Promiller
Fra : @(none)

Dato : 28-11-05 01:01

Kan mn drikke en elephant,
og stadig, lovligt, køre bil?
En Årgangsøl?
mvh
jhp

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 28-11-05 01:31

"@(none)" <""jhp\"@(none)"> wrote:
> Kan mn drikke en elephant,
> og stadig, lovligt, køre bil?
> En Årgangsøl?

Måske er der lidt hjælp her:
http://www2.netdoktor.dk/testdigselv/alkoholgenstande.asp

Promillekørsel starter ved 0.5 promille.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-11-05 17:12

"Jes Søndergaard" <jes-s@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Promillekørsel starter ved 0.5 promille.
Spirituskørsel starter ved 0,5 promille

Hygge
MJ

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 28-11-05 19:57

Martin Jørgensen wrote:
> Spirituskørsel starter ved 0,5 promille

Egentlig har ingen af os ret:

"Fra 1. september 2005 udgår begrebet "promillekørsel" af Færdselsloven.
Herefter betegnes al kørsel med spiritus i blodet lovmæssigt for
spirituskørsel."
http://www.sikkertrafik.dk/119a3e80

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-11-05 18:33

> [...]
>
> "Fra 1. september 2005 udgår begrebet "promillekørsel" af Færdselsloven.
> Herefter betegnes al kørsel med spiritus i blodet lovmæssigt for
Nemlig - som jeg skrev "Spirituskørsel starter ved 0,5 promille "

Jeg nævnte intet om promillekørsel, for det er der jo ikke noget der hedder
mere

Hygge
MJ