Perfekt Chiklide
Fra : Michael Sørensen

Dato : 10-06-01 21:57

Hej

Jeg søger den perfekte chiklide.

Har et 128 L akvarie med et kribensis par og 2 Ancistrus maller.
Kribensis'erne får jævnligt unger, så der er altid en 20-40 unger i baljen
også.

Kunne godt tænke mig et flot chiklide par mere, men de skal både kunne klare
Kribensis'erne som godt kan være lidt beskytterisk, og samtidigt må de
heller ikke være for voldsomme ved dem.
De skal helst ikke åde mine planter, og så ville de være dejligt hvis de
kunne yngle.

Findes de ?

Gode råd og erfaringer modtages med stor tak :)

Mvh. Michael

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-06-01 22:01

Michael Sørensen <ms@hco.kollegienet.dk> skrev i en
> [...]
> kunne yngle.
>
> Findes de ?
>
> Gode råd og erfaringer modtages med stor tak :)

Jeg vil mene at det gør de ikke, for hvis de skal få en fod/finne til
bundlaget, så skal de være
større og mere "barske" end kribensiserne. Er de det vil de også tage
kribensisenes unger, og så er
der jo også en indbygget jord og beton arbejder i de fleste ciklider.

Carsten

Fra : J@N

Dato : 11-06-01 06:26

Det ser ud til, du har et akvarie der kører rigtig
godt, så mit råd er lad være med at tilsætte flere
fisk. Hvis du virkelig brænder for at prøve en
anden cichlide, så køb et akvarie mere eller
skift kribensis'ne ud.

Jan

Fra : Aardvark

Dato : 11-06-01 12:37

Du skal da have et par (eller 1 han, flere hunner) af Lille Mundruger
(Pseudocrenilabrus multicolor)
Har selv haft den kombination...den virkede ganske fint...og Lille
Mundruger yngler ret nemt.

/Brian

Fra : Michael Sørensen

Dato : 12-06-01 22:29

Tak for alle svarene.
Den med lille mundruger har jeg prøvet for 3 måneder siden.
Det gik slet ikke, de måtte kun svømme i overfladen og blev tit jagtet, de
startede med at bo i akvariet men blev hurtigt forfulgt.
De er grunden til det lille 25 liters akvarie i mit soveværelse :)

Mvh. Michael

Fra : Aardvark

Dato : 13-06-01 07:01

Hm, så har du været uheldig.
Men ok...Kribensis er jo heller ingen udpræget fredelig fisk....

/Brian