DMeA05 Danish Metal Awards: Er det noget p~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 20-11-05 21:54

Hej metalheads.

Er jeg den eneste der synes at konceptet med DMeA er ligegyldigt, at
udbuddet af optrædende er kedeligt og at det hele er alt for dyrt?

Altså det er jo fint nok at gøre opmærksom på dansk metal, men er der
virkelig publikum der vil betale 2-300 kr for at deltage i den fest?

Og hvem gider at købe den compilation cd der er udgivet i den sammenhæng?
Jeg har allerede set flere eksemplarer i brugtbutikker.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Dopedog

Dato : 20-11-05 22:15

> [...]
>
> Og hvem gider at købe den compilation cd der er udgivet i den sammenhæng?
> Jeg har allerede set flere eksemplarer i brugtbutikker.

De burde ihvertfald reklamere noget mere for det ! Jeg så først at det ville
finde sted i sidste uge, jeg læste en kvart/halv side reklame i et gratis
computerblad :-\

Fra : Metal Coven

Dato : 29-11-05 16:57

On Sun, 20 Nov 2005 21:54:11 +0100, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net>
wrote:

>Hej metalheads.
>
>Er jeg den eneste der synes at konceptet med DMeA er ligegyldigt, at
>udbuddet af optrædende er kedeligt og at det hele er alt for dyrt?
Udbuddet af optrædende kan man altid diskutere. Det kommer i sidste ende an
på ens personlige smag. Aftenens og nattens uidbud var tydeligvis ikke i
din smag.
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor arrangementet er prissat som det er. Det
hænger forhåbentlig sammen med, at arrangørerne gerne vil have deres penge
hjem igen. Det koster sikkert en del at stable sådan noget som awardshowet
og afterparty på benene.

>Altså det er jo fint nok at gøre opmærksom på dansk metal, men er der
>virkelig publikum der vil betale 2-300 kr for at deltage i den fest?
Tjaa, der er sikkert en del som gjorde det, for der var mange mennesker
derinde, og det var ikke VIP'er og presse det hele.

>Og hvem gider at købe den compilation cd der er udgivet i den sammenhæng?
>Jeg har allerede set flere eksemplarer i brugtbutikker.
Den musik som findes på skiven
http://www.b-evil.dk/fastbeatny/anm.php?alid=354 er der bestemt intet i
vejen med. Men der er, såvidt jeg kan se, ikke tale om ikke tidligere
udgivet materiale eller andre rariteter, og det kan selvfølgelig gøre en
forskel.

Var du til awardshow og/eller afterparty?

--
METAL COVEN
www.metal-coven.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-11-05 22:26

"Metal Coven" <no@way.org> skrev i en meddelelse

> Udbuddet af optrædende kan man altid diskutere. Det kommer i sidste ende
> an
> på ens personlige smag. Aftenens og nattens uidbud var tydeligvis ikke i
> din smag.

Næh, det var ikke lige nogle bands jeg ville lægge så mange penge for at
se
og det undrer mig især at hovednavnet ikke var dansk. Hvad med Invocator,
Konkhra, Hatesphere eller for den sags skyld Pretty Maids, som vi ikke har
hørt fra længe? Hvis vi endelig skal rose dansk metal så skal det vel for
hulen da være dansk musik der spilles? Alt andet er da en falliterklæring!

> [...]
penge
> hjem igen. Det koster sikkert en del at stable sådan noget som

Naturligvis er det dyrt at arrangere og måske matchede billetprisen
udgifterne, men jeg synes nu det var for mange penge at slippe. Det
planlagte program virkede kedeligt på mig.

> Tjaa, der er sikkert en del som gjorde det, for der var mange mennesker
> derinde, og det var ikke VIP'er og presse det hele.

More power to them! Jeg har spurgt rundt omkring, men der har ikke været
meget snak om arrangementet på nettet og de få jeg har spurgt IRL var
umiddelbart enige med mig i at prisen var for høj.

> [...]
> vejen med. Men der er, såvidt jeg kan se, ikke tale om ikke tidligere
> udgivet materiale eller andre rariteter, og det kan selvfølgelig gøre en

Jep, flere af de bands er rigtig gode, men jeg gider simpelthen ikke
compilations - jo hvis det er gratis promotion. Spekulerede bare på om
andre
køber den slags. Havde der været uudgivet materiale på med éns
yndlingsband
havde det nok været en anden sag. Den compilation burde bruges til
promotion
hos de danske medier. Ved jeg ikke om den blev, men at dømme ud fra
omtalen
af P3's dækning så blev der vist ikke rigtig spillet noget fra den. (Læst

www.aage.dk Off Topic Forum).

> Var du til awardshow og/eller afterparty?

Ingen af delene, jeg deltog jo ikke. Havde prisen været det halve i Amager
Bio havde jeg uden tvivl været dér, men 150 kr. for at komme på Rock og se
to mere eller mindre ukendte bands spille, det giver jeg altså ikke! Jeg
fester jævnligt på Rock i forvejen og ser masser af god musik dér, så den
aften sprang jeg altså over.

Anyhoo, min antipati bunder helt klart også i at jeg synes arrangementet
var
så ligegyldigt og non-metal. Generelt bryder jeg mig ikke om den slags
shows
hvor én eller anden sammenspist branche roser sig selv og klapper hinanden
på skuldrene. Det gælder Oscar, Emmy, DMA, MTVA, DMeA...whatever. Dem der
sælger plader og koncertbilletter, det er sgu dem publikum ka' li' og dem
der gør det bedst!

Hatesphere er ét af mine absolutte favoritbands når vi taler dansk metal,
men jeg synes sgu det sutter lidt når de selv og deres producer bliver
føjet
til nomineringerne efter at nomineringerne er offentliggjort - endda
tilføjet på eget initiativ! Og så får de ovenikøbet prisen! Vistnok en
kasse
bajere så vidt jeg er orienteret, hmm... Jeg synes ikke produktionen er
specielt fed. Faktisk synes jeg heller ikke det er deres bedste skive, jeg
kan bedre li' Bloodred Hatred, men det er jo også lige meget.

Ja, jeg har ikke hørt alle årets danske metalskiver, bands og koncerter,

jeg dømmer personligt og ud fra et relativt snævert grundlag, men jeg
synes
sgu ikke det er nødvendig at dansk metal roser sig selv med sådan et
arrangement. Det går jo skide godt! Mercenary, Manticora, Mnemic,
Hatesphere, Cornerstone, Pretty Maids, Konkhra, Force Of Evil, Volbeat
o.a.
har jo stor succés rundt omkring i Europa og resten af verden. Vi kan sgu
godt og Danmark er altså tabt for evigt hvad angår metal. Indse det!
Genren
bliver aldrig bredt accepteret. Jeg tror simpelthen ikke på det...

Nå, men det blev et surt opstød og det var slet ikke hensigten. Min
oprindelige post var ikke ment meget negativt, blot lidt undrende over
arrangementet.

....og hvorfor hulen fik Transparent talentprisen? Dem glæder jeg mig til
at
høre mere fra! http://www.transparent-metal.com/