Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon linse
Fra : Jan Kristensen

Dato : 24-11-05 16:41

Hej NG

hvad betyder det at der "DX" på Nikon linse??

Mvh

Jan

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-11-05 16:42

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-11-05 16:43

"Jan Kristensen" <no-spam-vang@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> hvad betyder det at der "DX" på Nikon linse??
>
> Mvh
>
> Jan

At den er beregnet til brug på Nikons digitale spejlreflekskameraer, hvor
der sidder en sensor der har det Nikon kalder DX-format.

MVH
Thomas

Fra : Jan Kristensen

Dato : 25-11-05 16:10

> At den er beregnet til brug på Nikons digitale spejlreflekskameraer,
hvor
> der sidder en sensor der har det Nikon kalder DX-format.

Tak, men kan det også bruges på et analog kamera?

Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-11-05 17:51

Jan Kristensen wrote:

> Tak, men kan det også bruges på et analog kamera?

Niet!
Det er ikke i stand til at dække en 24*36 mm.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : AS

Dato : 25-11-05 20:20

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Niet!
Var det russisk? Alligevel rigtigt

> Det er ikke i stand til at dække en 24*36 mm.
Her er ikke helt rigtigt. 18-70DX er jeg ikke sikker, fra ca. 30-35mm dækker
FF, vil jeg tro. 17-55 dækker fra ca. 24-26mm. 12-24 dækker fra 18mm. 10.5
er anden snak.

Fra : Jan Kristensen

Dato : 26-11-05 09:00

> [...]
> dækker
> FF, vil jeg tro. 17-55 dækker fra ca. 24-26mm. 12-24 dækker fra 18mm. 10.5

Hej

men kan man ødelægge noget på evt linse/kamera ?? Det er en F80.

Mvh

Jan

Fra : AS

Dato : 26-11-05 09:38

"Jan Kristensen" <no-spam-vang@image.dk> wrote in message

10.5

> Hej
>
> men kan man ødelægge noget på evt linse/kamera ?? Det er en F80.

Nej. Jeg har prøvet på F70.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-11-05 10:57

AS wrote:

> Her er ikke helt rigtigt. 18-70DX er jeg ikke sikker, fra ca. 30-35mm
> dækker FF, vil jeg tro.

Mon man ikke ville blive beskyldt for falsk markedsførring, hvis man
markedsførte et objektiv med specs. der kun gælder den ene halvdel af
objektivets brændviddeområde. Så jeg vil nu stadigvæk mene at mit udsagn er
rigtigt. For at kunne dække 24*36 må det da gælde hele området.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : AS

Dato : 26-11-05 13:35

> [...]
er
> rigtigt. For at kunne dække 24*36 må det da gælde hele området.

Ingen skyld Bare spørgsmålet var "kan det også bruges på et analog
kamera?", dvs., ikke noget om markedsføring.

Fra : Michael

Dato : 25-11-05 16:24

Hej

Nej den kan kun bruges på Nikons digitale spejlreflekskameraer.

Mvh. Michael