Der Untergang 3 disk: Lyd skuffer fælt
Fra : The Nameless Dude

Dato : 27-11-05 15:12

Med store forventninger går man ud og køber den 3 disk version
af Der Untergang som udkom her i Oktober i Tyskland.
Men lyden skuffer desværre fælt.
Godt nok er filmen blevet forlænget fra 156min til 175min,
men de har hverken giddet at smide DD 5.1 eller DTS på filmen.
Den har kun et ringe Dolby Surround signal.
Det kan man da ikke gøre ved sådan en storfilm, specielt ikke med en
extended version.
--
The Nameless Dude

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-11-05 16:42

"The Nameless Dude" skrev i en meddelelse

> [...]
> Den har kun et ringe Dolby Surround signal.
> Det kan man da ikke gøre ved sådan en storfilm, >specielt ikke med en

Det er fordi at der kun kan være knap 9 Gb på en dvd
den forlængede spilletid har så gjort at man fjerner 5.1
sporet , trist men nødvendigt ellers var det billede kvaliteten det var gået ud over og så brokker folk med
en projektor sig
men man kan godt føle sig rø......
vi må vente på Blu Ray/HD-DVD så skulle den slags
være history

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 27-11-05 17:00

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in

> [...]
> var gået ud over og så brokker folk med en projektor sig
> men man kan godt føle sig rø......
> vi må vente på Blu Ray/HD-DVD så skulle den slags

Sikke noget vås (altså fra producenten - ikke dig) Det er da
den ringeste undskyldning.

Jeg har da masser af dvd'er som bare er spredt ud over 2 skiver.
Sådan en plasticskive koster så lidt i indkøb at det da er helt
ligegyldigt ift. andre produktionsomkostninger.

hmm - men ringe er det godt nok!
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Zoe, about Reavers: If they take the ship, they'll rape us to

Fra : The Nameless Dude

Dato : 27-11-05 21:12

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in

> [...]
> Sådan en plasticskive koster så lidt i indkøb at det da er helt
> ligegyldigt ift. andre produktionsomkostninger.

Man behøver bare at se på de extended releases af LOTR, der har de
enda formået at få DTS med også.
Men man skal ihvertfald ikke skrue forventningerne alt for meget
i vejret hvis de melder en Dansk release af den, de Tyske og Danske
releases plejer at være ens bortset lige fra underteksterne.
--
The Nameless Dude

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-11-05 01:05

The Nameless Dude skrev den 27-11-2005 15:11:
> [...]
> Den har kun et ringe Dolby Surround signal.
> Det kan man da ikke gøre ved sådan en storfilm, specielt ikke med en

Hvordan var det nu med de danske undertekster i DerUntergang?

Så vidt jeg husker noget med to versioner af undertekster.
Den ene skulle være bedre end den anden.

Jeg skal til at se dem med nogen som ikke er så velbevandret i det tyske
sprog, så det ville være temmelig ubarmhjertigt af mig at bede om at slå
undertekster fra.
Derfor vil jeg gerne se DerUntergang med den bedste kvalitet af
undertekster.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk