magtbalance og neutralisering
Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 26-11-05 07:13

hej gruppe,

vores mindste pige er blevet sterilliseret idag. det er som sådan en god
ting, men da vi kom tilbage fra at have afleveret hende imorges var
vores ældste hunkat helt tosset efter at nusse i sengen. det varede dog
ikke længe efter at den lille var hentet igen til at den ældste blev
stiktosset. hun har ikke gjort den lille fortræd men hvor de før kunne
ligge og nusse/groome, ja så sidder banshee (ældst) og hvæser noget så
modbydeligt af memsen (yngst).

der er ingen tvivl om at memsen var den som bestemte før idag, men det
jeg egentlig ville spørge om er hvordan magtbalancen ændres efter sådan
et indgreb? vores mco-han er komplet indifferent og vil lige så gerne
snuse til banshee som til memsen, han udviser ingen aggression og er
generelt sød ved hende...

banshee er lige blevet et år (ca.) og memsen er fra april, de er nu
begge neutraliserede og de er begge huskatte med henholdvis mco og nfo i
sig. kan vi regne med at de bliver gode venner igen når bare de lige har
fået tingene på plads imellem sig?

Med venlig hilsen
Sidsel Lykke Espersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 09:10

"Sidsel Lykke Espersen" <aliaKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stiktosset. hun har ikke gjort den lille fortræd men hvor de før kunne
> ligge og nusse/groome, ja så sidder banshee (ældst) og hvæser noget så

Memsen lugter anderledes ( af dyrlæge ) efter indgrebet. Det er nok
forklaringen på Banshee`s opførsel. Det skal nok gå over igen.

Andre herinde kan nok uddybe, hvad du kan gøre for dem i mellem tiden. Der
findes bl.a. nogle produkter ( felifriend og feliway ), der kan hjælpe, så
de lugter ens igen, men jeg kan aldrig huske, hvilket produkt, der bruges
til hvad.

Kiggede lige på gruppens hjemmeside. Det er Felifriend du skal have fat i,
hvis ikke dine katte allerede er blevet gode venner igen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 26-11-05 10:35

Sidsel Lykke Espersen wrote:
> [...]

> de før kunne ligge og nusse/groome, ja så sidder banshee (ældst) og
> hvæser noget så modbydeligt af memsen (yngst).

som buffy allerede skriver, så skyldes hvæseriet nok mest at den lille
lugter anderledes.... du kan evt sørge for at tage en brugt t-shirt af din,
og først gnubbe den ældste i den, og bagefter gnubbe den lille i den, og til
sidst den ældste igen.... så lugter de nemlig (næsten) ens, og det kan måske
for en stund kamuflere dyrlægelugten....
felifriend er også et godt bud, men lidt svært at få fat i sådan en lørdag
formiddag....

> [...]
> sådan et indgreb? vores mco-han er komplet indifferent og vil lige så
> gerne snuse til banshee som til memsen, han udviser ingen aggression

det vil tiden kun vise.... den lille bestemte før, dels fordi hun var
"killing" og dels fordi hun var fertil.... nu er de kommet på samme nivau,
så vil det være den med den stærkeste psyke der ender med at bestemme, så de
skal lige have lidt tid til at finde ud af hvem af dem det er....
hannerne er næsten uden for den type hiraki..... eller ligger ihvertfald
generelt uden for sådan i hvad det er betydningsfuldt.....

> [...]
> nfo i sig. kan vi regne med at de bliver gode venner igen når bare de
> lige har fået tingene på plads imellem sig?

giv dem lidt tid..... de skal ok finde ud af det, hvis ikke allerede de har
det....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 26-11-05 13:57

> [...]
måske
> for en stund kamuflere dyrlægelugten....

Så er begge katte gnubbet med en sovetrøje af min, det gik fint med at
gnubbe Banshee først og hun spandt og nød duften af "moar" - så gik
turen til Memsen, og hun var helt okay med duften så hun tog det stille
og roligt; _men_ da turen kom tilbage til Banshee så blev den lille dame
vred, puheadvr den trøje lugtede fælt pludselig.... hun blev dog gnubbet
med trøjen igen og vi kan kun håbe på at det hjælper.

Ja Felifriend er nok ikke det nemmeste lige at finde idag... så prøver
nok med trøjen senere igen :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 11:31

"Sidsel Lykke Espersen" <sidselKATTE@BAKKEmidgaardskatte.dk> skrev i en

> [...]
> vred, puheadvr den trøje lugtede fælt pludselig.... hun blev dog gnubbet
> med trøjen igen og vi kan kun håbe på at det hjælper.

Hvordan går det med kattene ? Kan de enes igen ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 27-11-05 18:53

> Buffy skrev:
> Hvordan går det med kattene ? Kan de enes igen ?

Desværre har jeg været på arbejde det meste af dagen, men min kæreste
beretter at Banshee har opført sig pænt og ikke længere hvæser af
Memsen. Jeg har også lige set dem været meget tætte inde i stuen, men
ville ikke nærme mig for meget af frygt for at jinxe det ;)

Umiddelbart virker her fredeligt igen, men igår skal jeg gerne indrømme
at jeg var lettere nervøs.... :)

En ting undrer mig dog, vores MCO som er cirka lige så gammel som Memsen
er begyndt at gøre heftige tilnærmelser til Memsen efter at hun er
kommet hjem - er det normalt? Han smider sig decideret ovenpå hende og
forsøger at komme til at parre det stakkels pus... (Hvilket han ikke har
gjort før...) - Er det bare fordi han er ved at blive kønsmoden?

Og til sidst skal det siges at Memsen heler så flot, og at Biersted
Dyrehospital endnu engang har leveret et smukt stykke arbejde (De burde
have en anmeldelse under "Produkter"!)

Fra : Sabina H.

Dato : 30-11-05 08:15

> [...]
>
> Umiddelbart virker her fredeligt igen, men igår skal jeg gerne
> indrømme at jeg var lettere nervøs.... :)

dont be.... som regel finder misserne selv ud af det.... det er yderst
sjældent at et sådant fjendskab holder ved....

> [...]
> hende og forsøger at komme til at parre det stakkels pus... (Hvilket
> han ikke har gjort før...) - Er det bare fordi han er ved at blive

det og så det faktum at hun efter sin operation ikke ligger øverst i
hirakiet mere..... var nok en god ide at få ham snippet også ;)

> Og til sidst skal det siges at Memsen heler så flot, og at Biersted
> Dyrehospital endnu engang har leveret et smukt stykke arbejde (De
> burde have en anmeldelse under "Produkter"!)

det kan du da bare gøre ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 30-11-05 10:30

> Sabina H. skrev:
> det og så det faktum at hun efter sin operation ikke ligger øverst i
> hirakiet mere..... var nok en god ide at få ham snippet også ;)

No can do, han er købt til senere avl, men han er heldigvis stoppet med
at forsøge at parre hende. :)

Ellers er alt nu vendt tilbage til det gamle, og Memsen heler
fantastisk. :)