C45, lader
Fra : gil

Dato : 28-11-05 11:41

Kan man, uden risiko, oplade en Siemens C45 med rejseladeren til en
Siemens C25?

--
gil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-11-05 12:31

gil skrev:

> Kan man, uden risiko, oplade en Siemens C45 med rejseladeren til en
> Siemens C25?

Jeg påtager mig intet ansvar!

Jeg har en SE T610 og en SE K700i. De har hver sin oplader som
ikke er ens. Da mobilstikkene er ens, prøvede jeg at bytte om på
dem, og det virkede fint.

Jeg ræsonnerede som så at hvis det var muligt på normal vis at
sætte den ene lader til det andet apparat, så var det nok
ufarligt. Hvis laderne derimod havde været forsynet med et eller
andet standardstik, havde jeg ikke turdet, men de har et ret
specielt SE-stik.

--
Bertel

Fra : gil

Dato : 28-11-05 12:57

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> ufarligt. Hvis laderne derimod havde været forsynet med et eller
> andet standardstik, havde jeg ikke turdet, men de har et ret

Samme tanke havde jeg. Det er muligt at købe en uoriginal lader som,
efter beskrivelsen, passer til bla. C25, S25, C35 og C45, men kan jeg
spare kr. 59,- + porto så er det nummer ét.

--
gil

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-11-05 10:30

Er stikkende de samme samt antal volt og mah.
så der ikke værer noget i vejen for det

Vi har brugt en lader fra en m50 til m35i og omvendt

Fra : gil

Dato : 29-11-05 13:04

Anders Pedersen wrote:
> Er stikkende de samme samt antal volt og mah.
> så der ikke værer noget i vejen for det
>
> Vi har brugt en lader fra en m50 til m35i og omvendt

Stikket er det samme, der er en smule forskel på den spænding/strøm som
laderne afgiver; men batterierne har samme spænding/strøm-styrke.

--
gil