Tekst over Flash movie
Fra : Jesper Kjær

Dato : 22-11-05 12:35

Hej

Jeg har lavet en fin lille Flash film med nogle skyer der bevæger
sig hen over himlen.
Det er meningen at denne film skal være baggrund til noget tekst.
Jeg har placeret filmen i en boks med z-index: 3 og teksten i en
anden boks med z-index: 9. Det fungerer også fint uden Flash
filmen men når jeg indlejrer filmen med denne kode:

   <object type="application/x-shockwave-flash" data="Sky.swf"
width=780 height=80>
   <param name=movie value="Sky.swf">         </object>

så er Flash filmen altid øverst.

Er der nogen der ved hvordan man bevæger filmen om bagved de
andre bokse?

Kan man evt. indlejre den som en rigtig baggrund i sin CSS fil?

Med venlig hilsen
Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : per christoffersen

Dato : 22-11-05 12:56

"Jesper Kjær" <j@kjaer.mail.dk> skrev i en meddelelse
> så er Flash filmen altid øverst.
>
> Er der nogen der ved hvordan man bevæger filmen om bagved de
> andre bokse?

Det tror jeg ikke du kan. Så vidt jeg ved, så renderes SWFerne altid øverst.
Men du kan jo lægge teksten ind i flash-en...

/Per

Fra : "Peter Müller [2000]~

Dato : 23-11-05 10:13

Jesper Kjær wrote:
> [...]
> width=780 height=80>
>    <param name=movie value="Sky.swf">         </object>

Dette sker fordi flash er et plugin, og plugins altid bliver renderet
øverst. Grunden til at de gør det kender jeg ikke, der skal vi nok have
en person med indsigt i browserudvikling på banen.

Du kan løse problemet i de fleste browsere ved indsættelse af denne
parameter i dit object tag:
   <param name="wmode" value="transparent">

Problemet er i øvrigt det samme ved select bokse, der kan man blot ikke
løse det med en parameter.

--
Mvh.
Peter Müller