Dropdown navbar - undermenuernes bredde
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-05 18:07

Jeg har nogle problemer med en navigationsbjælke.

Problemet er beskrevet på websiden

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks14.html

og går i korthed ud på at lave det sådan at
undermenuerne er bredere end en li-forældreelementet.

Det virker fint nok i IE, men ikke i mere
standard-kompatible browsere som Firefox og Opera.

Demosiden er på engelsk, fordi jeg også søger hjælp
til problemet på CSS-Discuss mailing listen.

Men det ville da være dejligt hvis en deltager i
denne nyhedsgruppe kunne se, hvor problemet ligger.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-11-05 23:30

Jørgen Farum Jensen skrev:

> og går i korthed ud på at lave det sådan at
> undermenuerne er bredere end en li-
> forældreelementet.

Jeg prøvede lige width:16em; på

div#navbar ul ul li {

Det ser da ud til at fungere fint i Firefox.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-11-05 00:02

Allan Vebel wrote:

> Jeg prøvede lige width:16em; på
>
> div#navbar ul ul li {
>
> Det ser da ud til at fungere fint i Firefox.

Tak for hjælpen Allan.

Jeg sku' ha' spurgt noget før. Jeg har i dagevis stirret
mig blind på, at det var a-markøren, jeg skulle formatere.

Din løsning skal lige suppleres:

div#navbar ul ul#sek1 li {width:16em;background-color:white;}

Jeg sætter id på den aktuelle ul for at kunen operere med forskellige bredder.

Og background-color for få farven under hele menupunktet.

Så kører det...

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-11-05 00:32

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg sku' ha' spurgt noget før. Jeg har i dagevis stirret
> mig blind på, at det var a-markøren, jeg skulle formatere.

Det var også den jeg startede med at kigge på.

Her er *Web Developer Extension* fra
http://chrispederick.com/work/webdeveloper/
guld værd.

CSS => Edit CSS, så kan jeg eksperimentere i din css-
kode uden at ødelægge noget som helst. Har du den ikke,
vil jeg anbefale dette geniale værktøj til Firefox.

> Din løsning skal lige suppleres:

Klart! Bare du kommer videre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tidemann

Dato : 23-11-05 10:06

"Allan Vebel" skrev i

> [...]
> kode uden at ødelægge noget som helst. Har du den ikke,
> vil jeg anbefale dette geniale værktøj til Firefox.

Hvordan får man den til at virke? Jeg har også downloadet den, men ved ikke
hvordan det virker
--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-05 14:29

Tidemann skrev:

> Hvordan får man den til at virke? Jeg har også downloadet den,
> men ved ikke hvordan det virker

Hvad har du prøvet?

Web Developer Extension er en Firefox-udvidelse, så første krav er
at man benytter Firefox (det virker ikke i andre browsere).

Udvidelsen installeres som alle andre FF-udvidelser - ved at man
klikker på et link der kalder udvidelseshåndteringen. Hvis du har
prøvet at lægge udvidelsen ind fra chrispederick.com, vil FF
blokere linket af sikkerhedshensyn. Man kan vælge at fjerne
blokeringen (tillad dette website at installere udvidelser), og det
er ikke noget problem i forhold til det pågældende site.

Men man kan også bare benytte det officielle udvidelsessite - der
er blandt de få sites der godt må lægge udvidelser ind. Prøv at
installere herfra:

<https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=60>

Når udvidelsen er installeret, får man en ekstra værktøjsbjælke i
browseren (se evt. skærmbilleder her:
<http://chrispederick.com/work/webdeveloper/documentation/screenshots/>)

Herefter kan man bare trykke "Skift-Ctrl-E" eller vælge "Edit CSS"
i en af menuerne.

Jeg sætter opfølgning til browsergruppen.

FUT: <news:dk.edb.internet.software.browser>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tidemann

Dato : 23-11-05 17:48

> [...]
> i en af menuerne.
>
> Jeg sætter opfølgning til browsergruppen.
>
> FUT: <news:dk.edb.internet.software.browser>

Jeg havde downloadet den i IE (rødme).....det virker nu, efter at have brugt
FF
Tak