problemer med fload:
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 21-11-05 21:18

Har følgende side som jeg er ved at skrive om fra tables til

Siden kan findes her: http://www.gie04-05.dk/test

Mit problem er at "Hejsa" til højre for det border jeg har sat
ind:

min index.html ser således ud:

og style.css

/*Indhold*/

contents   {
               width: 768px;
               text-align: left;
               }

contents_left   {
                        width: 5px;
                        height: 500px;
                        background-image: url(images/middle_border.jpg);
                        }

contents_submenu   {
                           float: left;
                           text-align: left;
                           width: 20px;
                           }

/*Indhold slut*/

Kan ikke forstå at "Hejsa ikke stiller sig ved sidan af den
border jeg har sat ind"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 21-11-05 21:45

"Jeppe Christensen" <mr.puity@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Mit problem er at "Hejsa" til højre for det border jeg har sat
> ind:
>
> min index.html ser således ud:
Prøv at bytte om på det divs'ene, så div'en til højre bliver sat før den til
venstre.
Man bør vist sætte alle højre floatede elementer ind før de venstre
floatede.

--
Christoffer

Fra : David Trasbo

Dato : 22-11-05 11:27

> Man bør vist sætte alle højre floatede elementer ind før de venstre
> floatede.

Så vidt jeg husker skal dem til venstre sættes ind først?

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. Læs http://usenet.dk/netikette.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-05 13:41

David Trasbo wrote:

> Så vidt jeg husker skal dem til venstre sættes ind først?

Hvis der er plads i bredden er det ligegyldigt,
om det venstre-float'ede element kommer før det
højre-float'ede element eller omvendt.

Hvis der ikke er plads i bredden vil det element, der
kommer sidst i kildekoden, float'e under det foregående
float'ede element.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-11-05 01:19

David Trasbo wrote:

> Så vidt jeg husker skal dem til venstre sættes ind først?

Hvis den ene kolonne er folated til venstre og den anden er floated til
højre, og pladsen er tilstrækkelig, er rækkefølgen ligegyldig i kildekoden.

Men hvis den ene kolonne er floated til højre og den anden kolonne bare skal
udfylde den resterende plads, *skal* den højre kolonne sættes først i
kildekoden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/