Google uddeler pengepræmier - browserkrige~
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 21-11-05 20:30

Skal man tage det her for pålydende?

http://explorerdestroyer.com/

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Carl Drud

Dato : 21-11-05 20:51

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Skal man tage det her for pålydende?

Mon dog.

"This graph illustrates the dramatic transfer of wealth from Google to
you as you participate in their affiliate program (yes, this is a
joke)."

Carl

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 22-11-05 09:52

Carl Drud wrote:

> "This graph illustrates the dramatic transfer of wealth from Google to
> you as you participate in their affiliate program (yes, this is a
> joke)."

Det betyder vist bare, at det er folkene bag destroyerexplorer og Kill
Bill's Browser der har chance for at tjene Googlepenge, ikke os

http://www.informationweek.com/showArticle.jhtml?articleID=173601757

Mikkel

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 21-11-05 22:04

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> Skal man tage det her for pålydende?
>
> http://explorerdestroyer.com/

Den er god nok, men det gælder ikke for danskere. (endnu)

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : csm

Dato : 23-11-05 09:38

Thomas du er godt klar over at hvis man har installeret f.eks maxthon
browser eller reklamefjerner program så for man ikke linket ude til højre at
se.
Det gør kun din side grim med den gulebjælke - ikke spec. god reklame for
firefox.
fjern det dog.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-11-05 07:08

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

Ja. http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=111132

--
What is life, except excuse for death,

-== http://www.shpongle.org/video/flashback1.swf ==-

Fra : M. Andersen

Dato : 22-11-05 12:49

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Skal man tage det her for pålydende?
>
> http://explorerdestroyer.com/
>
> Mikkel
> --
> Weblog fra Guatemala:
> http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Men hvorfor ville man dog skifte? Med den adblock der ligger i FF kan mange
sider slet ikke vise deres indhold - halvdelen af de private hjemmesider er
kodet til IE og giver problemer i FF, java script menuer bliver blokeret som
adds og sådan kunne jeg blive ved. Jeg synes hellere vi skulle overtale Bill
til at lave faner i IE :)

Mette

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 22-11-05 12:58

M. Andersen wrote:

> Men hvorfor ville man dog skifte? Med den adblock der ligger i FF kan mange
> sider slet ikke vise deres indhold

Jeg oplever næsten dagligt sider der giver problemer i FF, men det er nu
ikke min erfaring at det har noget med adblock at gøre. Tænker du på
popup-blokeringen? Den vil jeg nu ikke undvære, heller ikke når jeg
bruger IE - i IE er det Google Toolbar der sørger for blokeringen.

> - halvdelen af de private hjemmesider er
> kodet til IE og giver problemer i FF,

Ja, det er et stort problem - også hos store professionelle
organisationer. Selv på nogle af Kulturministeriets sider kan menuerne
ikke vises rigtigt i FF! (Og det er ikke FF's skyld).

> java script menuer bliver blokeret som adds

Som ads? Kan man ikke bare slå ad-blokeringen fra?

> og sådan kunne jeg blive ved.

Lad høre?

> Jeg synes hellere vi skulle overtale Bill
> til at lave faner i IE :)

De findes allerede i MSN-bar. Hvad MSN-baren ellers indeholder af godt
og skidt kan jeg desværre ikke sige noget om.

Mikkel

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-11-05 13:37

M. Andersen wrote:

> Men hvorfor ville man dog skifte?

For at minimere sikkerhedshuller, spyware o.s.v.

Firefox har desuden en masse nyttige funktioner, som jeg ikke kan
undvære i det daglige.

--
Benny Nissen

Fra : Frank

Dato : 22-11-05 14:09

M. Andersen skrev:

> Men hvorfor ville man dog skifte? Med den adblock der ligger i FF kan mange
> sider slet ikke vise deres indhold

Adblok kan du slå til og fra... *du* bestemmer hvad du vil se!
IMHO er der mange gode grunde til at skifte: bl.a. bedre sikkerhed, hastighed og
en masse 'uundværlige' udvidelser til alle smag og behov, ikke mindst for web
kodere.

Se i øvrigt disse statistikker:
http://www.xitimonitor.com/etudes/equipement12.asp
og sammenlign dem med situationen for 8 måneder siden:
http://www.xitimonitor.com/etudes/equipement5.asp
De taler vist for sig selv...

> - halvdelen af de private hjemmesider er
> kodet til IE og giver problemer i FF, java script menuer bliver blokeret som
> adds og sådan kunne jeg blive ved.

Jeg bruger meget K-meleon (en slags 'Firefox Light', også Gecko-baseret) til
hverdag og har sjældent problemer. Og hvis det sker, så bruger jeg "Show in IE"
knappen!

> Jeg synes hellere vi skulle overtale Bill
> til at lave faner i IE :)

De kommer i IE 7...

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : M. Andersen

Dato : 22-11-05 17:26

> De kommer i IE 7...
>
> --
> Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
> [...]

Det ser jeg frem til :)

Mette

Fra : Anders Lund

Dato : 22-11-05 19:36

M. Andersen wrote:
> Men hvorfor ville man dog skifte?

Jeg synes selv at browseren er bedre.

> Med den adblock der ligger i FF kan mange
> sider slet ikke vise deres indhold

Hvis du taler om extensionen "Adblock", så er det en du selv bestemmer
hvordan den skal være. Min er konfigureret til at fjerne reklamer og
ikke indhold. Jeg tror ikke at jeg er stødt ind i en hjemmeside som ikke
kunne vise sit indhold pga. Adblock.

Hvis du tænker på Pop-up-killeren, så oplever jeg det meget sjældent.
Jeg har 15 sider i min allow popups, så jeg synes selv at det går meget
godt.

> - halvdelen af de private hjemmesider er
> kodet til IE og giver problemer i FF,

Ja, så lad os endelig skifte til IE. NOT.
Jeg ser hellere at der er flere browsere, så hjemmesideejerne fatter
budskabet om at de skal skrive noget ordentlig kode, eller leve med at
det ikke er alle som kan se siden. Hvis "ikke er alle"-delen bliver stor
nok, bliver jeg glad, for så lærer de de.

> java script menuer bliver blokeret som
> adds og sådan kunne jeg blive ved.

Tror du så ikke at dine filterregler er sat forkert op? Jeg oplever ikke
noget af alt det du nævner.

> Jeg synes hellere vi skulle overtale Bill
> til at lave faner i IE :)

Eller bare lave en bedre browser generelt.

http://comon.dk/index.php/news/show/id=24400

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk