Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Støj/fnug på canon ixus 55
Fra : Kenneth K

Dato : 25-11-05 18:43

Hej Folkens.

Jeg har netop skiftede mit Fuji Finepixe s 5000, ud med canon ixus 55, da
fuji`en blev for stor at have med rundt!

Nu syntes jeg dog at billederne har meget støj/sne/fnug eller hvad man
kalder det (en slags uklare), set i forhold til fuji`en (Fuji 3,1 mpix canon
5 mpix)!

Jeg kan evt. maile et billede, hvis der er nogen der vil kigge på hvad det
kan være.

På forhånd tak.

KK

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 25-11-05 19:03

Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
news:43874d0e$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...> Hej Folkens.

> Jeg kan evt. maile et billede, hvis der er nogen der vil kigge på hvad det
> kan være.

Det må du da gerne

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

"

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-05 19:09

Kenneth K skrev følgende på usenet:
> [...]
> Nu syntes jeg dog at billederne har meget støj/sne/fnug eller hvad man
> kalder det (en slags uklare), set i forhold til fuji`en (Fuji 3,1

Det lyder ikke usandsynligt.

Jo mindre kamera - jo mere støj får du normalt - det er selfølgelig at
generalisere lidt men den holder for det meste meget godt.

Et ordentligt 3 mpixel kanera er imho tit "bedre" endt et lille lommekamera
med 5 mpixel.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kenneth K

Dato : 25-11-05 23:47

> [...]
> generalisere lidt men den holder for det meste meget godt.
>
> Et ordentligt 3 mpixel kanera er imho tit "bedre" endt et lille

Troede at teknologien var blevet bedre

Fra : Erik W.

Dato : 26-11-05 00:16

> Troede at teknologien var blevet bedre

Hmmm nu er FinePix S5000 jo ikke ligefrem kendt for at være et støjfrit
kamera, hvorimod Canon plejer at have godt styr på støjen.
Hvilken ISO fotograferer du med?

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 26-11-05 12:38

Du må iøvrigt gerne poste billedet til mig.

Mvh Erik

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-11-05 09:19

Hej

Jeg tror det er udslag af utilstrækkelig størrelse på blitzen og det giver
så udslag i at kameraet stiller ind på max ISO, hvilket jo giver en del
støj.
Prøv at tage et billede "tættere" på!

Men du har ret det burde være bedre!

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 26-11-05 17:37

Langgaard Bærbar <langgaard@klarupnet.dk> skrev:

>Prøv at tage et billede "tættere" på!

Eller prøv at arranger lidt mere lys i omgivelserne.

>Men du har ret det burde være bedre!

Jeg syntes ikke billeder fejler noget.. Hvis man
formindsker billeder, så det fylder skærmen ud,
ser det fint ud, og hvis det printes ud på papir,
tror jeg heller ikke man kan se Støjen.

MVH
Thomas H.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-11-05 20:18

"Thomas Hupfeldt (slet IGD2K)" <condor-9@IGD2Kmail.dk> skrev i en meddelelse

> Eller prøv at arranger lidt mere lys i omgivelserne.

Så mister man evnen til en anden gang at vurdere hvor langt blitzen rækker.

> Jeg syntes ikke billeder fejler noget.. Hvis man
> formindsker billeder, så det fylder skærmen ud,
> ser det fint ud, og hvis det printes ud på papir,
> tror jeg heller ikke man kan se Støjen.

Jeg sammenligner med min gamle Canon S 20 på 3,2 Mp fra januar 2000. den gør
det _næsten_ ligeså godt i en mørk stue.
Og min gamle G2 4Mp gør det væsentligt bedre!

Fra : Kenneth K

Dato : 27-11-05 09:13

> Jeg syntes ikke billeder fejler noget.. Hvis man
> formindsker billeder, så det fylder skærmen ud,
> ser det fint ud, og hvis det printes ud på papir,
> [...]

Så nok bare mit øje.

Tak for hjælpen.

Kennetyh K.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-11-05 09:28

Kenneth K wrote:

> [...]
> kalder det (en slags uklare), set i forhold til fuji`en (Fuji 3,1 mpix canon

Du har købt et lav-kvalitets-kamera der er beregnet til fotoforbrugere,
så du skal nok lære, at du kan ikke forvente en hel masse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 26-11-05 10:05

> Du har købt et lav-kvalitets-kamera der er beregnet til fotoforbrugere, så
> du skal nok lære, at du kan ikke forvente en hel masse...

Du har som sædvanlig ikke forstået spørgsmålet, det handler om at et nyt og
på papiret bedre kamera, ikke tager så teknisk gode billeder som det meget
ældre Finepix fra først i 2003.

Fra : Per

Dato : 26-11-05 16:59

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Du har som sædvanlig ikke forstået spørgsmålet, det handler om at et nyt
> og på papiret bedre kamera, ikke tager så teknisk gode billeder som det

Tag dig ikke af ham.

Jeg tror ikke han har helt forstand på Kameraer.

Han anbefalede for nylig en gut at købe et kamera fra fabrikker der mest
laver URE og HIFI fremfor fx. Canon, Nikon osv!!

JA man tror det er løgn.

Jeg har efterhånden lært at man ikke skal lytte til alle de amatører der
florerer i nyhedsgrupperne.

/Per

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 26-11-05 17:34

Per <mesked@hotmail.com> skrev:

>Han anbefalede for nylig en gut at
>købe et kamera fra fabrikker der mest
>laver URE og HIFI fremfor fx. Canon, Nikon osv!!

Og fordi de laver ure og HIFI, er det vel ikke
ensbetydende med at de laver dårlige kameraer..
Siemens laver også både kaffemaskiner og Jernbane
materiel..

>JA man tror det er løgn.
>
>Jeg har efterhånden lært at man ikke
>skal lytte til alle de amatører der
>florerer i nyhedsgrupperne.

Jeg tror ikke just man skal sammenligne NRE med en
amatør..

MVH
Thomas H.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-11-05 10:08

Per skrev:
> Han anbefalede for nylig en gut at købe et kamera fra fabrikker der
> mest laver URE og HIFI fremfor fx. Canon, Nikon osv!!

Nu lever Canon jo hovedsagligt af kopimaskiner, så
de kan altså heller ikke anbefales?

Peter Schrøder

Fra : Thomas H.

Dato : 26-11-05 11:58

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan evt. maile et billede, hvis der er nogen der vil kigge på hvad det
> kan være.

Du må også gerne maile dem til mig..

Du skal bare fjerne NOSPAM i min mail adr..

MVH
Thomas H.