Ingen indikation af ny talebesked (N 6210~
Fra : Lars Arup

Dato : 22-11-05 03:19

Nu har jeg set div indlæg igennem i den sidste måneds tid og ingen synes at
ha samme problem så nu spørger jeg:
Fra den ene dag til den anden (for ca 1 måned siden) forsvandt
båndoptagersymbolet og beskeden på skærmen"ny talebesked" fra min mobil
(N6210). Jeg prøvede engang en kollegas N3310 der synes det at virke, men
jeg har ikke haft mulighed for at skaffe en anden N6210 og prøve med den.
Jeg mistænker lidt Oranges (Telia's) nye tlfsvarer for at lave ravagen. Jeg
kan sagtens aflytte tlfsvaren, men får bare ikke medd om at der er nye
beskeder.
Hvad er galt, kan det være at beskeden sendes ud med en kodning som min
gamle 6210 ikke kan læse eller hva?

PGA håndfrit sæt i bilen vil jeg helst beholde den gamle(eller hva med en
N6310 vil den virke?)
Telia siger at de ikke mener de har ændret noget, hva siger de kloge her i
gruppen

På forhånd tak
VH Lars

Fra : Anders Buch

Dato : 22-11-05 12:33

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> wrote

> Fra den ene dag til den anden (for ca 1 måned siden) forsvandt
> båndoptagersymbolet og beskeden på skærmen"ny talebesked" fra min mobil

Hej Lars

Det samme er sket for mig efter overgang fra Orange til Telia's
telefonsvare-system. Telias svar er, at det kommer igen - dog uden nogen
deadline.

- Anders

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-11-05 20:29

Anders Buch skrev den 22-11-2005 12:32:

> Det samme er sket for mig efter overgang fra Orange til Telia's
> telefonsvare-system. Telias svar er, at det kommer igen - dog uden nogen
> deadline.

telefonsvarer-systemet er blevet opdateret for en måneds tid siden.

Der er heldigvis forholdsvis få som er "kommet i klemme" under opdateringen.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-11-05 20:28

Lars Arup skrev den 22-11-2005 03:19:
> [...]
> N6310 vil den virke?)
> Telia siger at de ikke mener de har ændret noget, hva siger de kloge her i

Du kan selv ændre setuppet omkring din telefonsvarer.

Din telefonsvarer kan give dig besked via

- SMS
- ikon'et (båndoptagersymbolet
eller
- opringning.

Du kan også vælge at slå "notification" fra, hvilket sandsynligvis er
det der er sket.

Gennemgå din opsætning i telefonsvareren og sæt den til ikon'et.

Hvis det ikke hjælper, så kontakt din nærmeste Teliabutik eller
forhandler, hvis ikke du har en teliabutik i nærheden. Så vil sørge
for, at det indstillingerne bliver som du vil have dem.

"kodningen" skulle meget gerne være telefonmodel-uafhængig. Ellers få
kundeservice til at sætte din(e) telefon(er) på abonnementet. Det skader
i hvert fald ikke, men jeg har svært ved at se hvad det kan hjælpe. Så
det er vist mere for din sjælefred, at du gør det.
Og dog. Det vil være en hjælp for dig, i tilfælde af din telefon bliver
stjålet, så kan Telia være behjælpelig med at finde IMEI-nummeret på din
telefon.

Og en sidste ting: Hvilket nummer ringer du til, når du ringer til
telefonsvareren? Det rigtige nummer er i hvert fald: +4528184000
Hvis det er det gl. Orange nummer, så ret det.
Det samme med din SMS-beskedcentral. Der er den rigtige beskedcentral:
+4528187000

--
mvh Carsten Riis

Fra : Lars Arup

Dato : 03-12-05 22:31

Ja sorry, jeg har været lidt fraværende.Tak for svarene, jeg har i de sidste
par uger brugt min gl Nokia 6150 og med den er der ingen problemer. Så måske
er det blot mit eksemplar af 6210 der er defekt?. Hvis jeg endag skaffer et
andet eksemplar må jeg prøve med dette.

MVH Lars Arup