Først "Band of Brothers", nu "The Pacific~
Fra : Per B.

Dato : 22-11-05 16:06

Det ser ud til at vi får endnu en WW2-miniserie af folkene bag BoB, denne
gang om Stillehavskrigen - Fedt!

http://www.imdb.com/title/tt0374463/

Hilsen Per

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-11-05 16:26

> Det ser ud til at vi får endnu en WW2-miniserie af folkene bag BoB, denne
> gang om Stillehavskrigen - Fedt!
>
> http://www.imdb.com/title/tt0374463/

den har været på tegnebordet længe - jeg håber snart det blir til noget -
BoB er helt oppe og ringe ved siden af film som Saving Private Ryan (nej,
ingen ny 'bedste krigsfilm' - tråd)
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : XXX

Dato : 22-11-05 16:51

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> den har været på tegnebordet længe - jeg håber snart det blir til
> noget - BoB er helt oppe og ringe ved siden af film som Saving Private
> Ryan (nej, ingen ny 'bedste krigsfilm' - tråd)

Jeg synes BoB's personskildringer er forvirrende at følge med i. Nu har jeg
set alle afsnittene to gange og jeg har endnu ikke styr på personerne.

Fra : KNL DtP

Dato : 22-11-05 16:44

"Per B." <no@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at vi får endnu en WW2-miniserie af folkene bag BoB, denne
> gang om Stillehavskrigen - Fedt!

Det bliver lækkert at se, om de kan holde den lækre stil med temposkift fra
flot action til personlige historier, dybt og farverigt persongalleriet, samt
det yderst gennemførte cinematogi fra BoB. Den serie er nu altid et gensyn
værd.

Synes efterhånden også, at vi trænger til lidt fornyelse i WW2 filmene. Det
viser næsten altid amerikanske tropper i Europa, som kæmper mod tyske
soldater. 'The Thin Red Line' (1998) er en af de eneste film med pacific-tema
jeg lige kan komme på, hvis vi ser bort fra 'Pearl Haror' (2001) og 'Tora!
Tora! Tora!' (1970). Listen over USA vs. Nazityskland er jo alenlang...

MVH

Kristian

Fra : Per B.

Dato : 22-11-05 17:24

> Synes efterhånden også, at vi trænger til lidt fornyelse i WW2 filmene.
> Det
> viser næsten altid amerikanske tropper i Europa, som kæmper mod tyske
> soldater.

Ja helt klart. Stillehavskrigen er mindst ligeså spændende idet mange af
slagene blev udkæmpet på små bountyøer der blev totalt raseret med mange
tusinde døde. Fra det scenario må der været masser af inspiration til fede
kampscener i miniserien.

> 'The Thin Red Line' (1998) er en af de eneste film med pacific-tema
> jeg lige kan komme på, hvis vi ser bort fra 'Pearl Haror' (2001) og 'Tora!
> Tora! Tora!' (1970). Listen over USA vs. Nazityskland er jo alenlang...

Og Windtalkers -
http://www.imdb.com/title/tt0245562/
- hvis realisme desværre blev ødelagt med alle de orange benzineksplosioner
når nu standarden var sat i "Saving Private Ryan".

Hilsen Per

Fra : Jan Jacobsen

Dato : 23-11-05 12:10

Husk også lige "Slaget om Midway"

http://www.imdb.com/title/tt0074899/

Jan

Fra : Zeki

Dato : 23-11-05 12:13

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tora! Tora!' (1970). Listen over USA vs. Nazityskland er jo alenlang...

Attack Force Z, Merry Christmas mr Lawrence, Sands of Iwo Jima, MacArthur,
Murphy's War, The Naked and the Dead, Broen over River Kwai, Hell in the
Pacific, Midway, Run Silent Run Deep og Thirty Seconds over Tokyo er alle
mere eller mindre fremragende WW2 film, som udspiller sig i Asien.

Mvh
Zeki

Fra : PerX ...

Dato : 29-11-05 16:16

In article <438333f1$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
no@invalid.dk says...
> Det ser ud til at vi får endnu en WW2-miniserie af folkene bag BoB, denne
> gang om Stillehavskrigen - Fedt!
>
> http://www.imdb.com/title/tt0374463/

Gad vide hvornår de er færdig med at vise folk der slagter hinanden
under anden verdenskrig - der har været så mange fede krige siden.