target="_blank" ... w3c
Fra : Alexander P.

Dato : 27-11-05 17:40

Hej NG

jeg har følgende side: http://www.halsa.1go.dk/andre/wtc/

jeg bruges frames og er derfor stødt ind i et problem:
jeg satser på at lave siden W3C derfor bruger jeg ikek target,
men istedet scripter jeg míg ud af det via. php ved man linker
til index.php?siden.. men problemer er: (min menu er en frame)
der åbner siden så op inde i menu siden, hvordan er det muligt
(uden brug af target) at få den til at åbne op i samme vindue?

På forhånd tak!

-/Ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-11-05 17:50

"Alexander P." <awpdk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der åbner siden så op inde i menu siden, hvordan er det muligt
> (uden brug af target) at få den til at åbne op i samme vindue?

Hej

Men er der ikke noget med at, når man arbejder i frames, så har hver
indholdsside et name, som man bruger som taget (der, hvor siden skal åbne)
i sine links. Jeg mener, hvis der ikke står noget target i de links du har
din
menu, så åbner siden default i samme frame (i menuen).

Det er et stykke tid siden jeg sidst arbejdede i frames, så jeg huske ikke
helt, hvordan det
er.

Hilsen Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-05 19:51

Alexander P. skrev:

>jeg bruges frames og er derfor stødt ind i et problem:
>jeg satser på at lave siden W3C derfor bruger jeg ikek target,

Hvorfor kan du ikke bruge target?

Du skal da bare bruge den rigtige doctype, dvs. transitional i
stedet for strict.

Alle andre former for løsninger med script o.lign. er noget pjat.

At man så slet ikke bør bruge frames nu om dage er en helt anden
ting.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-05 20:28

Alexander P. skrev:

> jeg satser på at lave siden W3C derfor bruger jeg
> ikke target, men i stedet scripter jeg mig ud af det via.
> php ved man linker til index.php

Så kan du da lige så godt undlade frames.

> (min menu er en frame) der åbner siden så op inde i
> menu siden, hvordan er det muligt (uden brug af target)
> at få den til at åbne op i samme vindue?

Ved at undlade frames

Jeg ved ikke hvad det er for en menu du snakker om, jeg
får nogle billeder der ikke kan være på skærmen, en
tekst øverst, hvor jeg lige kan se toppen af bogstaverne,
og så får jeg http://www.1go.dk/webhotel/ i den store
frame.

Det eneste link "hej" henter bare den samme side, så
det er svært at vide hvad du vil opnå.

Bunden af http://www.halsa.1go.dk/andre/wtc/gfx/left1.jpg
kan man slet ikke scrolle ned til og
http://www.halsa.1go.dk/andre/wtc/gfx/head.jpg bliver
gemt bag noget andet. Det undgår du hvis du bare sætter
billederne ind på normal vis.

Brug KISS-princippet i stedet for at scripte dig ud af et
problem der alligevel ikke kan løses på tilfredsstillende
vis.

Begreber som css og ssi er kommet for at blive - det vil
virkelig klæde Projektopgave 05.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Alexander P.

Dato : 27-11-05 20:32

tak for jeres mere eller mindre brugbare svar, jeg har fundet en
anden løsning!

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-05 21:31

Alexander P. skrev:

> jeg har fundet en anden løsning!

Jamen, det er da godt at du er lydhør over for
forandringer - vi glæder os til at se din anden
løsning.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 27-11-05 20:41

Alexander P. wrote:
> [...]
> der åbner siden så op inde i menu siden, hvordan er det muligt
> (uden brug af target) at få den til at åbne op i samme vindue?

W3C er en lige lovlig åben definition det du gør forkert er at bruge en
forkert doctype du skal bruge den doctype der er kyttet til frameset så
virker det.

I modsætning til flertallet, så har jeg ikke noget mod frames, Fordi jeg
ved, at det kan være til fiordel for brugere der bruger f.eks. Jaws (Et
skærmlæser program for blinde og svagtseende). Sandheden er, at det for
blinde og svagseende kan være en fordel, fordi programmet indholder
specielle funtioner der gør navigationen lettere. Og i modsætning til alle
dem der siger at frames ikke dur, så. har jeg afprøvet det i virkeligheden
og det fungerer rimeilgt. Både med og uden bind for øjnene

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-05 21:29

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> I modsætning til flertallet, så har jeg ikke noget mod
> frames, Fordi jeg ved, at det kan være til fordel for
> brugere der bruger f.eks.Jaws

Nu er det jo ikke alle der er blinde eller svagtseende,
og frames giver virkelig en lang række ulemper som
man næppe kan scripte sig ud af - du kender selv dem
alle.

> modsætning til alle dem der siger at frames ikke dur,
> så har jeg afprøvet det i virkeligheden og det fungerer
> rimeligt. Både med og uden bind for øjnene

Godt! Behold bare bindet på

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 28-11-05 20:41

Allan Vebel wrote:

> Nu er det jo ikke alle der er blinde eller svagtseende,
> og frames giver virkelig en lang række ulemper som
> man næppe kan scripte sig ud af - du kender selv dem
> alle.

Mon ikke Men de tilbyder korrekt brugt, muligheder som div /css baseret
layout ikke kan konkurere med. To forudsætninger skal være opfyldt. Der skal
kun bruges de rammer, der er brug for, til at adskille indholdet i logiske
dele, dvs ingen rammer der blot bruges som "margen". Alle rammer skal
tildeles sigende navne, dvs, "logo", "menu", "indhold" og lignende.

Hvis disse er opfyldt og de små tricks i forhold til søgemaskiner er
udnyttet, så fungerer rammer ganske udmærket. At de rent grafisk og
vedligeholdelsesmæssigt er en byld i røven er en helt anden sag, men det ved
vi vist godt begge to

> Godt! Behold bare bindet på

Er du sindsyg jeg er lige kommet over mit værste computernedbrud nogensinde
og da det gik op for "kranen" at jeg var online igen, var hendes første
kommentar, du installerer ikke det der program der taler igen, vel? Hvad
skal man sige? Nej skat, jeg skal blot lige afprøve windowseye. Men jeg tror
lige, jeg venter et par dage

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-11-05 22:39

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> du installerer ikke det der program der
> taler igen, vel?

Jeg kan på en måde godt forstå din bedre halvdel. Det må virke frygtelig
irriterende at skulle høre på talesyntesen, mens fjernsynet kører med noget
helt andet.

Men der er vel ikke noget, der hindrer dig i at bruge et headset i stedet
for højttalere. Så kan du have din talesyntese og konen får fre'. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jumbo

Dato : 27-11-05 23:04

On Sun, 27 Nov 2005 20:41:17 +0100, "Johnny Winther Ronnenberg"
<johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> wrote:

Hvordan får man fat i Jaws?

Fra : Jumbo

Dato : 27-11-05 23:07

Hvordan får man fat i Jaws?

Fra : Jumbo

Dato : 27-11-05 23:08

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-05 23:18

Jumbo skrev:

> Hvordan får man fat i Jaws?

Prø at se
http://www.instrulog.dk/rehab/produkter/jaws.html

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 28-11-05 20:50

Jumbo wrote:
> On Sun, 27 Nov 2005 20:41:17 +0100, "Johnny Winther Ronnenberg"
> <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> wrote:
>
> Hvordan får man fat i Jaws?

Det har Alan Vebel klaret.

Et par tips start med at finde sider du kender godt med google og fedt lidt
rundt.

Tag bind for øjnene og ding de samme sidern og fedt lidt rundt

Stadig med bind for øjnene, lav en søgning på Google om et eller andet der
intereserer dig.. Hvor sært kan det være?

Meget sværere end du tror. For en sikkerheds skyld skal jeg lige påpege, at
alle amtshospitaler har en døgnåben psykiatrisk afdeling. Og man kan blive
stjerne sindsyg af at høre på Jaws, både med og uden bind for øjnene.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jumbo

Dato : 29-11-05 21:49

Fra : Jumbo

Dato : 29-11-05 21:52

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-05 22:09

Jumbo skrev:

> Hvordan får man fat i Jaws?

Det svarede jeg på for et par dage siden

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-11-05 23:09

Jumbo wrote:
> Hvordan får man fat i Jaws?

Det tog mig 30 sekunder at taste "jaws browser" i google og finde dette:
http://www.cs.utexas.edu/users/s2s/latest/jaws1/home/index.shtml

--
Now Playing
Miraculix - The Chosen One

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 29-11-05 23:21

Thomas Jespersen wrote:

> Det tog mig 30 sekunder at taste "jaws browser" i google og finde
> dette:
> http://www.cs.utexas.edu/users/s2s/latest/jaws1/home/index.shtml

Det var nu ikke den rigtige side, men dog interessant, der arbejdes på en
version der ikke er IE afhængig, det ligner et studie projekt, så om der er
fremtid i det, er lidt uklart.

Men hvad fanden selv blinde høns kan finde korn

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg