Das Boot 282min version er udgivet
Fra : The Nameless Dude

Dato : 26-11-05 21:56

Så er der guf for fans af Das Boot filmen.
Das Boot er endelig blevet udgivet i sine oprindelige 282min, dvs
den desiderede TV serie, der blev vist på ZDF helt tilbage i 80'erne.
Den fåes med 2 typer covers og 2 forskellige priser:
Den original Tyske til 90kr hos Amazon.de: http://shor.ter.dk/434812213
Den Danske release til 200kr hos Axel: http://shor.ter.dk/218034773

Indhold er ens, eneste forskel er at de vil have 110kr ekstra blot for
nogle Danske undertekster som sagtens kan undværes.
Købte den hos Karstadt i Flensborg her idag, fandt den lidt
billigere hos dem: 9,99 Euro (ca.75kr), så det kan da være et tip til
dem der evt skal på juleshopping i Flensborg.
--
The Nameless Dude

Fra : Peter Heide

Dato : 27-11-05 02:32

Den dér såkaldte 282 min. "nyhed" har været i handlen i lang
tid. Jeg købte den for ca. en halvtredser på Østerbro for et
halvt år siden.

Fra : JYH

Dato : 27-11-05 11:27

Peter Heide wrote:
> Den dér såkaldte 282 min. "nyhed" har været i handlen i lang
> tid. Jeg købte den for ca. en halvtredser på Østerbro for et
> halvt år siden.

Samme her - købte den bare i TP Musik

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-11-05 13:06

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Samme her - købte den bare i TP Musik

Hmm, min er 216, også købt for småpenge i TP.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : JYH

Dato : 27-11-05 14:01

Jesper Brogaard wrote:

> Hmm, min er 216, også købt for småpenge i TP.

TP har 2 versioner (i hvertfald).
Min er den der hedder "The Original Uncut Version"
med en gråbrun coverforside, den er på 281 min.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-11-05 14:48

> TP har 2 versioner (i hvertfald).
> Min er den der hedder "The Original Uncut Version"
> med en gråbrun coverforside, den er på 281 min.

Hmm, min er blå og hedder The Directors Cut (Specialudgave med over 60
minutters nye scener). I alt 216 min.

Det er da lidt bøvlet med så mange forskellige versioner. Minder mig om
Nærkontakt af 3. Grad, den findes også i en miliion forskellige versioner
(+/-).

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-11-05 16:01

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> writes:

> Hmm, min er blå og hedder The Directors Cut (Specialudgave med over 60
> minutters nye scener). I alt 216 min.

Der er en udgave, der formentlig har været i biografen.

Den findes der så en længere udgave - Director's Cut - af. Den er
stadig tænkt som enkeltstående film.

Denne tråds udgave er så den "mest oprindelige" som er TV-serien fra
før bio-versionen.

--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : The Nameless Dude

Dato : 27-11-05 20:59

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
> stadig tænkt som enkeltstående film.
>
> Denne tråds udgave er så den "mest oprindelige" som er TV-serien fra

Den fylder også 2 disks, men jeg har kigget lidt nærmere på den Tyske
release, den er blevet genoptrykt og udgivet igen. Jeg kiggede lige
på det der står med mikroscopiske bogstaver på coveret.
--
The Nameless Dude

Fra : ML-78

Dato : 27-11-05 18:54

The Nameless Dude skrev:

> Så er der guf for fans af Das Boot filmen.
> Das Boot er endelig blevet udgivet i sine oprindelige 282min, dvs
> den desiderede TV serie, der blev vist på ZDF helt tilbage i 80'erne.

Den udkom på DVD i maj 2004.

ML-78