Min menu flytter sig, alt efter hvilken op~
Fra : Kenneth

Dato : 25-11-05 15:28

Hej ;)

Nu er jeg endelig gået igang med lidt css igen, efter en lang
tids pause ;) Jeg forstår ikke helt hvorfor min menu opfører sig
som den gør, men prøv at tjek det ud, det er ret indlysende :)

www.n0aim.person.dk/kenneth/hp

Når jeg kører 1280x1024 passer menuen perfekt, men når jeg feks.
kører 1024x800, så flytter den sig.. Er næsten sikker på det har
noget med den måde jeg har positioneret linket på, men ved dog
ikke hvordan jeg ellers skulle gøre det..

CSS'en kan ses på www.n0aim.person.dk/kenneth/hp/style.css

Med venlig hilsen Kenneth - kylle [at] it-profil.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-11-05 16:07

Kenneth wrote:
> [...]
>
> CSS'en kan ses på www.n0aim.person.dk/kenneth/hp/style.css
>
> Med venlig hilsen Kenneth - kylle [at] it-profil.dk

Du har positioneret m-index-elementet absolut i forhold til
body/html-elementet.

Flyt elementet ind i den kasse, det skal være i, og giv
den kasse en position:relative.

Jeg lige ved at skrive flot design, så det gør jeg, men ...

Kunsten er jo ikke særlig stor, når det hele er skabt
af 140 kilobyte baggrundsgrafik.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : kenned

Dato : 25-11-05 16:31

Hmm, jeg forstår det ikke helt. Har prøvet at flytte det ind i en ny
virke optimalt. Kan du enten prøve at uddybe det, eller rette det for
mig? På forhold tak ;)

Mvh. Kenneth

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-11-05 19:38

kenned wrote:
> Hmm, jeg forstår det ikke helt. Har prøvet at flytte det ind i en ny
> virke optimalt. Kan du enten prøve at uddybe det, eller rette det for
> mig? På forhold tak ;)

Vil du godt indsætte dine bemærkninger under det, du citerer?

Sagen er sådan set meget enkel:

Din menu skal antagelig være inde i menu-elementet, så du
har hverken brug for #m-index eller #links, men for

Jeg har lavet en skitsemæssig løsning her:

http://www.webdesign101.dk/x/usenet/kenned.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk