Skærme
Fijala 3554
TFT med 2 VGA indgange
Fra : Flemming T Nielsen

Dato : 10-06-01 22:49

Jeg skal bruge en fladskærm, 15"

Der skal være 2 vga indgange eller 1 VGA og 1 BNC

Hvilke skærme kan anbefales?

--

Flemming T Nielsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-06-01 22:58

On Sun, 10 Jun 2001 18:48:34 -0300,
Flemming T Nielsen <flemming.th.nielsen@greennet.gl> wrote:
>Jeg skal bruge en fladskærm, 15"
>
>Der skal være 2 vga indgange eller 1 VGA og 1 BNC
>
>Hvilke skærme kan anbefales?

Hvis du ofrer penge på en TFT skærm, så bør du også
ofre et grafikkort med digitalt output. Og så kan den anden
gå i VGA. Man hvad med en omskifterboks ?

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Flemming T Nielsen

Dato : 11-06-01 10:27

Skærmen skal bruges sammen med en PC og et videoredigeringsanlæg. Den ene
indgang SKAL være VGA eller BNC, den anden kan godt være digital. Så
spørgsmålet gælder stadig væk. Hvilken skærm opfylder ovennævnte krav ???

Omskifterbokse, er de pengene værd. Jeg gider ikke at se på en skærm med
skygger.

Flemming T Nielsen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 11-06-01 10:04

"Flemming T Nielsen" <flemming.th.nielsen@greennet.gl> wrote in message
> [...]
???

> Omskifterbokse, er de pengene værd. Jeg gider ikke at se på en skærm med

En skærm med 2 indgange har normalt omskifterknap på fronten, så du får
nok ikke brug for en ekstern omskifter. Hvis du vælger en skærm med 1
analog indgang, kan du bruge en ekstern omskifter. De fleste (alle?) nyere
15" TFT kører med en opløsning på 1024x768, hvilket en fornuftig omskifter
fint kan klare.

Jeg har prøvet 4 forskellige omskiftere fra "Danbit"
(http://www.danbit.dk), og de var udmærkede til 1024x768@85Hz.
1280x960@85Hz gik også fint igennem, men 1600x1200@65Hz gav skygger og
forvrænget billede.

Såvidt jeg kunne se, har Danbit kun omskiftere til både skærm, tastatur og
mus, men du kan fint bruge skærmdelen alene og koble seperat tastatur og
mus til hver af de to maskiner. De koster omkring 700 kroner og opefter
(excl. moms).

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen