Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D70 (med opdateret firmware) vs D7~
Fra : Anders

Dato : 23-11-05 00:38

Hej

Hvad er egentlig forskellen mellem en Nikon D70 med opdateret firmware og så
D70s, bortset fra at den sidstenævnte har 0,2" større LCD???

Spørger fordi jeg overvejer at købe et D70s, men hvis en opdateret D70
næsten er identisk med D70s'eren, så kan man jo ligeså godt købe et brugt
D70, få det opdateret og så bruge nogle flere penge på glas istedet...?

Jeg forstår ikke helt hvad Nikon tænkte da de lavede D70s...

/anders

Fra : HKJ

Dato : 23-11-05 06:29

Anders wrote:
> Hvad er egentlig forskellen mellem en Nikon D70 med opdateret firmware og så
> D70s, bortset fra at den sidstenævnte har 0,2" større LCD???

Stik til fjernudløser.

Fra : Morten D. Rasted

Dato : 23-11-05 07:35

Nikon giver selv et hint på
http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=1057&catId=91,
men det er ikke kun opdateret software, men de har bl.a. forbedret
autofokus, blitz og batterilevetid. Jeg har selv en D70s, og jeg er rigtig
glad for den.

Mvh,
Morten D. Rasted

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-11-05 12:10

Morten D. Rasted wrote:
> [...]
> men det er ikke kun opdateret software, men de har bl.a. forbedret

Jeg har prøvet et 70S og kunne ikke fornemme nogen forskel. Hvad består
forskellen i?

> blitz

Hvem bruger dog en indbygget speedlight med en 18 mm? Og forskellen er vel
kun, at den spreder lyset lidt mere (koster det så ikke rækkevidde?)

> og batterilevetid.

Tjae - om du kan tage 2000 eller 2500 gør vel ikke den store forskel i
praksis.

> Jeg har selv en D70s, og jeg er
> rigtig glad for den.

De havde vel nogle småtterier, der kunne modificeres, så man kunne få lidt
presse på et tidspunkt hvor d70 var ved at være lidt uinteressant.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Morten D. Rasted

Dato : 23-11-05 13:06

> Jeg har prøvet et 70S og kunne ikke fornemme nogen forskel. Hvad består
> forskellen i?

Jeg har desværre kun prøvet D70s'eren, så jeg har ikke noget personligt
sammenligningsgrundlag.

Fra :    ab©

Dato : 23-11-05 10:52

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt hvad Nikon tænkte da de lavede D70s...

Der er jo ikke tale om 2 parallelle produktioner, så Nikon har vel bare i
forbindelse med produktionen ændret løbende - som med biler, der sker hele
tiden småændringer.

ab (-c:)

Fra : aon

Dato : 23-11-05 17:29

> [...]
>
> /anders
>Det forstår jeg heller ikke, for der er ingen forskel på kvaliteten af
Men det er bare den lidt større 0.2" skærm forskel i daglig brug
Så mit råd, køb en d70 og ofre lidt mere på objektiver.

mvh
aon

Fra : Gert Medom

Dato : 23-11-05 21:15

> Jeg forstår ikke helt hvad Nikon tænkte da de lavede D70s...
>
> /anders
Der er flere anmeldere af kameraet i blade, der har undret sig over
lanceringen og i stedet peget på, at det måske havde været bedre at bruge
kræfterne på et "udfordret kamera" istedet for.

/ Gert

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 23-11-05 07:57

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg forstår ikke helt hvad Nikon tænkte da de lavede D70s...

Hej

Tænker de overhovedet!

--
Leif Langgaard (Canonmand)