For mange bytes...?
Fra : Preben Larsen

Dato : 21-11-05 21:16

Hej!

Mit stylesheet overstiger de anbefalede 4080 bytes, fordi jeg
ikke kan finde ud af at klare reglen om eller relationen mellem
samhørende "background-color" og "color" på anden måde end, at
forsyne alle markørerne med "background-image:url(picture.jpg);".
Er der ikke en eller anden måde man kan "slanke" stylesheetet på?

Mvh
Preben Larsen

www.webdegn2005.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 21-11-05 21:47

"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsyne alle markørerne med "background-image:url(picture.jpg);".
> Er der ikke en eller anden måde man kan "slanke" stylesheetet på?
http://www.w3schools.com/css/css_background.asp
Tag et kig på den og du burde kunne skære en del linjer væk uden at ødelægge
noget =)

--
Christoffer

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-11-05 21:56

Preben Larsen wrote:

> [...]
> forsyne alle markørerne med "background-image:url(picture.jpg);".
> Er der ikke en eller anden måde man kan "slanke" stylesheetet på?

Jeg er helt med på ideen om slanke stylesheets, men hvor har du
den grænse på 4080 bytes fra?

Hvordan du i øvrigt slanker dine stylesheets har jeg skrevet
en lille opsats om:

http://www.webdesign101.dk/www/artikler/bandwidthreduction.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Preben Larsen

Dato : 21-11-05 22:14

Jørgen Farum Jensen

> Jeg er helt med på ideen om slanke stylesheets, men hvor har du
> den grænse på 4080 bytes fra?

Fra en test på denne side:
http://www.websiteoptimization.com/

> Hvordan du i øvrigt slanker dine stylesheets har jeg skrevet
> en lille opsats om:
>
> http://www.webdesign101.dk/www/artikler/bandwidthreduction.html

Tak for det! Det ser lovende ud - jeg troede, det skulle gøres med
håndkraft!

Mvh
Preben Larsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-05 00:04

Preben Larsen wrote:

> Fra en test på denne side:
> http://www.websiteoptimization.com/

Ok, den har jeg ikke bemærket tidligere. Godt råd, men
det er jo kun et råd, og ikke et absolut krav.

Der er ofte andre ting, det er vigtigere at kigge på
først når det drejer sig om at reducere båndbredde.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Preben Larsen

Dato : 22-11-05 06:37

Jørgen Farum Jensen

> Ok, den har jeg ikke bemærket tidligere. Godt råd, men
> det er jo kun et råd, og ikke et absolut krav.
>
> Der er ofte andre ting, det er vigtigere at kigge på
> først når det drejer sig om at reducere båndbredde.

Det er korrekt - der skal mere til, men som du siger, så er det kun
anbefalinger. Det er min erfaring, at overholder du disse
anbefalinger, så "kører" dine sider upåklageligt.
Jeg har medtaget en fuldstændig analyse fra den pågældende side, for
dem som har lyst til at læse om detaljerne.

Date: Report run on Tue Nov 22 00:20:23EST2005

Diagnosis
Global Statistics
Total HTTP Requests: 9
Total Size: 26124 bytes

Object Size Totals
Object type Size (bytes)
HTML: 5511
HTML Images: 1648
CSS Images: 12759
Total Images: 14407
Javascript: 2827
CSS: 3379
Multimedia: 0
Other: 0

External Objects
External Object QTY
Total HTML: 1
Total HTML Images: 4
Total CSS Images: 2
Total Images: 6
Total Scripts: 1
Total CSS imports: 1
Total Frames: 0
Total Iframes: 0

Download Times*
Connection Rate Download Time
14.4K 20.45 seconds
28.8K 10.32 seconds
33.6K 8.88 seconds
56K 5.41 seconds
ISDN 128K 1.79 seconds
T1 1.44Mbps 0.34 seconds

*Note that these download times are based on the full connection rate
for ISDN and T1 connections. Modem connections (56Kbps or less) are
corrected by a packet loss factor of 0.7. All download times include
delays due to round-trip latency with an average of 0.2 seconds per
object. With 9 total objects for this page, that computes to a total
lag time due to latency of 1.8 seconds. Note also that this download
time calculation does not take into account delays due to XHTML
parsing and rendering.

Page Objects
QTY SIZE# TYPE URL
1 6975 CSS IMG http://www.webdegn2005.dk/digitalcode_1.jpg
9 5784 CSS IMG http://www.webdegn2005.dk/digitalcode_1dim.jpg
1 5511 HTML http://www.webdegn2005.dk
1 3379 CSS http://www.webdegn2005.dk/style.css
1 2827 SCRIPT
http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
1 820 IMG http://www.webdegn2005.dk/getfirefox.gif
1 681 CSS* http://www.webdegn2005.dk/print.css
1 321 IMG http://www.webdegn2005.dk/xhtml10.png
1 299 IMG http://www.webdegn2005.dk/css.png
1 208 IMG http://www.webdegn2005.dk/ie7.gif
9 ^ 26124* Total (^unique objects)

# This site is not using HTTP compression, otherwise called content
encoding using gzip. Consider compressing your textual content
(XHTML, JavaScript, etc.) with mod_gzip or similar products.

* CSS alternate stylesheets may be referenced in the HTML but are not
actually downloaded until they are needed and are therefore not
included in the total page size.

Mvh
Preben Larsen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-05 13:29

Preben Larsen wrote:

> Jeg har medtaget en fuldstændig analyse fra den pågældende side, for
> dem som har lyst til at læse om detaljerne.

Det behøver du ikke (i fremtiden), du kan nøjes med et link

http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/wso.php?url=http://www.webdegn2005.dk/

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Preben Larsen

Dato : 22-11-05 18:01

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det behøver du ikke (i fremtiden), du kan nøjes med et link
>
> http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/wso.php?url=http://www.webdegn2005.dk/

Det er fuldstændig rigtigt - men jeg valgte at gøre det på en anden måde!