Lavt lydniveau (mikrofon) fra Nokia carkit~
Fra : Flemming Petersen

Dato : 10-06-01 22:29

Jeg har netop installeret et CARK-91 til min Nokia 5110, og det er
funke i og for sig fint

Men dem jeg taler med klager over at min tale et meget svag, mens jeg
hører dem rigtgt godt. Jeg konkluderer frejdigt - uden at vide noget
om det - at problemet må ligge i mikrofonen.

Mikrofonen er monteret i loften helt ude til venstre ca. 15 centimeter
fra forruden (det er der hvor der plejer at sidde et håndtag til at
holde fast i i hurtige sving).

Anyone?

Flemming

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 10-06-01 22:46

"Flemming Petersen" skrev i en meddelelse

> Mikrofonen er monteret i loften helt ude til venstre ca. 15 centimeter
> fra forruden (det er der hvor der plejer at sidde et håndtag til at
> holde fast i i hurtige sving).

Jeg kan kun sammenligne med en Toyota Sportsvan Deisel fætter (ikke fordi
det gør nogen forskel, men der er mere larm i sådan en karl) Der sidder den
nærmest på "rammen" der holder forruden altså et godt stykke inden
"svigermor håndtaget" eller hvad du nu vil vælge at kalde det! Du skal jo
regne med at du snakker fremad og ikke tilbage over skulderen.

/bm

Fra : Flemming Petersen

Dato : 11-06-01 08:51

Hej Boris,

Tak for svaret. Hvad vej vender mic'en? Det ser ud som om den er
retningsfølsom, men jeg kan ikke greje hvordan. Vender "halen" væk fra
dig?

Takker og bukker

Flemming