Killing & Hund
Fra : Ida Nielsen

Dato : 26-11-05 13:58

Hej vi fik igår aftens en fin lille killing hjem.

Problemet er at vi har en stor Schæfer Tæve ( Hun er skruk så det vil noget
lige nu) og hunden vil meget gerne være noget for killingen - hun laver alle
de udtryk og bevægelser som en hund kan for at vise at hun gerne vil snakke,
nusse og lege.
Men killingen har aldrig se en hund før, så han hvæser og slår ud efter
hende hvis hun kommer for tæt på - det er dog blevet bedre.
Men han er så stresset at han ikke rigtig spiser med mindre at jeg sidder
med ham på skødet og hunden ikke er i nærheden, han drikker næsten ikke og
kattebakken har vi vist ham men han går ikke til den, idet hele taget gøre
ikke noget nogen steder.
Han vil gerne nusse og kæle med os andre - og der er jo helt fint, men vi
kunne godt tænke os at han blev mere afslappet over for hunden.
Så hvordan gør vi det nemmest og mest smidigt for alle.

Vi er jo ikke de første som står i sådan en situation og heller ikke de
sidste

Venlig hilsen
Ida

Fra : Leyna

Dato : 26-11-05 14:30

On Sat, 26 Nov 2005 13:58:00 +0100, "Ida Nielsen" <in_slet
dette@cic.dk> wrote:

>Han vil gerne nusse og kæle med os andre - og der er jo helt fint, men vi
>kunne godt tænke os at han blev mere afslappet over for hunden.
>Så hvordan gør vi det nemmest og mest smidigt for alle.

Med tålmodighed, tålmodighed og mere tålmodighed.
Kæl med killingen. Nus den og gør den glad for at vre hos jer. Den er
jo lige blevet smidt ud i et helt nyt miljø, og skal til at finde sin
plads dér, og det kan altså godt tage lidt tid.
Lad gerne hunden snuse til killingen mens I sidder og nusser den, så I
kan vise begge parter at dette er altså ikke farligt. Det skal nok
komme.

Har selv to store hunde og 3 katte. Den ene hund havde aldrig set en
kat før den kom her 11 mdr. gammel. Det tog osse noget tid før hunden
havde vænnet sig til at katte altså ikke er noget man jager...
medmindre det er fremmede katte. *G*

Go' fornøjelse med sammenføringen!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Tøsen

Dato : 27-11-05 09:34

"Ida Nielsen" <in_slet dette@cic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så hvordan gør vi det nemmest og mest smidigt for alle.
>
> Vi er jo ikke de første som står i sådan en situation og heller ikke de

Nu er vovsen jo MEGET større som en lille killing og af hvad jeg kender til
shæferhunde ja så bliver hunden nok lettere "overegearet" og nær gående
overfor killingen.
Har oplevet samme problem det var dog men en mindre hund svensk-dansk
gårdhund og en skovkat killing der aldrig havde mødt en hund.
Det lykkedes at vænne den til hunden på en weekend ved at holde hunden i ro
nå killingen var i nærheden.
Efter at killingen havde hilst på en rolig hund og den havde hilst stille på
den ja så kunne de sove sammen efter bare få timer, Og sikke de kan lege

Tøsen
OZ7PUS