og jeg mener, aldrig, set DKK udtale sig her i gruppen.
At du er smidt ud af DKK, var jeg ikke klar over.
At du så er dødtræt af, at nogle DKK'er skriver noget mindre pænt, om
den forening, hvor du får dine stambøger fra, kommer jo på ingen måder
DKK ved. At du dermed føler, at andre betragter dig, som andenrangs,
kommer heller ikke DKK ved. Men når du opfører dig, som tredierangs,
ja så har du jo selv sagt mere end alle de andre tilsammen.

At du sidder med en indlysende sag, der har været igennem DKK's
klagenævn, se det var jeg heller ikke klar over. De fandt den måske
også indlysende, men det var åbenbart der, enigheden ophørte, for de
må jo have ment noget andet, end dig.. Men det gør dem ikke korrupte.
Et klagenævns muligheder, er som regel, ret begrænsede.
De kan sige Win / NC / Lose.. Din sag var åbenbart den sidste.
Men som sagt, det gør dem ikke korrupte, bare uenige med dig.

Ingen forening kan være tjent med, at deres medlemmer tilsviner andre
foreninger.
Du vil gerne fremstå, som en seriøs opdrætter.
Hvordan pokker vil du opnå det, når du opfører dig, som en gadedreng.

M.V.H....Benny..

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 18:40

> [...]
> kennel. Jeg har sikkert brugt det om racer, men det er jo en helt anden
> historie, som vi to vist ikke har diskuteret.

Hvis du henviser til tråden Vaccinationer så kunne et manglende svar være at
min pc har været geninstaleret, og jeg kan ikke se så langt tilbage.
Hvis jeg uden grund har beskyldt dig for inavl så beklager jeg naturligvis
dette.
Hvad angår vaccinering af hunde så kan jeg kun sige at det er vi åbenbart
ikke enige om og bliver det nok heller aldrig..

> Nu har jeg aldrig, og jeg mener, aldrig, set DKK udtale sig her i gruppen.
> At du er smidt ud af DKK, var jeg ikke klar over.

Jeg er sku ikke smidt ud af dkk, hvorfor nu den anklage ?

> [...]
> kommer heller ikke DKK ved. Men når du opfører dig, som tredierangs,
> ja så har du jo selv sagt mere end alle de andre tilsammen.

Det er jo så din mening.

> [...]
> De kan sige Win / NC / Lose.. Din sag var åbenbart den sidste.
> Men som sagt, det gør dem ikke korrupte, bare uenige med dig.

Den sagen kender du ikke tilstrækkelig til, til at kunne udtale dig om, men
her er det jo som med alt mulig andet du kloger i.

> Ingen forening kan være tjent med, at deres medlemmer tilsviner andre
> foreninger.

Nej det kan du have ret i, hvor mange medlemmer skulle dkk så smide ud ???

> Du vil gerne fremstå, som en seriøs opdrætter.

Jeg er en seriøs opdrætter.

> Hvordan pokker vil du opnå det, når du opfører dig, som en gadedreng.

Ja du kan kalde mig hvad du vil, at komme med beskyldninger er du jo selv
god til som fks. nu hvor du skrive at jeg er smidt ud af dkk.
"troede trods alt at man skulle være medlem for at kunne blive smidt ud der
fra"
Så fej lige for dig selv før du begynder at feje for andre.

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-05 14:14

> [...]
> min pc har været geninstaleret, og jeg kan ikke se så langt tilbage.
> Hvis jeg uden grund har beskyldt dig for inavl så beklager jeg naturligvis

Da du kunne følge andre tråde, bare i andre grupper, så antager jeg dette,
for noget slemt vrøvl. Men selvfølgelig, skulle jeg igen tage fejl, så er
undskyldningen accepteret.
Så hvis jeg også skylder svar nogle steder, så er årsagen den samme, da min
harddisk, som har voldt problemer længe, crashede totalt forleden.

> Hvad angår vaccinering af hunde så kan jeg kun sige at det er vi åbenbart
> ikke enige om og bliver det nok heller aldrig..

Nej, det skulle være underligt om vi blev det. Du har givet en grund, og
jeg har ikke kunnet acceptere denne, så nej, der bliver vi ikke enige.

> Jeg er sku ikke smidt ud af dkk, hvorfor nu den anklage ?

Det var ikke en anklage, det fortæller dig bare, at dit indlæg kan læses på
to måder. Vælger man at læse det, i stort set samme tonefald, som du skrev
dit indlæg, ja så skrev du det faktisk selv )..

> Det er jo så din mening.

Ja, helt klart, hvis mening skulle jeg ellers skrive ??..
Jeg betragter ikke DRU opdrættere som værende mindre værd, end DKK
opdrættere. Havde jeg gjort det, så havde jeg vel næppe selv, en CKC hund,
som vel er endnu mindre i kridthuset, end nogle af de andre.

> Den sagen kender du ikke tilstrækkelig til, til at kunne udtale dig om,
men
> her er det jo som med alt mulig andet du kloger i.

Jamen se, det er jo det, som er det pudsige ved det....
Det gør jeg jo netop heller ikke )) For som jeg sagde, jeg vidste ikke
engang, at du havde en der.

Men at de ikke er enige med dig, gør dem stadig ikke korrupte.... Stadig,
bare uenige med dig. At beskylde nogen for at være korrupt, vil jeg ikke,
umiddelbart afvise, kunne være injurier, for korruption er trods alt stadig,
en strafbar handling. Men at være uenig med dig, er ganske lovligt. Klage
udvalget, kan kun tage stilling til, om din klage er berettiget, eller om
den der klager over dig, har ret, eller de kan afvise klagen. Hvis de tager
stilling, overgår sagen til diciplinær udvalget. Kan vi være enige så langt
??.. Mon ikke det er det samme i DRU ??

> Nej det kan du have ret i, hvor mange medlemmer skulle dkk så smide ud ???

Det skal jeg ikke tage stilling til. Men en ting er, at man som ganske
almindelig hundeejer udtaler sig, F.eks om DKK... Det svarer vel til, en
almindelig arbejdsmand, udtaler sig om sin fagforening. Men det gør ikke
fagforeningen ansvarlig for, hvad arbejdsmanden siger.
Ligeledes bliver DKK ikke ansvarlig for, hvad deres menige medlemmer siger.
Jeg står selv med en fod i to lejre, og jeg ved de Danske medlemmer i den
ene, i alvorlig grad, har forladt DKK i galskab, eller er blevet smidt ud af
DKK, sikkert også i galskab. Så er jeg medlem, et helt tredie sted. Det er
sådan set kun på grund af dette tredie sted, at jeg er medlem af DKK.

Men når du, som opdrætter, udtaler dig negativt... Ups, du skulle jo netop
være en af grundpillerne i F.eks DKK, ikke sandt ??.... Den kan vi da for
pokker da godt blive enige om, at den ser ikke godt ud... Vel ????...

Læg lige mærke til, at der står F.eks DKK.

> Jeg er en seriøs opdrætter.

En ting er, hvad du er, og en anden ting er, hvad du fremstår som.

> [...]
> god til som fks. nu hvor du skrive at jeg er smidt ud af dkk.
> "troede trods alt at man skulle være medlem for at kunne blive smidt ud

Ups, det var et resonnement, til dit eget indlæg. Jeg skrev ikke, at du var
smidt ud... Jeg skrev, at jeg ikke var klar over, at du var smidt ud ...
Jeg skrev også, hvis du føler, at andre betragter dig, som en andenrangs...

Men det forhindrer jo ikke, at du kunnet være gået selv, og gjort det i
tide, så de ikke nåede at smide dig ud. Ellers vil jeg da godt lige vide....
Hvem har du klaget over ???.
Gik du selv, ja så var den jo åbenbart indlysende, for du vidste godt,
hvilken vej det gik.

> Så fej lige for dig selv før du begynder at feje for andre.

Vil det hjælpe på det indtryk du efterlader... Næppe.
Hvis jeg vil påpege en fejl hos dig, bliver den så mindre af, at du påpeger
3 ved mig. Der har du præcist grunden til, at der er et nogenlunde fast
antal klubber i Danmark, men med tendens til lidt flere, efter hver
generalforsamling.

M.V.H....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 01-12-05 00:10

On Wed, 30 Nov 2005 09:17:23 +0100, "Anita Andersen" wrote:

>Er din hund indavlet siden du føler dig truffet ?
>Hvorfor burde jeg ekskluderes?? Er det fordi jeg omtaler
>DKK som mange DKKer plejer at omtale andre klubber/foreninger??
>Hvad er det de ikke kan være tjent med? At nogen tør sige sin
>mening om DKK? Jeg sidder selv med en inlysende sag som har
>været i deres korrupte klagenævn.

Pas nu på Søren. Du ved jo godt, at DKK ekskluderer opdrættere,
der ikke engang er medlemmer af DKK!
(Det kan læses i Hunden)

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Anita Andersen

Dato : 01-12-05 08:45

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Pas nu på Søren. Du ved jo godt, at DKK ekskluderer opdrættere,
> [...]

???? Ok der er åbenbart ikke grenser for hvad dkk kan.
Så vil jeg da forslå at de også smider mig ud, for så passer statistiken med
at alle opdrætter i de andre klubber er smidt ud fra dkk lidt bedre

Mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 01-12-05 23:41

On Thu, 1 Dec 2005 08:44:48 +0100, "Anita Andersen" wrote:
> [...]

>Så vil jeg da forslå at de også smider mig ud, for så passer
>statistiken med at alle opdrættere i de andre klubber er smidt

Ja uha; statistikken må bevares for enhver pris! ;-D

Fra : Anita Andersen

Dato : 02-12-05 00:29

> Ja uha; statistikken må bevares for enhver pris! ;-D

Satans også, nu kan det jo aligevel være at Heidi & John har ret i at jeg er
smidt ud fra dkk, men i så fald er det sket uden men viden )

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 02-12-05 10:17

Anita Andersen skriblede bla:

> Satans også, nu kan det jo aligevel være at Heidi & John har ret i at
> jeg er smidt ud fra dkk, men i så fald er det sket uden men viden
> )
Jeg har vist ikke skrevet nogensinde at du er smidt ud af DKK.

Det har jeg intet kendskab til og har ingen speciel interesse i hverken DKK
eller nogen af de andre Piratklubber.
Jeg er blot hundeejer

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 02-12-05 12:33

> [...]
>
> Det har jeg intet kendskab til og har ingen speciel interesse i hverken
> DKK eller nogen af de andre Piratklubber.

Ja der skulle have stået Benny og ikke John, beklager fejlen.

Mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 03-12-05 14:54

On Fri, 2 Dec 2005 00:28:38 +0100, "Anita Andersen" wrote:

>Satans også, nu kan det jo aligevel være at Heidi & John
>har ret i at jeg er smidt ud fra dkk, men i så fald er
>det sket uden men viden )

Tjaaa, og jeg må nok gi' mig... Da jeg i sin tid fik
godkendelse af Liselotte Christensen og en sundhedsfidus
fra DKK til at fortsætte, sagde jeg "Hasta la vista baby"
og undlod derefter at betale mit kontingent, idet jeg mente,
at nu kunne DKK rende mig, hvor jeg er højest, når jeg plukker
jordbær! Så, blev jeg jo nok smidt ud ifølge deres papirer.

Fra : Anita Andersen

Dato : 29-11-05 12:07

> [...]
> forstå mig ret, som en fra dkk? og hvorfor er der i det hele taget 2
> forskellige indstandser der laver stambøger i danmark?

Der er flere klubber & foreninger bla. forde ikke alle bryder sig om DKK og
deres udstillings snopperi.
Der er heldigvis andre klubber & foreninger hvor denne snopperi ikke er
tilstæde og hvor folk er mere almindelige.
Der er flere muligheder for at udstille international set i fks. DHL & DDH

Mvh
Søren

Fra : H. Jensen

Dato : 29-11-05 20:18

> [...]
> tilstæde og hvor folk er mere almindelige.
> Der er flere muligheder for at udstille international set i fks. DHL &

Jeg kan slet ikek forså du gider blive ved, men hov det kan jo være det
virker.. Når ja, lad os alle DKK'er smutte til DRU, DHL eller andet, for der
kan vi da være 100 % sikker på god behandling, sunde hunde, fornuftigt
avlerri, overhovedet ikke nogen form for indavl eller linjeavl... Hold da
kæft, det er jo himlen! Hvad f... laver vi så i DKK? Måske vi er mere
seriøse, retter os efter regler osv. Og ikke stiller os op og skaber os på
en måde, som flere fra DKK har bekræftet du har gjort!

Ej ved du hva Søren, jeg synes du skal holde din evigt negative indlæg for
dig selv... Det er sgu lidt trals, at fuldstændig lige meget hvad der bliver
skrevet, så skal det handle om onsvage DKK folk... Du glemmer at I selv
engang var i DKK.... Men nemt er det da at trække halen mellem benene,
smutte og svine til!

Heidi

Fra : Anita Andersen

Dato : 29-11-05 23:11

"H. Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrevet, så skal det handle om onsvage DKK folk... Du glemmer at I selv
> engang var i DKK.... Men nemt er det da at trække halen mellem benene,

Puds Cola bunderne Heidi, svar i tråden fra Christian slutter med at aller
andre end klubber end dkk er overløber eller opdrætter som er smidt ud af
dkk
Hvilket jo ikke er korekt.
Ja vi har og har og har haft haft hunde fra dkk men jeg har aldrig været
opdrætter i dkk hvilket du antyder i din inlæg.
Negative inlæg om alle andre klubber og foreninger er ok ik, bare ikke svine
dkk til vel ?
Jeg har ikke haft positive oplevelser med dkk som hvalpe køber og jo mere
viden jeg får om flere og flere dkk opdrætter jo mere væmmes jeg ved jeres
sukkersøde fremstilling af denne.
Jeg har aldrig skrevet at man er 100% sikker på noget som helst og har enda
også skrevet at der er flere gode opdrætter som dårlige i alle klubber inkl.
DKK
Det det hele handler om er Opdrætteren hvor man køber sin hvalp & ikke klub
/ forenings forhold, og her er der lige så mange gode opdrætter i de andre
klubber / foreninger som hos dkk.
Hvad angår udstilling dkk kontra dhl / ddh så er der en stor forskæl, og i
dhl / ddh kan folk snakke sammen hvilker ikke er muligt i dkk.
Hvis du ikke gider læse mine inlæg så lad dog være

Vh
Søren

Ps. Iøvrigt så skriver jeg at jeg syntes der er ALT for meget snopperi på
dkk udstillinger når det er det jeg mener og har oplevet uanset din mening.
Du er jo iøvrigt heller ikke selv langsom i optræk når der er negative
diskusioner om andre klubber sååååå,,,, ryg lige en sild ik'

Fra : Winther

Dato : 30-11-05 08:52

> Det det hele handler om er Opdrætteren hvor man køber sin hvalp & ikke
klub
> / forenings forhold, og her er der lige så mange gode opdrætter i de andre
> klubber / foreninger som hos dkk.

Hvis du mener de gode opdrættere er kennelCasmier, så forstår jeg godt du er
begejstret for DRU

> Hvad angår udstilling dkk kontra dhl / ddh så er der en stor forskæl, og i
> dhl / ddh kan folk snakke sammen hvilker ikke er muligt i dkk.

Vil man kun hygge og rygklappe så er det selvfølgelig logisk nok at melde
sig i en hyggeklub

> Ps. Iøvrigt så skriver jeg at jeg syntes der er ALT for meget snopperi på
> dkk udstillinger når det er det jeg mener og har oplevet uanset din
mening.

Jeg har på fornemmelsen at du kan lave ballade i alle klubber

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 09:50

> [...]
> klub
>
> Hvis du mener de gode opdrættere er kennelCasmier, så forstår jeg godt du

Nu er kennel casmier jo for det første ikke i DRU vel.
Og kommenter en kennel jeg ikke kender og som kan mod dokumenter langt bedre
end mange af de useriøse klager jeg har læst om, svare jo for sig selv.
Tag og overfald kennel vicky, hund har mindst lige så mange hunde (hvis ikke
en del flere) hun er da dkk'er.
Hvad angår inavl så kan du jo besøge kennel Sunyards.
Hvorfor tror du der er så mange hunde der i dag lider af alt muligt, her er
inavl nok den størst faktor.
Og vil du have din hund avls godkendt trods inavl og dokumenteret sygdomme
ja så skal du ikke komme på en dhl udstilling men prøv på en dkk her avls
godkender de også den slags hunde trods viden om at dyrlæger gerne så at der
nedlagdes avls forbud på hele det eksisterende kuld.

> Vil man kun hygge og rygklappe så er det selvfølgelig logisk nok at melde
> sig i en hyggeklub

Skulle det ikke være hyggeligt at komme til udstilling ?

> mening.
>
> Jeg har på fornemmelsen at du kan lave ballade i alle klubber

Jeg tør da trods alt sige min mening om dkk, og ja jeg kan lave ballade hvis
der en noget galt hvilket må være positivt.
At jeg kalder dkk en indavls klub er måske forkert da jeg jo så tager alle
med i købet, men nogle gange bliver man jo nød til at give svar på tiltale

Og at alt kan avls godkendes i dkk, har jeg selv bevis på.

Mvh
Søren

Fra : H. Jensen

Dato : 30-11-05 18:21

> [...]
> end mange af de useriøse klager jeg har læst om, svare jo for sig selv.
> Tag og overfald kennel vicky, hund har mindst lige så mange hunde (hvis

Vicky burde være være DRU eller DHL kald det hvad du vil, hun hører ikke til
i DKK.... Det kan jeg kun give dig ret i! Hun er dog blevet påbudt at sætte
hendes hundehold væsenligt ned.. Hvilket også er sket! Mange af hende hunde
er udstationeret (dvs. ikke bor hjemme)...

> Hvad angår inavl så kan du jo besøge kennel Sunyards.´

Måske du selv skulle ha' tjekket det inde du købte hund der? Magen til mere
useriøs køber skal man lede længe efter! At de har lavet nogle dumme
paringer får du ikke ændret ved at skabe dig helt vildt overfor DKK eller
andre på udstillingerne f.eks. Du var jo den eneste der kunne se et problem!

> [...]
der
> nedlagdes avls forbud på hele det eksisterende kuld.

Jo men det er IKKE en dommers opgave at gå alle dyrlæge jurnaler igennem...
Det er DIN opgave som ejer og opdrætter IKKE at få hunden avlsgodkendt og
bruge den i avl.... Hvis hundene har været syge nok, så skulle de nok også
være trukket i avlen...... Kender en hvis hund er blevet trukket pga. en
øjensygdom som ikke er bevist arveligt.... Men DKK ville intet risikere!

Jo vi snakker sammen, vi gider ikke finde os i onsvage folk der skaber sig
helt vildt.. Dumme folk er der nok af, dem behover vi ikke samle på...

> Skulle det ikke være hyggeligt at komme til udstilling ?

Det er det også så længe folk opfører dig ordenligt og lader være med at
bagtale, svine til og skabe sig! Nej så er det sgu ikke længere hyggeligt
for den enkelte person!

> [...]
> med i købet, men nogle gange bliver man jo nød til at give svar på tiltale
>
> Og at alt kan avls godkendes i dkk, har jeg selv bevis på.

Det er stadig DIN opgave som opdrætter og ejer IKKE at labve hvalpe på
dårlige hunde... DKK har ikke manskab til at gå og holde alle opdrætterne i
hånden og fortælle hvad der er ret og forkret, for det ved man i forvejen

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 19:36

> [...]
> hunde
> er udstationeret (dvs. ikke bor hjemme)...

Helt ærlig nu må du sku da stoppe, jeg skriver sku ikke hun har mindst lige
så mange hunde som Casmier hvis ikke det var noget jeg ved og her snakker vi
om hunde hos hende selv og ikke udstasioneret hunde og da hun fik påbudet
var der endnu flere hunde.

> Måske du selv skulle ha' tjekket det inde du købte hund der? Magen til
> mere
> useriøs køber skal man lede længe efter!

Ja du har måske ret i at man bør være ekspert når man vil købe hund med dkk
stambog, stakkels hvalpe køber når der opstår et problem hos dig, så kan jeg
tænke mig at de er ilde stedte.

> At de har lavet nogle dumme
> paringer får du ikke ændret ved at skabe dig helt vildt overfor DKK eller
> andre på udstillingerne f.eks. Du var jo den eneste der kunne se et
> problem!

Er det måske ikke dkk der udsteder kennel mærke til opdrætterene ? (har de
så måske ikke også en form for ansvar)
Vi har nu aldrig skabt os helt vild på nogen som helst udstillinger (igen en
grundløs anklage fra dig)
Var jeg den eneste ?? (ja det skulle da ikke undre mig når vi snakker
opdrætter i dkk)
ifg. ejer til en andre hvalpe fra samme kuld, havde deres rytme
forstyrelser, men skulle da bruges til avl aligevel.
dkk's egne dyrlæge, Skjern dyrlæger, Varde dyrhospital samt Landbo højskolen
talte vores sag.
Men altså for døve øre i klagenævnet.

> [...]
> være trukket i avlen...... Kender en hvis hund er blevet trukket pga. en
> øjensygdom som ikke er bevist arveligt.... Men DKK ville intet risikere!

Nu var det jo i forbindelse med klagesagen at den skulle avls godkendes da
hunden bla. var købt til avl og skulle i den forbindelse kunne opnå en
2.præmie og ikke forde jeg ville bruge den til avl, derfor er dyrlæge
papierne jo ekstrem relevante, nej uden at kunne bevise det så tør jeg godt
påstå at det var aftalt spil.
Desværre døde hunden kort tid efter og derfor kunne vi ikke køre en retsag
mod opdrætteren. dkks jurist var hurtig til at anklage os for at selv at
have slået hunden ihjel, hvilket en undersøgelse af hunden tilbageviste
klart og tydeligt.

> og
>
> Jo vi snakker sammen, vi gider ikke finde os i onsvage folk der skaber sig
> helt vildt.. Dumme folk er der nok af, dem behover vi ikke samle på...

Sikke da en gang ævl. at i har riglig med dumme folk er jeg ganske klar
over, høre du til denne gruppe ?

> [...]
> bagtale, svine til og skabe sig! Nej så er det sgu ikke længere hyggeligt

Vi har aldrig bagtalt eller svinet nogen som hels til på de relative få dkk
udstillinger som vi har været på.

> [...]
> hånden og fortælle hvad der er ret og forkret, for det ved man i forvejen

Hvilket jeg er ganske klar over, man burde de så ikke taget det mere
alvorligt når der opstår problemer ? det er jo dem der udsteder kennel
mærket og som skal sørge for at opdrætterne følger de regler der er.

Mvh
Søren

Fra : H. Jensen

Dato : 30-11-05 20:57

> [...]
vi
> om hunde hos hende selv og ikke udstasioneret hunde og da hun fik påbudet

Ved ikke om du ikke forstå det jeg har skrevet, men jeg synes IKKE Vicky bør
være opdrætter i DKK... Jeg kan ikke klare hendes form for opdræt -
overhovedet! Den størelse kenler bør DKK IKKE tillade, hvilket DRU og DHLÆ
gladeligt tager i mod, derfor burde hun være en del af dem i stedet!

> [...]
dkk
> stambog, stakkels hvalpe køber når der opstår et problem hos dig, så kan

Ingen får lov til at købe hvalp hos mig, hvis de ikke ved hvad de køber...
Lige meget om det er DKK, DRU eller DHL så skal man altid som hvalpekøber
sætte sig ind i hvad man køber! Og det gælder også at gennemgå stambog på de
kommende hvalpe! Min Jason er af linjeavl, og Ja det hvidste jeg da jeg
købte ham! Så kan I kalde det indavl eller ej, men det er en fandens god
hund jeg har, som på alle kanter og leder er sund og rask!

> Er det måske ikke dkk der udsteder kennel mærke til opdrætterene ? (har de
> så måske ikke også en form for ansvar)

Jo men de skal ikke holde dig i hånden! Man må godt tænke selv!

> Vi har nu aldrig skabt os helt vild på nogen som helst udstillinger (igen
en
> grundløs anklage fra dig)

Hmmm, så er der vist delte meninger om skaberri!

> [...]
> ifg. ejer til en andre hvalpe fra samme kuld, havde deres rytme
> forstyrelser, men skulle da bruges til avl aligevel.

Er de kommet i avl så????? Og hos hvem?

> dkk's egne dyrlæge, Skjern dyrlæger, Varde dyrhospital samt Landbo
højskolen
> talte vores sag.
> Men altså for døve øre i klagenævnet.

En race som GD eller Newf, osv. ja der er sgu nok af dem i landet til at
linje avl ikke burde kunne lade sig gøre! Mange hunde ligå vel af almuligt
pga. dårligt opdræt, useriøse opdrættere, hovsa kuld og andet!

en

> Nu var det jo i forbindelse med klagesagen at den skulle avls godkendes da
> hunden bla. var købt til avl

Ikke alle hunde viser sig at blive hvad man ønskede, så kunne du få den
omplaceret eller aflivet, og dernæst købe dig en ny som du kunne bruge i
avlen! Lægger du også sag an, hvis din hund med overbid ikke kan bruges til
udstilling som du købte den til? Mine hunde er alle købt til udstilling og
avl, men hvis planen ikke går som ønsket, må jeg tænke andre baner og købe
en hund hjem af anden linje!

> [...]
> 2.præmie og ikke forde jeg ville bruge den til avl, derfor er dyrlæge
> papierne jo ekstrem relevante, nej uden at kunne bevise det så tør jeg

Det er der rigtig mange der synes, når det ikke lige falder til deres side!

> Desværre døde hunden kort tid efter og derfor kunne vi ikke køre en retsag

Jo men er de andre i kuldet syge osv. Så bør der jo nok kunne gøres noget
ved den sag alligevel!

> [...]
> klart og tydeligt.

> Sikke da en gang ævl. at i har riglig med dumme folk er jeg ganske klar

Gør alle DKK folk ikke det? Er det ikke det du priontere hver gang!

> [...]
> alvorligt når der opstår problemer ? det er jo dem der udsteder kennel
> mærket og som skal sørge for at opdrætterne følger de regler der er.

Kan i denne sammenhæng give dig ret!

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 21:24

> [...]
> en
>
> Hmmm, så er der vist delte meninger om skaberri!

Begrund og fortæl venligs hvad du hentyder til, for det kunne jeg da godt
tænke mig at vide.

> [...]
> avl, men hvis planen ikke går som ønsket, må jeg tænke andre baner og købe

Der er jo en grund til at man køber en hund til avl & udstilling, og når der
er garanti på det så er det vel ganske naturlig.

> og skulle i den forbindelse kunne opnå en
> godt
>
> Det er der rigtig mange der synes, når det ikke lige falder til deres
> side!

Derfor kan alt jo åbenbart også avls godkendes i dkk

> Jo men er de andre i kuldet syge osv. Så bør der jo nok kunne gøres noget
> ved den sag alligevel!

Ha, nej du det er tys,tys.

> forskæl,

> sig

> Gør alle DKK folk ikke det? Er det ikke det du priontere hver gang!

Nej jeg plejer at skrive at der heldigvis er flere gode opdrætter en dårlige
i alle klubber.

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-12-05 20:03

Det har længe været en gåde for mig hvordan dkk vil repræsentere
både opdrættere og hundeejere. Det vil svare til at fusionere LO og
DA, og det ville heller ikke komme til at virke.
Hos dkk er det i al fald ikke opdrætternes interesser der kommer til
kort.
Jeg undres lidt over at en opdrætter der bor i Tyskland, ca 100 km
fra grænsen tik DK kan stambogsføre i dkk. vedkommende har tidligere
stambogsført i VDH's specialklub, men er nu udvandret til dkk.
Det skal sigest at den tyske specialklub har betydelige
avlsrestriktioner for at forbedre kvaliteten for pågældende race (og
det er der brug for!) mens den danske klub stort set ikke har nogen
avlsrestriktioner.... En slags bekvemmelighedsflag?

Hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 11:03

Anita Andersen wrote:
> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> John som bøsse så burde du vide at jeg ikke henvendte mig til dig.
> At dkk er en indavler klub er vel ingen hemlighed, eller er det

Er alle racer avlet med indavl ?
Tror du ikke at %-delen af indavl i DRU er det samme ?
Den er måske endda større da avlsmaterialet er mindre.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 11:08

Anita Andersen wrote:
> [...]
> andre end klubber end dkk er overløber eller opdrætter som er smidt ud af

Måske ikke 100%.....

> [...]
> viden jeg får om flere og flere dkk opdrætter jo mere væmmes jeg ved jeres

Hvilke racer taler vi om ?

> [...]
> / forenings forhold, og her er der lige så mange gode opdrætter i de andre

Det kunne også handle om andre ting, hvor man gerne vil træne etc.
ikke ?

> Hvad angår udstilling dkk kontra dhl / ddh så er der en stor forskæl, og i
> dhl / ddh kan folk snakke sammen hvilker ikke er muligt i dkk.

De udstillinger, prøver og skuer jeg har været med til kan vi i
retrieverklubben i hvert fald snakke sammen.

--

Christian

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 11:41

Anita Andersen wrote:
> [...]
> andre end klubber end dkk er overløber eller opdrætter som er smidt ud af

Måske ikke 100%.....

Nej så langt fra enda, men en holdning som dkk gerne vil udbrede.
At nogle fks. er blevet smidt ud af dkk fks. pga. at man har parret hunde
uden for dkk anser jeg ikke for noget problem.
At dkks selv højtidlige klagenævn til tider træffer afgørrelser uden at have
beviserne iorden kan man jo kun beklage.

> [...]
> Jeg har ikke haft positive oplevelser med dkk som hvalpe køber og jo mere
> viden jeg får om flere og flere dkk opdrætter jo mere væmmes jeg ved

GD og Pudler

> [...]
> klubber / foreninger som hos dkk.

Det kunne også handle om andre ting, hvor man gerne vil træne etc.

Træning hav vel ingen ting med opdrætteren & opdræt at gørre, uanset hvilke
klub / forening du er medlem af så kan du jo melde dig ind i fks. DCH.

> [...]

De udstillinger, prøver og skuer jeg har været med til kan vi i
retrieverklubben i hvert fald snakke sammen.

Jamen det er da dejligt at nogle er normale.

mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 30-11-05 14:24

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> At nogle fks. er blevet smidt ud af dkk fks. pga. at man har parret hunde
> uden for dkk anser jeg ikke for noget problem.

Nej det er det vel ikke, de kan jo altid få en DRU stambog. Mener du
virkelig det er ok med piratavl?

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 16:01

> "Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er det vel ikke, de kan jo altid få en DRU stambog. Mener du
> virkelig det er ok med piratavl?

Pirat avl ? hvad mener du entlig med det ?
En stambog er jo en bog der fortæller hvem forældre og tidligere forfædre er
/ var.
Om der står dkk eller et andet navn på bogen er da helt ligegyldigt.
Kan du fortælle mig hvorfor dkk ikke annerkender andrer stambøger end deres
egen ?

Mvh
Søren

Fra : Heksen

Dato : 04-12-05 13:41

jeg vil bare lige sige at jeg synes der skulle være plads til alle
klubberne uanset hvad de hedder og DKK burde ikke have den rang status
de har for de har ikke noget at have den i, det er kun fordi de
tilfeldigvis var de første under fanerne af FCI

hvor ville det være rart hvis vi alle kunne samarbejdes om at lave
nogle gode, sunde, raske hunde så blev indavls procenten også mindre
hos alle klubberne.

Løkke

Fra : Charlotte Dandanell ~

Dato : 04-12-05 15:46

"Heksen" <grand.danois@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Ja, det ville være rart men tvivler stærkt på at DKK ville samarbejde med
DHL.

Det ville jeg se før jeg troede på det. Har de nu også meget godt i DHL
der er ikke så meget ballade. ( nu håber jeg ikke man får skudt hovedet af )

Glædelig 2 advent herfra.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 11:14

Anita Andersen wrote:
> Hvorfor tror du der er så mange hunde der i dag lider af alt muligt, her er
> inavl nok den størst faktor.

Lider Newf i DRU ikke af HD ?
Hvad med labs og shæfere ?

> [...]
> godkender de også den slags hunde trods viden om at dyrlæger gerne så at der
> nedlagdes avls forbud på hele det eksisterende kuld.

Det er simpelt hen for langt ude. Hvis der skal være nogen som helst
hold i dine påstande så er det ikke DKK som er problemet med men
specialklubbens raceledelse.
Sådanne problemer har vi heldigvis ikke i DRK.

> Skulle det ikke være hyggeligt at komme til udstilling ?

Det er i hvert fald altid hyggeligt at komme til skue, prøve og
udstilling under DRK.

> Og at alt kan avls godkendes i dkk, har jeg selv bevis på.

Så kan man vel også nemt skaffe bevis for at alt kan avlsgodkendes i
DRU og andre klubber.

--

Christian

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 11:29

Anita Andersen wrote:
> Hvorfor tror du der er så mange hunde der i dag lider af alt muligt, her
> er
> inavl nok den størst faktor.

Lider Newf i DRU ikke af HD ?
Hvad med labs og shæfere ?

> [...]

> Og at alt kan avls godkendes i dkk, har jeg selv bevis på.

Så kan man vel også nemt skaffe bevis for at alt kan avlsgodkendes i

Det må du jo så skaffe bevis for

Søren

Fra : jopa

Dato : 30-11-05 15:12

Anita Andersen skriblede bla:

Denne politiske diskution får vi der ikke går så højt op i DKK kontra
Piratklubber ikke så meget ud af.
Dog ville jeg aldrig tillade at min hund kom i nærheden af en uautoriseret
hund uden papirene i orden.
Dog gerne hunde uden stamtavle men falske stamtavler nej tak.

ps:Har i ikke haft denne diskution før ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 30-11-05 16:05

> [...]
> hund uden papirene i orden.
> Dog gerne hunde uden stamtavle men falske stamtavler nej tak.
>
> ps:Har i ikke haft denne diskution før ?

Har din hund da en falsk stamtavle

mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 30-11-05 16:22

Anita Andersen skriblede bla:

> Har din hund da en falsk stamtavle

Ja tilsyneladende alt efter hvilket forbund man er medlem af.
Min hund er ligeglad.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 11:58

Anita Andersen wrote:

> Det må du jo så skaffe bevis for

Nej, for jeg påstår det ikke og siger ikke at jeg har beviser.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 12:01

Anita Andersen wrote:
> [...]
> At nogle fks. er blevet smidt ud af dkk fks. pga. at man har parret hunde
> uden for dkk anser jeg ikke for noget problem.

Ikke ?
Det er da en fuldstændig rimelig grund til at smide folk ud.

> [...]
> klub / forening du er medlem af så kan du jo melde dig ind i fks. DCH.

Ikke hvis man vil træne markprøve eller schweiss fx.

Mon ikke at hovedparten er normale ?

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-05 09:51

Anita Andersen wrote:
> "Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Pirat avl ? hvad mener du entlig med det ?

citat fra Søren eller Anita eller hvad du nu hedder:
At nogle fks. er blevet smidt ud af dkk fks. pga. at man har parret
hunde
uden for dkk anser jeg ikke for noget problem.
citat slut.

> En stambog er jo en bog der fortæller hvem forældre og tidligere forfædre er
> / var.

Ja, men oplysningerne skal jo passe.

> Om der står dkk eller et andet navn på bogen er da helt ligegyldigt.

Det er det jo netop ikke, troværdigheden af stambogen betyder en hel
del.

> Kan du fortælle mig hvorfor dkk ikke annerkender andrer stambøger end deres
> egen ?

Risiko for at oplysningerne ikke er i orden ?
Hunden eller dens afkom eller forfædre opfylder ikke kravene for reg.
?

--

Christian

Fra : Anita Andersen

Dato : 01-12-05 11:08

Anita Andersen wrote:
> [...]

Risiko for at oplysningerne ikke er i orden ?
Hunden eller dens afkom eller forfædre opfylder ikke kravene for reg.

Behøver en stambog fra dkk måske være mere troværdig end andres ?
Kan der måske ikke fuskes med en dkk stambog ? (her må du inrømme at det er
nøjagtig lige så let i dkk som alle andre steder og at det i sidste ender er
op til de enkelte opdrætter, og her er min pointe at der heldigvis findes
flest gode og ærlige opdrætter i alle klubber og foreninger uanset navn,
ligeledes findes der dårlige som måske også fusker stambøger og her er dkk
ingen untagelse desværre.
Jeg kan ikke se at en stambog fra dkk skulle være bedre eller for den sags
skyld mere troværdig end fra andre klubber.
Nej det skyldes nok kun en ting og det er penge !
I den klub hvor jeg er medlem køre vi efter nøjagtig de samme standarder til
udstillinger som dkk.
At vi så i visse henseener har skrapper krav end dkk kan vel kun være et
pluds desværre er der så også i nogle henseener hvor de er lavere hvilket jo
så må være en minus.
Men alt kan naturligvis være bedre og det gælder i lige så høj grad dkk som
for fks. dhl.

Mvh
Søren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-05 11:15

Anita Andersen wrote:
> Behøver en stambog fra dkk måske være mere troværdig end andres ?

Ikke ubetinget, men jeg har bare den tro (naivt måske) at den store
organisation tilknyttet den store int. organisation holder et højere
niveau af trovædighed.

> [...]
> ligeledes findes der dårlige som måske også fusker stambøger og her er dkk

Der er helt sikkert eksempler, det vil der være stort set alle steder.

> Jeg kan ikke se at en stambog fra dkk skulle være bedre eller for den sags
> skyld mere troværdig end fra andre klubber.

Det mener jeg så at den nok er.

> [...]
> så må være en minus.
> Men alt kan naturligvis være bedre og det gælder i lige så høj grad dkk som

Det har du så helt ret i.

--

Christian

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-12-05 20:13

MHT troværdighed, så har DRU's tidligere formand påpeget at DKK har
chikaneret en dyrlæge som arbejdede for DRU på dres HD program, og
det ville DKK have den pågældende dyrlæge til at holde op med.
Gad vide hvad DKK's argumenter for det kan være?
Ønsker DKK ligefrem at hidre hunde i at få bedre sundhed?

med undrende hilsener

Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 01-12-05 23:45

On 1 Dec 2005 11:13:09 -0800, "Kim Christensen" wrote:

> [...]
>Gad vide hvad DKK's argumenter for det kan være?
>Ønsker DKK ligefrem at hindre hunde i at få bedre sundhed?

Jeg kan så oplyse dig om, at dyrlæger, der har fået uddannelse
til øjenlysning, forsøges at få til kun at øjenlyse DKK-hunde!
I nogle tilfælde har det virket.

Fra : Anita Andersen

Dato : 02-12-05 00:38

> Jeg kan så oplyse dig om, at dyrlæger, der har fået uddannelse
> til øjenlysning, forsøges at få til kun at øjenlyse DKK-hunde!
> [...]

Ja det er farlige sager, hvis ikke kunne de jo ryge en tur i klagenævnet og
hvem ved hvad de kunne finde på ?
At de oven i købet tillader sig at kalde sig hundenes FDM er jo ikke til at
fatte, der er sku nok gået penge i lortet hos dkk, men dem har de vist også
hårdt brug for

Mvh
Søren

Fra : x Vuf x

Dato : 03-12-05 14:57

On Fri, 2 Dec 2005 00:37:46 +0100, "Søren Andersen" wrote:
> [...]

>At de oven i købet tillader sig at kalde sig hundenes FDM er
>jo ikke til at fatte, der er sku nok gået penge i lortet hos dkk,

Ja det er da klart. Har du tænkt over, hvor mange,
DKK har på lønningslisten? Vi andre gør det jo gratis!

Fra : maj_britt

Dato : 02-12-05 12:02

"" skrev d. 28-11-05 21:11 dette indlæg :
> [...]
>
> Håber på svar
>
> G&M
>
> G&M, når du nu har en DKK hund, så ville jeg da vælge endnu en DKk
hund.

Så er du ude over alle problemer med at skifte klub, det er da det
nemmeste.

Som de andre skriver, så er der mange der laver stambøger, nogle kan man
stole på, andre bør man ikke.

Vh Maj-Britt

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 10:54

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> opdrættere. Havde jeg gjort det, så havde jeg vel næppe selv, en CKC hund,
> som vel er endnu mindre i kridthuset, end nogle af de andre.

Det har du helt ret i
CKC er i modsætninge til DKK og DRU et privat foretagen, så jeg vil
mene at trovædighed og CKC er to komplet uforenelige størrelser.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Pas_paa_hundehandlere_og_private.pdf

--

Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-05 11:18

Benny Mortensen wrote:

> [...]

CKC er i modsætninge til DKK og DRU et privat foretagen, så jeg vil
mene at trovædighed og CKC er to komplet uforenelige størrelser.

Hvis man skal se sådan på det, så er der jo, bare her i gruppen... Ikke en
eneste forening, som er troværdig. Ikke en eneste Kennel, som laver et
prisværdigt stykke arbejde, for der sidder altid en i kulissen, som er mere
end villig, til at slå den anden oven i bøtten. I bemærkelsesværdig grad,
er dem, med de længste boldtræ, selv opdrættere... Kan man dog forstå
det.... Dem som virkeligt skulle være dem, med de største interesser i at
avlsarbejdet kørte helt efter bogen, er systemets største fjender. Dem som
har skabt det grundlag, som de alle arbejder ud fra, er nu pludseligt, de
største bussemænd. Så kan man vel ikke andet, end slå opgivende ud med
armene. Men ikke desto mindre, forbeholder de sig alle ret, til at kalde sig
" Seriøse ".... Toppen af kransekagen, og langt den største herhjemme,
hedder DKK... Og den får konstant at vide, at den er røv & gulvsand.... Det
er muligt at det er rigtigt..... Men er det tilfældet.... Hvad er så de
andre ?? )

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 12:36

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> er muligt at det er rigtigt..... Men er det tilfældet.... Hvad er så de

Det ved jeg ikke, men jeg har en hund med DKK stambog, og jeg kender
opdrætterne og de opdrætter kun en race. De har opdrættet den race i
mange år, de har haft udspillingschmapions og brugschampions, til med
en dual champ, dvs. den samme hund er blevet både udstillings- og
brugschamp. Jeg tror faktisk ikke at de er noget særsyn inden for DKK,
jeg tror de fleste opdrættere er sådan.

--

Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-05 13:12

Benny Mortensen wrote:
> [...]

en dual champ, dvs. den samme hund er blevet både udstillings- og
brugschamp. Jeg tror faktisk ikke at de er noget særsyn inden for DKK,

Det tror jeg ikke, at vi bliver uenige i, for det er sådan set også min
mening.
Jeg har 3 hunde, med stamtavler 3 forskellige steder. En i ASCA, tror jeg de
hedder, en i CKC, og en i DKK... Okay ASCA er jo så godkendt af DKK,
og hundens stambog, da også noteret der. At der kom en CKC stambog med
var vel også mest et uheld, og igen resultatet af, at nogle ikke kunne
enes...

Det pudsige er, at der er mange, når vi har hentet en hund, der har snakket
om de tårer de ville fælde, når vi kørte med deres hund. Men da vi hentede
denne, var det første og eneste gang, jeg har set, at der også faldt nogle.
Så selv om de har været nok så udskældte, var de dog de eneste, der til nu
har ladet følelserne få frit løb, og tårerne samme rettigheder. Okay, nu
var
han jo heller ikke hvalp, da vi hentede ham, for jeg vil da godt indrømme,
at når jeg selv kommer af med, om det så er hvalpe, eller killinger, så der
det da også lidt af en befrielse, at komme af med dem. De er dejlige at
have, men det er altså mindst lige så skønt, når de flytter hjemmefra.
Når man så også fornemmer, at de får et godt hjem, så er det jo bare endnu
bedre.

M.V.H.....Benny..