Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. rep. af backfocus Canon
Fra : Tobester

Dato : 25-11-05 14:06

Hej Gruppe,

Jeg købte mig et Canon 350D for nogle måneder siden, og har rendt rundt og
leget med det. Desværre har det en fæl backfocus, der specielt slår igennem
ved åben blænde og teleskud.

Nu vil jeg have det indleveret til rep., men hvor lang tid skal jeg regne
med at undvære det?

Forhandleren sagde 2-3 uger, og det er længe, men acceptabelt. Har nogen af
jer erfaring med, om dette holder i praksis. Jeg kan dårligt undvære det
længere.

På forhånd tak,

To bester

Fra : Jacob

Dato : 25-11-05 21:40

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forhandleren sagde 2-3 uger, og det er længe, men acceptabelt. Har nogen
> af jer erfaring med, om dette holder i praksis. Jeg kan dårligt undvære

det tager 14 dage siger de. Men de kan let presses. se at få stemplet dit
garanti bevis. hvor du købte kameraet. mød op med kameraet hos pw service.
forklar dem dit problem og håb på det bedste.
mit blev klaret på ½ time efter at det havde været møllen igennem gennem
forhandleren.
første gang var det ikke lykkedes for dem at fjerne min focusfejl.

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-11-05 01:02

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Forhandleren sagde 2-3 uger, og det er længe, men acceptabelt. Har nogen
> af jer erfaring med, om dette holder i praksis. Jeg kan dårligt undvære

Deromkring ja. Når du har dit garantibevis gyldigt kan du møde op hos Canons
reperatør. Jeg mener det hedder PW Service og jeg mener også at DFA har
overtaget distribution af Canon kameraer, men jeg ved ikke om de er
autoriserede reperatører.

Mvh
Simon

Fra : Henrik Juul

Dato : 26-11-05 08:42

Hvordan konstateres dette backfocus-fænomen?
Jeg har selv et 350D og kunne ind i mellem godt savne nogle bedre
billeder mht. fokus.

/Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-11-05 13:16

Se her http://www.photo.net/learn/focustest/
Mvh, Hans

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:rc4go19ldka1irmvt6pdsja6sc845dacbi@4ax.com...

Fra : Poul

Dato : 26-11-05 17:01

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> wrote in message news:rc4go19ldka1irmvt6pdsja6sc845dacbi@4ax.com...
> Hvordan konstateres dette backfocus-fænomen?
> Jeg har selv et 350D og kunne ind i mellem godt savne nogle bedre
> billeder mht. fokus.
>
> /Henrik

BF problemet rammer alle dSLR kamera'er - det er åbenbart en kritisk proces i fremstillingen og
jeg gætter på at det er dyrt og vanskeligt at sikre kvalitetskontrollen mht. til dette problem.

Jeg havde selv fejlen på mit KM 7D - det viste sig tydeligst ved fokusering på en afstand af ca. 2-300m.
På tættere afstand var det sværere at bedømme, og det er jo også er afhængigt af den valgte blænde.

En uge hos PW Service i Rødovre - så var problemet fixet (og betalt af garantien).

Mvh. Poul

Fra : Tobester

Dato : 26-11-05 19:35

Takker for svarene. Har lige brugt dagen på at tage test-skud af diverse
opstillinger for at være helt sikker, og den er der, desværre. På 5 m. med
135mm, bl 4 er der tale om ca. 15 cm. backfocus. Og det er desværre rigeligt
til at ødelægge div. skud med ex. ansigter olign.

Tak, tak