Robbie-billetter til kørestole??
Fra : Karina

Dato : 21-11-05 21:14

Er der nogen, der har formået at få billetter til disse særlige pladser,
eller kender nogen, der har fået billetter hertil??

Vi oplevede den ringeste service EVER... Da en af mine venner endelig kom
igennem på telefonen efter 5 timer, kunne de sgu ikke engang fortælle os,
om
vi kunne få sådanne to billetter. Så nu står vi 4 personer med 2 billetter
på øverste tribune, og en uvis situation for os andre to.

For det første kan man ikke engang få lov at være sammen under koncerten,
fordi der max må være én ledsager/ven på kørestolspladserne, og de andre
ikke var heldige nok til at komme igennem og få ståpladser.

For det andet får man så at vide, at man må vente "nogle timer" på at få
et
svar per mail, om der er billet til kørestol og ledsager/ven. Det er nu 6
timer siden, og vi har intet hørt.

Allerede før salget startede, fik vi at vide, at man kun kunne bestille
disse billetter via email til kundeservice eller telefon. Vi sendte 2
mails
kl. 10.00, én igen ved 11-tiden og en opfølgning omkring 11.30 - disse har
vi heller INTET hørt på.

Tak, siger jeg bare! Tak! Som om det ikke er svært nok at komme igennem og
få billet, fordi de begrænser mulighederne i forhold til alle de andre
billetter, så kan de ikke engang give os et svar, når vi endelig kommer
igennem.

Hip hurra og Billetlugen længe leve! :-/

Mvh
Karina

Fra : Karina

Dato : 21-11-05 23:38

> [...]
billetter
> på øverste tribune, og en uvis situation for os andre to.

Nu er der så lidt opfølgning... Vi har fået en mail fra Billetlugen -
ingen
billetter til os desværre.

Men hvad værre er: Billetlugens kundeservicechef Alex Jacobsen skriver
sågar, at kørestolsbilletterne var udsolgt lidt over 10.

Hvordan i alverden dette er muligt, går over min forstand!?! Billetterne
kunne kun købes per mail eller per telefon. Som alle ved, var det umuligt
at
komme igennem på telefonen, og jeg vil derudover mene, at langt de fleste
af
dem, der rent faktisk KOM igennem, ikke var interesserede i
kørestolspladserne. Derudover sendte jeg som tidligere nævnt en mail med
en
bestilling kl. 10.03 - og da den åbenbart allerede kom for sent, er salget
af kørestolsbilletter da godt nok gået EKSEPTIONELT hurtigt!

At vi så slet ikke fået noget at vide (det, vi har fået at vide nu er
efter
en telefon-forsøgs-bestilling omkring kl. 15 - de 4 mails, der blev sendt
mellem 10 og 11.30 har vi intet respons fået på) er sgu endnu dårligere.

Her følger min mail til selvsamme kundeservice-chef:

Til Alex Jacobsen,

Som så mange andre kæmpede jeg i dag en brav kamp - forgæves - for at få
billet til én af Robbie Williams koncerterne.

Jeg havde forberedt mig godt... troede jeg... og undersøgt, hvilke
muligheder jeg havde, når nu jeg kom med en kørestol. Men ak!

For det første var mine muligheder for pladser stærkt begrænsede. Et på
forhånd afsat antal kørestolsbilletter - og som alternativ en ståplads på
plænen, hvilket klart ville betyde særdeles begrænset udsyn. Dernæst blev
mine muligheder for køb yderligere begrænset ved, at kørestolspladserne
kun
var til salg via e-mail til kundeservice og via telefon.

10.03 sendte jeg en mail med en bestililng på 1 kørestolsplads og 1
ledsagerplads. Jeg forespurgte på, hvordan betalingen skulle foregå. Da
jeg
ikke havde hørt noget lidt over 11, sendte jeg kl. 11.24 en opfølgende
mail
med mine dankortoplysninger - bare for en sikkerheds skyld.

Samtidig forsøgte jeg uafbrudt at komme igennem på telefonen.

Efter 5 timer - og omkring 3000 opkaldsforsøg - gav jeg op. Heldigvis kom
én
af mine venner (ham, jeg har fået din mailadresse fra) igennem via
telefonen. Han bestilte 2 billetter til de andre to, vi skulle følges med.
De kunne kun få tribunebilletter, men så måtte vi bare nyde koncerten hver
for sig. Samtidig fik han at vide, at han ikke kunne få svar på, om vi
kunne
få en kørestolsplads+ledsager, men at dette svar ville komme via mail
"nogle
timer senere".

Det kom så... Desværre negativt!

Du skrev, at I allerede lidt over 10 havde udsolgt af kørestolsbilletter.
Nu
tænker jeg så: Hvor mange billetter - eller rettere hvor FÅ - billetter af
denne type var der til salg, siden der kan være udsolgt allerede lidt over
10?? Jeg mener... Alle handicappede skulle jo stadig kæmpe mod alle de
andre
købere om at å komme igennem på telefonen (eller emailen).

Jeg fik aldrig nogen form for respons på mine mails... INTET! Havde jeg
allerede efter første mail fået at vide, at kørestolsbilletterne var
udsolgt, havde jeg vidst, at jeg skulle have kæmpet hårdere for at få en
ståplads. Godt nok stod jeg hele tiden i kø elektronisk, og en anden ven
cyklede til 2 Fonabutikker, men der var jo 200 m. lange køer.

Omkring middagstid blev det oplyst, at der ikke var flere ståpladser, men
jeg kæmpede fortsat, for jeg havde jo stadig en chance på
kørestolsbilletterne.. Ja, det troede jeg da i hvert fald. Men det har jeg
nu fundet ud af, at jeg ikke havde.

Det vil sige, at jeg rent faktisk kunne have stoppet min kamp allerede kl.
12. Jeg blev ved til lidt efter kl. 15 - det kunne have sparet mig for
over
2000 opkaldsforsøg!! Ja - du læste rigtigt TOTUSINDE!!!!!

Nu vil jeg så på forhånd undskylde mit sprog i det komme stykke af denne
mail, men for helvede hvor er det den dårligste service, jeg endnu i mit
liv
har oplevet. I kunne sgu da i det mindste have sat et autosvar på jeres
mail
om, at kørestolsbilletterne var udsolgte, eller have skrevet det sammen
med
meldingen om, at ståpladserne var udsolgt. På det tidspunkt har I jo
udemærket godt været klar over, at løbet var kørt for mig og alle andre i
kørestol, som kæmpede på i forvejen enormt ulige vilkår i forhold til alle
andre.

Tak, siger jeg bare.. Tak for intet!

Jeg vil dog gerne have svar på mit spørgsmål længere oppe:

Hvor mange kørestolsbilletter var sat til salg?

Og derudover: Hvordan blev billetterne solgt? De, der var heldige - var
det
via mail eller via telefonen??? Noget siger mig desværre, at salget har
været "tyvstartet" på disse billetter, medmindre der har været et enormt
lavt antal til salg - ellers ville de sgu ikke kunne have været udsolgt
allerede så tidligt, at min bestilling fra kl. 10.03 var nytteløs....

Jeg forventer at høre fra dig.

Med ven... næh.. med skuffede hilsner

Karina Hjorth

Er det bare mig, eller lugter det en smule med det billetsalg til
kørestolsbrugere??

Mvh
Karina

Fra : Holst

Dato : 22-11-05 09:58

Karina wrote:

> Er det bare mig, eller lugter det en smule med det billetsalg til
> kørestolsbrugere??

Om det ligefrem lugter, ved jeg ikke. Sagen er jo nok den, at platformen
til kørestolsbrugere kun har plads til ganske få kørestolsbrugere og
deres ledsager. Givetvis også derfor, at en kørestolsbruger kun kan have
én ledsager med, for ellers er der plads til endnu færre kørestolsbrugere.

Resten af dine problemer er bare dårlig service, men det er jo et
kendetegn ved Billetlugen og kun hvad der kan forventes.

Fra : steen

Dato : 22-11-05 12:22

On Tue, 22 Nov 2005 09:57:42 +0100, Holst <newsnov05@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>
>Resten af dine problemer er bare dårlig service, men det er jo et
>kendetegn ved Billetlugen og kun hvad der kan forventes.

Jeg synes deres service er bedre end Billetnets.

Jeg kender ikke til kørestole, men det er vel Parken der ikke er
bygget til koncerter og mange tilskuere.

Jeg har altid fået billetter til de koncerter Billetlugen har solgt og
næsten aldrig haft held da det var Billetnet der solgte.

Hilsen

Steen

Fra : Holst

Dato : 22-11-05 13:04

steen wrote:

> Jeg synes deres service er bedre end Billetnets.

Men er det alles indtryk?

> Jeg kender ikke til kørestole, men det er vel Parken der ikke er
> bygget til koncerter og mange tilskuere.

Næh, Parken er ikke bygget til koncerter. De burde se at rive lortet ned
og få bygget et stort koncertsted i stedet.

Kørestolspladserne er vist sædvanligvis en slags tribune bygget midt på
plænen. Eneste forskel fra en plæneplads er, at de vel er hævet en
meters penge eller så over plænen, så kørestolsbrugerne også har en
chance for at se noget. I rigtig mange situationer ender
kørestolsbrugere desværre med at være placeret et sted, hvor de ikke kan
se meget andet en folks rygge og jakker.

> Jeg har altid fået billetter til de koncerter Billetlugen har solgt og
> næsten aldrig haft held da det var Billetnet der solgte.

Men er det alles indtryk. I min omgangskreds har jeg kun hørt om
problemer med Billetlugen. Tidligere har jeg aldrig hørt om problemer
med Billetnet i samme omfang.