foreskel på ram
Fra : morten

Dato : 24-11-05 16:05

hvad er forskellen på ram med betegnelsen CL2 vs CL2,5 vs CL3

VH Morten
---
Almindelig sund fornuft, er ikke så almindelig endda.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-11-05 16:19

morten wrote:
> hvad er forskellen på ram med betegnelsen CL2 vs CL2,5 vs CL3

Forskellen er hastigheden.

Fx. en lille SuperPi 8mill benchmark med forskellige timings.
2.0-2-2-6 : 6:39
2.5-2-2-6 : 6:40
3.0-4-4-10: 6:53

Det første tal er CAS.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : michael bs

Dato : 24-11-05 17:22

> Forskellen er hastigheden.
>
> Fx. en lille SuperPi 8mill benchmark med forskellige timings.
> 2.0-2-2-6 : 6:39
> 2.5-2-2-6 : 6:40
> 3.0-4-4-10: 6:53
>
> Det første tal er CAS.

Er det minutter og sekunder, de sidste tal?
Hvis man omregner til procent er det da forsvindende lidt forskel der er på
de ellers ret store timings forskelle... eller læser jeg det forkert?

mvh Michael

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-11-05 18:30

On Thu, 24 Nov 2005 17:22:29 +0100, michael bs wrote:

> Er det minutter og sekunder, de sidste tal?
> Hvis man omregner til procent er det da forsvindende lidt forskel der er på
> de ellers ret store timings forskelle... eller læser jeg det forkert?

Det tror jeg det er. Forskellen er kun nogle få procent, så man skal være
fanatiker for at bruge mange penge på det hurtige ram.

Jeg fandt en anden benchmark med google:
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1637762,00.asp

--
Now Playing:
Phoenecia - Biorepo