Printvenlighed
Fra : David Trasbo

Dato : 22-11-05 14:15

I Opera har jeg et problem med printvenlighed. Jeg bruger et stykke grafik
som baggrund til at adskille menu og indhold. Men når jeg så fjerner URLen
det printvenlige stylesheet bliver grafikken stadig vist ved udskrift.

Jeg har prøvet at udskifte URLen i det printvenlige stylesheet med en URL
til et blankt stykke grafik: http://indexpage.dk/grafik/blank.gif

Hvordan fjerner jeg baggrunden ved udskrift?

Siden kan ses her: http://indexpage.dk

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://indexpage.dk.

Fra : Frank

Dato : 22-11-05 14:31

David Trasbo skrev:
> [...]
> til et blankt stykke grafik: http://indexpage.dk/grafik/blank.gif
>
> Hvordan fjerner jeg baggrunden ved udskrift?

@media print {
[selector] { background-image:none; }
}

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : David Trasbo

Dato : 22-11-05 14:35

> @media print {
> [selector] { background-image:none; }
> }

Fandt en anden metode. Ved tryk på funktionsbarens printknap åbnes samme
side i printmode og alle andre medier fjernes og det printvenlige
stylesheet
sættes til at styre alle medier.

Se http://indexpage.dk.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Frank

Dato : 22-11-05 15:38

David skrev:

> Fandt en anden metode. Ved tryk på funktionsbarens printknap åbnes samme
> side i printmode og alle andre medier fjernes og det printvenlige
> stylesheet sættes til at styre alle medier.

Fint! Men du bør alligevel udskifte

body { background-image: url("/grafik/blank.gif"); }

med

body { background-image: none; }

i 'optimalusprint.css'

Et spørgsmål om optimering ;)

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-11-05 22:53

David Trasbo skrev:

> Hvordan fjerner jeg baggrunden ved udskrift?

Opera 8.5 er af en eller anden mærkelig grund sat op
til at udskrive baggrundsbilleder som standardindstilling.

Filer => Sideopsætning => Usakriv sidebaggrund

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk