problem med float ved udprintning
Fra : Louise

Dato : 27-11-05 20:07

Hej,

Jeg har et problem med udprintning af denne side:
http://www.damebadet.dk/laerkebo/maleweekend-kage.shtml
Afsnittet "Tilberedning, dej" står rigtigt på skærmen, men rykker op i anden
spalte på papiret.
http://www.damebadet.dk/laerkebo/laerkebo.css
http://www.damebadet.dk/laerkebo/printer.css

Nogen forslag???

Louise

Fra : Frank Olieu

Dato : 27-11-05 21:00

Louise skrev:

> Jeg har et problem med udprintning af denne side:
> http://www.damebadet.dk/laerkebo/maleweekend-kage.shtml
> Afsnittet "Tilberedning, dej" står rigtigt på skærmen, men rykker op i anden
> spalte på papiret.

Problemet forekommer kun i IE.
Hvis du flytter din inline css (i <p style="float:left">) i din ekstern css
(opret fx. en 'class="left"' og tildel den din <p>), så virker det...
Der er muligvis andre løsninger!

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-05 21:20

Louise skrev:

> Afsnittet "Tilberedning, dej" står rigtigt på skærmen,
> men rykker op i anden spalte på papiret.

Hm, jeg kan se at du har clear:both; på #tilberedning{
#tilberedning p{ og #tilberedning h3{ - det burde kunne
gøre det.

Prøv at bytte om på linjerne med

"printer.css" media="print"
og
"laerkebo.css" media="screen"

så printer.css står nederst - det kan være at det bare er
sådan noget der driller.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Louise

Dato : 27-11-05 21:49

> [...]
> og
> "laerkebo.css" media="screen"
>
> så printer.css står nederst - det kan være at det bare er

Desværre, det var ikke det, der var problemet... øv.

Fra : Frank Olieu

Dato : 27-11-05 22:01

Un beau matin - le 27-11-2005 21:20 pour être précis -
Allan Vebel dégoisa avec sa verve habituelle:

> [...]
> og
> "laerkebo.css" media="screen"
> så printer.css står nederst - det kan være at det bare er

....har prøvet det! Det virkede ikke! Men det er godt nok et spørgsmål om kaskade
som IE laver i en anden rækkefølge end Firefox, og får det til at ignorere
'clear:both'.

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-05 22:25

Frank Olieu skrev:

> et spørgsmål om kaskade som IE laver i en anden
> rækkefølge end Firefox, og får det til at ignorere
> 'clear:both'.

Det var derfor jeg lige slyngede den ud til at starte med,
det har jeg selv haft problemer med på et tidspunkt.

Nå, vi må forske noget mere i det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-11-05 21:58

Louise wrote:
> [...]
> http://www.damebadet.dk/laerkebo/maleweekend-kage.shtml
> Afsnittet "Tilberedning, dej" står rigtigt på skærmen, men rykker op i anden

Jeg tror problemet er at du clear'er begge kasser.
Til gengæld kan jeg ikke se nogen float, så clear
gør ikke noget for dig.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Frank Olieu

Dato : 27-11-05 22:07

Un beau matin - le 27-11-2005 21:57 pour être précis -
Jørgen Farum Jensen dégoisa avec sa verve habituelle:

> Jeg tror problemet er at du clear'er begge kasser.
> Til gengæld kan jeg ikke se nogen float, så clear
> gør ikke noget for dig.

float'ene er inline (<p style="float:left">) og det er det IMHO som er problemet
i IE.

Fra : Louise

Dato : 27-11-05 22:11

> float'ene er inline (<p style="float:left">) og det er det IMHO som er
> problemet
> i IE.

Nej, ikke mere, jeg har flyttet dem over i de eksterne css

Fra : Frank Olieu

Dato : 27-11-05 23:35

Louise skrev:

> Nej, ikke mere, jeg har flyttet dem over i de eksterne css

OK, men det skal kun være i 'laekerbo.css' og _ikke_ i 'printer.css'!!!

Har lige prøvet en udkrift fra en lokal kopi, og det så fint ud...
Ka' dog ikke lige overskue helt hvorfor!

Jeg har ellers bedre erfaring med kun at lave 1 css-fil, med følgende
konstruktion (eksempel):

@media print {
body {...}
[særlige egenskaber for print ...]
}
@media screen {
body {...}
[særlige egenskaber for screen ...]
}
@media screen, print {
body {...}
[fælles egenskaber for screen + print ...]
}

Jeg synes man får bedre overblik...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-05 23:58

Louise skrev:

> Nej, ikke mere, jeg har flyttet dem over i de eksterne css

Nu har jeg rodet lidt rundt med dit CSS, men jeg kan ikke fjerne
problemet. Jeg tror at det er en fejl i IE.

Hvis man laver en linje med <h3> før overskriften med
"Tilberedning", så rykker den på plads.

Hvis du vil eksperimentere, er det en fordel at bruge linjen
"border: solid black;" i dine elementer i printerfilen så du kan
se deres omrids.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-11-05 23:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nu har jeg rodet lidt rundt med dit CSS, men jeg kan ikke fjerne
> problemet. Jeg tror at det er en fejl i IE.

Mener du virkeligt det ?
Er der overhovedet fejl i IE ?

ROFL

--
Benny Nissen

Fra : Louise

Dato : 28-11-05 17:49

Hej alle,

Tak for alle forsøgene. Jeg har desværre ikke kunnet få det til at fungere
alligevel. Nu har jeg indsat et <p>&nbsp;<P> i kildekoden under
ingredienser, selv om det er mig inderligt imod. Men det virker!

Hilsen
Louise

NB! Kagen er der ikke noget i vejen med, I skulle prøve den!