IE og Firefox på samme pc?
Fra : Jakob Munck

Dato : 24-11-05 09:41

Jeg laver webdesign og kører med Internet Explorer 6, men jeg vil også gerne
teste mine sites i Firefox. Så er spørgsmålet om der bliver konflikter eller
andet dårligt, hvis jeg installerer Firefox på den samme maskine, som jeg
har Explorer på? Er der nogle usikkerhedsmomenter eller problemer i dette?

v.h.
Jakob

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-11-05 10:16

Jakob Munck wrote:
> [...]
> har Explorer på? Er der nogle usikkerhedsmomenter eller problemer i dette?

Det giver ingen problemer. Du kan sagtens have både IE, Firefox og Opera
på samme maskine.

En mulighed kunne så være, at sætte Firefox til at være defaultbrowser,
og så kun bruge IE og Opera til at teste siderne med.
Du kan så med fordel kigge på webdeveloper-udvidelsen til Firefox. Den
er *meget* rar at have ved hånden, når man udvikler hjemmesider.

--
Benny Nissen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-11-05 10:39

Benny Nissen skrev:

> Det giver ingen problemer. Du kan sagtens have både IE,
> Firefox og Opera på samme maskine.

Jeg er helt enig. Man skal også være opmærksom på at IE slet ikke
kan slettes fra Windows[1] helt - så hvis man vil have andre browsere
installeret, bliver det nødvendigvis ved siden af IE.

Noter:
======
[1] Hvis man virkelig vil, kan man forhindre IE i at virke - men det er
en dårlig ide, da IE er nødvendig for at få fx Windows Update til
at fungere korrekt
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Munck

Dato : 24-11-05 11:03

Tak for det.

v.h.
Jakob

Fra : Frank

Dato : 24-11-05 11:03

Benny Nissen wrote:

> [...]
> Du kan så med fordel kigge på webdeveloper-udvidelsen til Firefox. Den
> er *meget* rar at have ved hånden, når man udvikler hjemmesider.

Bestemt!
En anden god udvidelse til Firefox er 'Launchy' som kan bl.a. sættes til at åbne
den aktuelle side i enhver browser som du måtte have på din maskine.
Jeg har fx. 'Open in IE', 'Open in Opera', 'Open in K-meleon' og 'Open in Lynx'...
Der er også 'View source in [valgbare editorer]'.

http://gemal.dk/mozilla/launchy.html

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Bo Christensen

Dato : 25-11-05 00:49

Jakob Munck skrev:
> Jeg laver webdesign og kører med Internet Explorer 6, men jeg vil også gerne
> teste mine sites i Firefox.

Som webdesigner er du klart bedst udrustet med Firefox som
standardbrowser. FF overholder og understøtter (næsten) alle standarder.
Med udvidelsesmodulet "Web Developer" kan du teste dine websider for
ALT. Desuden kan du installere udvidelsesmodulet "IE Tab", så kan du med
et museklik skifte mellem de to fortolkere.

Konklusion: Du skal altid lave dine websider således at de overholder
standarderne. Derefter kan du tilføje tilpasninger, så de vises
ordentligt i udbredte, men ikke standardoverholdende browsere som IE.

--
Bo