Problemer med højde på <div>
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 22-11-05 18:51

Jeg har nogle div bokse som skal tilpasse sig til hinanden alt
efter hvor høje de her.

Jeg vil gerne have at min contents_left og contents_right skal
være ligeså høje som min contents_submenu

Koden ser således ud:

og style.css:

contents   {
               width: 768px;
               text-align: left;
               height: 100%;
               }

contents_left   {
                        width: 5px;
                        background-image: url(images/middle_border.jpg);
                        float: left;
                        }

contents_right   {
                        width: 5px;
                        background-image: url(images/middle_border.jpg);
                        float: right;
                        }

contents_submenu   {
                           float: left;
                           text-align: left;
                           width: 176px;
                           background-image: url(images/submenu.gif);
                           }

Håber i kan hjælpe...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-05 19:24

Jeppe Christensen wrote:
> Jeg har nogle div bokse som skal tilpasse sig til hinanden alt
> efter hvor høje de her.
> Håber i kan hjælpe...

Du ville gøre det meget nemmere, hvis du oplyste
en url, hvor vi kunne se den side, du har problemer
med.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 22-11-05 22:05

> Du ville gøre det meget nemmere, hvis du oplyste
> en url, hvor vi kunne se den side, du har problemer
> med.

http://www.gie04-05.dk/test/

^_^

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-05 23:38

Jeppe Christensen wrote:

> http://www.gie04-05.dk/test/
>
> ^_^

Et godt sted at starte med at løse dine problemer
vil være at lave htm-koden korrekt:

http://validator.w2.org

Og test i samme omgang dit stylesheet for
korrekt CSS-kode.

Og så må jeg berdøve dig med, at der ikke er nogen
måde hvorpå du kan gøre to eller flere kolonner lige
høje, medmindredu giver dem en absolut højde. Og det
er som regel en temli' dårlig idé.

Det bedste du kan opnå er at få to eller flere
kolonner til at *se ud* som om de er lige høje.

Én udmærket metode til at klare dte med CSS
beskriver jeg i artiklen:

http://www.webdesign101.dk/w/css/csslayout/elastiklayout_1.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-05 23:57

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Et godt sted at starte med at løse dine problemer
> vil være at lave htm-koden korrekt:
>
> http://validator.w2.org

Der er nok større chance for et brugbart resultat på
<http://validator.w3.org/>.

> Og så må jeg berdøve dig med, at der ikke er nogen
> måde hvorpå du kan gøre to eller flere kolonner lige
> høje, medmindredu giver dem en absolut højde.

Du har helt ret i at der ikke findes en generel metode, men man kan
lave det meget enkelt i Firefox 1.5.

Prøv at se siden her: <http://weblogs.mozillazine.org/roc/> - i FF
1.5 og sammenlign med andre browsere.

Forklaringen kan ses her:
<http://developer.mozilla.org/en/docs/CSS3_Columns>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-11-05 00:14

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Der er nok større chance for et brugbart resultat på
> <http://validator.w3.org/>.

Det er på tide at gå i seng...

> Forklaringen kan ses her:
> <http://developer.mozilla.org/en/docs/CSS3_Columns>

Jeg *har* læst (skimmet) om den nye CSS3 column-count
og column-width, men godt nok et andet sted.

Men jeg har lige så lidt brug for Mozilla-specifikke
løsninger som jeg har for IE-specfikke løsninger. Jeg
prøver så vidt overhovedet muligt at holde mig til
standard-egenskaberne og så vidt muligt til dem, der
kan bringes til at tolkes ens i alle moderne browsere.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk