Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spg. vedrørende defekt canon 300d
Fra : SD

Dato : 21-11-05 21:44

Hej
Ville lige høre om nogen af jer der eventuelt har et Canon 300D, ved om det
er lukkeren der er istykker når man tager et billede og på displayet kan man
se der kun er et kvart billede gemt, de nederste 3/4 er bare sort skærm.
Som om lukker ikke køre helt væk og "belyser" hele billedet ?

Hvad gav i eventuelt for at få det lavet ? En ven har foreslået et firma
på Erhvervsvej i Rødovre, hedder vidst P.W. Service Center. Er de gode ??

Venlig hilsen
Søren D

Fra : Thomas Kjær

Dato : 21-11-05 21:45

On 2005-11-21, SD <cmb41@fakehotmail.com> wrote:
> Hvad gav i eventuelt for at få det lavet ? En ven har foreslået et firma
> på Erhvervsvej i Rødovre, hedder vidst P.W. Service Center. Er de gode ??

Jeg har ikke nogen erfaringer med det problem du beskriver, men det
kunne godt lyde som et defekt gardin. Til gengæld har jeg gode
erfaringer med at få mit grej serviceret hos PW Service, der jo også er
et officielt Canon servicecenter.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 21-11-05 22:26

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> se der kun er et kvart billede gemt, de nederste 3/4 er bare sort skærm.
> Som om lukker ikke køre helt væk og "belyser" hele billedet ?

Har du brugt en lukkertid der er hurtigere end blitssynkroniseringstiden vil
du opleve det fænomen som du beskriver.

Er det på alle billeder det kommer, med og uden blits?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Carina

Dato : 21-11-05 23:10

Jeg har lige fået skiftet min lukker på garantien hos PW, men her havde jeg
fejlmeddelsen Err. 99 meget af tiden - har ikke haft billeder som du
beskriver dem. Hvor er det pragtfuldt at have et anvendeligt kamera igen
/Carina