Hjælp til Frames
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 25-11-05 22:54

Okay, her kommer et rigtig nybegynderspørgsmål, håber der er
nogen der kan hjælpe.
Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg har bygget min
startside op i et frameset á tre frames. Men hvordan er det lige
jeg kan lave et link til side 2 som fylder hele siden og ikke kun
det ene frame? Eller skal man åbne et nyt vindue (target="blank")
for at det kan lade sig gøre??
Håber i forstod mit lidt kringlede spørgsmål...
MVH kenneth...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-11-05 23:00

Kenneth Jensen wrote:
> [...]
> jeg kan lave et link til side 2 som fylder hele siden og ikke kun
> det ene frame? Eller skal man åbne et nyt vindue (target="blank")

target="_top"

http://www.w3.org/TR/REC-html40/types.html#type-frame-target

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-11-05 02:20

Kenneth Jensen skrev:

> Men hvordan er det lige jeg kan lave et link til side
> 2 som fylder hele siden og ikke kun det ene frame?

Så er det man spørger sig selv hvorfor du lige vil gøre
det på den måde?

> Eller skal man åbne et nyt vindue (target="blank") for
> at det kan lade sig gøre?

Det er bedre helt at undlade frames, så slipper du også
af med target="_blank" der ikke er tilladt i xhtml-standarden
og de ulemper frames ellers giver.

> Håber I forstod mit lidt kringlede spørgsmål.

Jo, jeg forstod dit spørgsmål, men ikke formålet med
spørgsmålet. Jeg forstår ikke at nogen seriøst fortsat vil
lave en hjemmeside ved hjælp af frames, når alle burde
kende de ulemper og dårligdomme det medfører.

Se også http://html-faq.dk/2009.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk