Hvilke teleselskaber bruger TDC's mobilnet~
Fra : LarsZK

Dato : 27-11-05 01:12

Se sub.

LarsZK

Fra : John

Dato : 27-11-05 03:18

LarsZK skrev:
> Se sub.

Blandt andet Telmore, UnoTel, Debitel og DLG Tele.

Mvh

John

Fra : Peter

Dato : 27-11-05 10:18

Hej.

> Blandt andet Telmore, UnoTel, Debitel og DLG Tele.

Men af svingende kvalitet, Telmore har en rigtig fin TDC-lignende dækning,
hvorimod det er langt værre med Unotel.....

Af en eller anden grund er dækningen langt dårligere på vores telefoner, når
der sidder et unotel-kort i end den er når der sidder et Telmore kort (eller
et TDC kort) i.......
Med Unotel, vælger nettet altid at smide mig på sendemaster længere væk, end
den gør med de "rigtige" TDC selskaber.......

Men TDC kan vel graduere på dækningen el.lign. i forhold til den pris som
eks. unotel skal betale.....

Jeg tror at det er sådan at TDC´s egne kunder har højere prioritet i
nettet.......

Dette er erfaringer jeg har gjort mig i mere end 1/2 år, hvor jeg har haft
skiftet lidt frem og tilbage mellem kortene, og det er tydeligt at telefonen
med TDC´s kort i har den bedste dækning......

Telefonerne er en Nokia 3310 og en Siemens S55, jeg har begge på mig alle
hverdage når jeg er på arbejde, og har haft skiftet kort imellem dem
jævnligt.....

Mvh.
Peter

Fra : BG

Dato : 27-11-05 13:17

On Sun, 27 Nov 2005 10:17:35 +0100, "Peter" <UnKnOwN@Mail.qwerty>
wrote:
>Hej.

>Men af svingende kvalitet, Telmore har en rigtig fin TDC-lignende dækning,
>hvorimod det er langt værre med Unotel.....

Alle er i samme nett!!!! Det er kun en däkning!

> [...]
>Med Unotel, vælger nettet altid at smide mig på sendemaster længere væk, end
>den gør med de "rigtige" TDC selskaber.......

Ikke troligt

>Men TDC kan vel graduere på dækningen el.lign. i forhold til den pris som
>eks. unotel skal betale.....
>
>Jeg tror at det er sådan at TDC´s egne kunder har højere prioritet i
>nettet.......

tekniskt muligt men ikke mindste troligt!!!

--
====================================== phone pages
http://borgus.net ---- http://osbymikro.tk

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 27-11-05 14:42

Hej.

BG wrote:

> Alle er i samme nett!!!! Det er kun en däkning!

.... men det er muligt at kategorisere kunderne.

> Ikke troligt

Se nedenfor i eksemplet.

> tekniskt muligt men ikke mindste troligt!!!

Denne tekniske mulighed bliver anvendt i Tyskland, såvel i "idle mode"
(=stand-by) som i "dedicated mode" (under en samtale):

Det er mere eller mindre officielt, at samtalerne på T-Mobiles D1-net har
følgende priorisering:

1)
specielle abonnenter som f.eks. Det Røde Kors

2a)
T-Mobiles egne abonnementskunder

2b)
T-Mobiles egne taletidskunder

3)
udenlandske roaminggæster

4)
kunder af o2 Germany (o2-de lejer sig ind hos T-Mobile lige som Telia gjorde
det hos Sonofon)

Desuden ER det officielt, at flere master af D1-nettet er spærret for
o2-kunder i idle mode. Selve spærringen bliver gennemført af T-Mobile, men
o2-de bestemmer, hvilke master skal blive spærret.

Jeg er helt sikkert, at der var en lignende samtale-priorisering i
Sonofon-nettet, da Telia og Orange lejede sig ind og jeg véd at der var
stand-by-spærringer i Sonofon-nettet for Orange-kunder i Hovedstadsområdet.

Om det er nødvendigt eller klogt for TDC at gøre noget lignende, kan jeg
ikke svare på.

@Peter:
Blev dækningen bedre med Unotel-kortet nogle sekunder efter du havde startet
en samtale? Hvis ja, så er det ovenstående en velmuligt forklaring for din
opdagelse.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : LarsZK

Dato : 27-11-05 17:56

Takker for svarene. Det er fordi jeg har fået et abn. hvor jeg gratis ringer
til alle der bruger TDC's net

LarsZK

Fra : Rander

Dato : 30-11-05 13:58

Sun, 27 Nov 2005 12:16:31 GMT brugte BG 41 linier på at fortælle dette til
dk.teknik.telefoni.mobil:

>Alle er i samme nett!!!! Det er kun en däkning!

Sikker? Umiddelbart kunne jeg sagtens forestille mig at andre udbydere skal
betale ekstra for at komme med på 1800-nettet. 900-nettet er vel nærmest
tomt i storbyerne efterhånden?

http://rander.dk (temporarily down!)

Når nogen dør, bliver de lagt ned i jorden, og så siger præsten:
"Af jord er du kommet, og der skal du blive".
Så tømmer han en spand jord i hovedet på dig. (Hans Petter, 9 år)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-05 15:24

Rander formulated the question :
> 900-nettet er vel nærmest
> tomt i storbyerne efterhånden?

Overhovedet ikke, telefonerne hopper frem og tilbage mellem dem. Slå
celleinfo til på din telefon, hvis du har TDC hedder masterne noget med
G hvis det er 900 og D hvis det er 1800. F.eks. er jeg lige nu på en
mast der hedder ESB KVAGLU 7G, altså en GSM 900 mast.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 27-11-05 19:20

LarsZK wrote:
> Se sub.

Hejsa - jeg skrev lige lynhurtigt ned de selskaber du kan ringe til gratis
med Fri tale/ TDC. Sikkert stavet forkert - men her er alle danske selskaber
du kan bruge:

elro
kommunikation
leasy
lic
link telecom
m1
peak mobile
smart koncept og smart talk
song networks
duet
telecomnet
teleholding
telmore
telogic
unotel

Mvh Thomas

Fra : LarsZK

Dato : 27-11-05 22:29

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa - jeg skrev lige lynhurtigt ned de selskaber du kan ringe til gratis
> med Fri tale/ TDC. Sikkert stavet forkert - men her er alle danske
> [...]
Nice Jeg tror også at Debitel skal med på listen. For lige at
tydeliggøre det, så er mit abn. MobilEkstra 200, som jeg er blevet lovet at
jeg kan ringe gratis med alle på deres net.
Mvh
LarsZK

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 27-11-05 22:58

> tydeliggøre det, så er mit abn. MobilEkstra 200, som jeg er blevet
> lovet at jeg kan ringe gratis med alle på deres net.
> Mvh
> LarsZK

Nemlig. Dette abb. skal jeg også have, derfor har jeg undersøgt dette!

Mvh Thomas