Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ugens tip!
Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 19-11-05 11:42

Hej

I denne kolde tid, vil dit kamera dugge voldsomt når du kommer ind i varmen
efter en fototur, det kan dit kamera tage skade af, så du bør undgå det, på
en af følgende måder:

Lad kameraet blive i tasken indtil det har fået "stuetemperatur".

Eller.

Kom kameraet i en plastpose inden du kommer ind, lad det blive i posen til
det har fået "stuetemperatur", så sætter duggen sig uden på posen, og skader
derved ikke kameraet.

Hvis du ikke kan vente (og det kan man jo ikke), så tag dit "kort" ud af
kameraet og put det i lommen inden du kommer ind, så kan du gå i gang med
billederne imens kameraet tøer op!

Fotohilsner fra

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-05 16:59

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.analogfoto.dk
> www.megapixels.dk (tom)
> Har du ældre analoge kameraer du vil af med, så send en mail.

Tak for det gode råd

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på email.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-11-05 22:31

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
>...snip de gode råd...

Jeg vil bare advare dig imod at du nu har startet en uundværlig serie i
denne NG, som alle vi nybegyndere vil se frem til med tilbageholdt
åndedræt...

Tak

Henrik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-05 23:28

Henrik Jensen wrote:

> Jeg vil bare advare dig imod at du nu har startet en uundværlig serie i
> denne NG, som alle vi nybegyndere vil se frem til med tilbageholdt
> åndedræt...

Hmm... du bør straks søge læge, hvis du får åndedrætsbesvær over dette
råd, for det har været gentaget sådan ca. 5-10 gange, hver vinter de
sidste 7-8 år, det er højst et par uger siden, at der var en tråd om
dette emne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HBJensen

Dato : 22-11-05 13:01

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> råd, for det har været gentaget sådan ca. 5-10 gange, hver vinter de
> sidste 7-8 år, det er højst et par uger siden, at der var en tråd om dette

Hej Niels

Mit åndedræt fejler såmænd intet, jeg er i fin form. Og det var heller ikke
selve tippet der var noget vildt over, for ganske som du skriver, så var
blandt andre du fremme med dette gode råd for kort tid siden.

Men at starte en tråd med "Ugens tip!" , det kunne jeg og mange andre da
sikkert få en masse godt ud af.

Måske du kan fyre et af i næste uge

Venligst
Henrik

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-11-05 19:56

> [...]
> råd, for det har været gentaget sådan ca. 5-10 gange, hver vinter de
> sidste 7-8 år, det er højst et par uger siden, at der var en tråd om dette

Hej Nils

Jeg skriver ikke disse "tip" til dem der kender dem, men til dem der ikke
kender dem.
Jeg har selv engang stået med disse kondens problemer, indtil jeg fik at
vide hvordan det kunne undgås.

Og hvis du lader mig blive i dit killfilter, så behøver du jo ikke at læse
med.

Fra : KsK

Dato : 14-01-06 22:16

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Hej Nils

ja det er da fandes at den mand prøve at styre denne grp der er ny tilkommer
som også ha brug for råd der er give før ,,,

jeg er også med på en læse af ugens tip fra HR Langgaard og så håbe vi et
de selv højtidelig idioter kan hold deres kæft

KsK

Fra : Manu

Dato : 23-11-05 10:24

Tak for tip !!