Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
webcam mixer enkeltframes
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-11-05 18:05

Jeg kunne ikke finde en gruppe om video, så foto kommer vel nærmest.

Jeg eksperiementerer med webcams (philips spc900ns) til motion capture og
roder derfor med enkeltframes.
Det jeg bemærker er at selv om alle billedforbedringer er slået fra så
virker det som om den blander frames sammen.

Hvis den har optaget to frames A og B med et objekt på to positioner, så
afleverer den først en frame der består af A, dernæst en der består af ½A+½B
og så en der består af B. Det er selvsagt meget forstyrende, da jeg jo skal
finde mit objekt (en diode) i mine frames.

Er der nogen der ved hvorfor kameraet gør sådan, om det kan slås fra og om
der evt er andre "billige" webcams som kan optage med 90fps?

Fra : Dennis Kruse

Dato : 23-11-05 19:39

Jakob Nielsen wrote:

> Er der nogen der ved hvorfor kameraet gør sådan, om det kan slås fra og om
> der evt er andre "billige" webcams som kan optage med 90fps?

90fps? det lyder af meget :) Ville have henvist til edbpriser, men de
har ikke andre.
Men mon ikke der sidder folk i dk.teknik.tv+video der kan komme med
kompetente svar?

/Dennis

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-11-05 20:24

> 90fps? det lyder af meget :) Ville have henvist til edbpriser, men de har
> ikke andre.

90 fps er ikke meget hvis du vil optage en hånd der bevæger sig med 14 m/s.
Ved at være kreativ vil jeg kunne bruge faseforskudte blinkende dioder og
ende ud på 360 markør-samples pr. sekund, men det er en anden historie.

> Men mon ikke der sidder folk i dk.teknik.tv+video der kan komme med
> kompetente svar?

Jeg kende ikke bruppen. Tak skal du have,.