Russian Blue
Fra : Heidi

Dato : 23-11-05 19:40

Hej

Er der nogen med kendskab til Russian blue racen?
Er det sandt, at de er allergivenlige?

Erfaringer søges

//Heidi

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-11-05 22:03

Heidi wrote:
> Hej
>
> Er der nogen med kendskab til Russian blue racen?
> Er det sandt, at de er allergivenlige?
>
> Erfaringer søges
>
> //Heidi

Jeg synes, det er svært at sige om nogle racer, at de er mere
allergivenlige end andre. Det kommer nemlig meget an på hvad
allergikeren reagerer på - skæl, hår, spyt/enzym, osv.
Her i huset har vi både Korat og Russian Blue. Jeg tåler begge racer
fint, selvom jeg ved priktest har fået konstateret en svag katteallergi
(det er især husstøvmider, jeg reagerer på og tager allergimedicin for
- det er iaf det, jeg bilder mig ind - men jeg reagerede voldsomt
på vores British Shorthair, da vi havde hende, fordi hun fældede i
totter, bare man rørte ved hende. Jeg reagerer i det hele taget på katte
med "løs" og "åben" pels og meget underuld. Russian Blue har underuld,
men de beholder den på (som regel)
mvh Camilla