Opdatering af mobiltelefon, hvad betyder d~
Fra : zarh

Dato : 10-06-01 21:10

Jeg kan ikke rigtig forstå hvad det betyder at man får opdateret sin
mobiltelefon, hvornår skal man det hvis man skal have noget ud af det og
hvad kan man få ud af det.

Jeg har købt en nokia 3310 for et ca. to måneder siden, har jeg glæde af at
få den opdateret? I så fald, hvor får man gjort det og hvor lang tid tager
det? Jeg vil lige sige jeg desværre ikke kan finde min kvittering på jeg har
købt den, hvilket også er ærgerligt ang. garantien.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-01 21:28

zarh skrev:

>Jeg kan ikke rigtig forstå hvad det betyder at man får opdateret sin
>mobiltelefon

En mobil styres af et program. Ved nogle af dem ligger det i
eprom, altså hukommelse der overlever at strømmen tages, men som
kan slettes og genindlæses ved en speciel procedure. Mange andre
apparater er lavet på samme måde - f.eks. min lommeregner.

> hvornår skal man det hvis man skal have noget ud af det

Nogle ligger og opdaterer i en uendelighed; jeg gør aldrig for
min lommeregner kan (mere end) det jeg har brug for. Hvis du er
tilfreds med din telefon så glem alt om opdateringer.

--
Bertel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 21:48

zarh skrev:

>Jeg kan ikke rigtig forstå hvad det betyder at man får opdateret sin
>mobiltelefon

Sådan set det samme som at opdatere fra Windows 95 til 98.
Din mobiltelefon er en lille computer.

>hvornår skal man det hvis man skal have noget ud af det og
>hvad kan man få ud af det.

Der er nogle fejl der er rettet i Windows 98 i forhold til 95, på
samme måde med telefoner. Det er dog sjældent, at der ligefrem kommer
nye features/funktioner til i nyere version af samme model, men det er
vist sket.

>Jeg har købt en nokia 3310 for et ca. to måneder siden, har jeg glæde af at
>få den opdateret?

Umiddelbart ikke, hvis du ikke støder på problemer. Tast evt. *#0000#
og se din version. 4.35 er nyeste.

>I så fald, hvor får man gjort det og hvor lang tid tager
>det?

Hos din forhandler, nogle gør det med det samme.

>Jeg vil lige sige jeg desværre ikke kan finde min kvittering på jeg har
>købt den, hvilket også er ærgerligt ang. garantien.

Ja, det er surt. Men der er sådan set ingen grund til at opdatere, med
mindre du har problemer (manglende net, dårlig batterilevetid,
telefoner låser/fryser, den er langsom i menuerne osv.)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Fenrisulven

Dato : 11-06-01 11:22

> Umiddelbart ikke, hvis du ikke støder på problemer. Tast evt. *#0000#
> og se din version. 4.35 er nyeste.

Jeg har lige prøvet på min kones 3310 men den siger ikke fuldført, er
det fordi den er låst til Telefona/Teledanmark
Hejsa

Fra : Fenrisulven

Dato : 11-06-01 11:31

*#0000#

> Jeg har lige prøvet på min kones 3310 men den siger ikke fuldført, er
> det fordi den er låst til Telefona/Teledanmark
> Hejsa

Virker OK, jeg havde glemt * telefonen siger V 04,19 03-01-01 NHM-5

Fra : Kim Bjoern

Dato : 12-06-01 06:16

> Virker OK, jeg havde glemt * telefonen siger V 04,19 03-01-01 NHM-5

Min siger V 04.02 05-10-00 NHM-5

Den er købt medio december sidste år.

Mon der er nogen steder, hvor man kan se forskellene mellem de enkelte
updates. Jeg har surfet mig lidt blind på Nokias hjemmesider.

Kim