Tastatur virker ikke ved Dos boot fra disk~
Fra : PHM

Dato : 25-11-05 17:48

Hej
Har et Asrock K7VT4A Pro
Ville gerne opgradere bios, men når jeg booter med en diskette eller en cd i
dos, kan jeg ikke skrive med tastaturet.

Hvad kan der være galt ?

V.H. Peter 7400

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-11-05 18:23

Hej

PHM wrote:
> Har et Asrock K7VT4A Pro
> Ville gerne opgradere bios, men når jeg booter med en diskette eller en cd i
> dos, kan jeg ikke skrive med tastaturet.
>
> Hvad kan der være galt ?

Det lyder som om du har et USB tastatur. Det vil højst sansynligt ikke
fungere under DOS da det kræver drivere til alt, så medmindre din BIOS
kan opfatte enheden som et tastatur og fortælle DOS at der er et
tastatur tilsluttet, så får du det ikke til at virke.

Fra : PHM

Dato : 25-11-05 19:49

Nope
Bruger alm. ps2 tastatur og det duér ikke.

V.H. Peter 7400

Fra : JBH

Dato : 25-11-05 20:46

"PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> wrote in message
> Nope
> Bruger alm. ps2 tastatur og det duér ikke.

Er det et helt almindeligt PS2 tastatur, eller et med "multimedie" taster
ol. ? Sidstnævnte opfører sig ofte underligt i et ikke windows miljø

mvh
JBH

Fra : PHM

Dato : 25-11-05 21:25

Tjah, det drejer sig nok bare om en deffekt Cpu, modtaget med posten idag.
Skiftede tlbage til den gamle og alt er ok igen.

Surt !

V.H. Peter 7400

Fra : Lars & Jane

Dato : 26-11-05 11:05

Skriver den noget på skærmen ?
Hvor stor er cpu`? kortet understøtter op til 3000+
Har du jumpet FSB ?
Står den til autodetekt cpu ? eller er den jumpet manuelt på kortet ?
Mvh Lars...

Fra : PHM

Dato : 26-11-05 12:04

Den skriver noget ulæseligt volapyk, ind imellem ses bios POST meny, men den
nægter at reagere på F2.
Fsb er sat til 266, det burde være rigtigt, ikke ?
Cpu er en 2400+
Bios er opdateret til vers. 1.50 den nyeste.
Den er jumpet på kortet.
Hvordan kan den autodetekte ?
Kører perfekt med en 1700+ 266 Mhz

V.H. Peter 7400

Fra : Lars & Jane

Dato : 26-11-05 12:35

Jeps fsb er rigtig nok, Autodetekt cpu ved IKKE at der er jumpere mont. på
J1 ( FID 0,1,2,3,4 )Findes på Figur nr.29 i din manual...
Hmm. molapyk. du har vel ikke sat nye ram i ?
Ses ofte ved ramfejl, men kan også godt være din cpu som er beskadiget, de
er yderst følsomme, og man kan MEGET let komme til at besk. dem ved
montering
Mvh Lars & Jane.

Fra : PHM

Dato : 26-11-05 14:06

Har godt nok ikke isat nye ram, kun skiftet processor, og ram virker jo med
1700+ cpu.
Den står til auto i bios, og under står der 133 Mhz, hvorfor står der ikke
266 Mhz ?
Har monteret mange cpuér, plejer dog at være jordet hver gang, og der har
aldrig været noget problem, men før eller siden render man jo ind idet.

Fra : Lars & Jane

Dato : 26-11-05 23:49

Har du fjernet alle jumpere på FID 0-1-2-3-4 ?
Lars & Jane...