CCS der bare ikke virker
Fra : Betina Sommerset

Dato : 20-11-05 21:32

Jeg har tidligere med god held fået råd på denne side. Men jeg
har ikke kunnet få det til at virke. Så jeg prøver igen.
Jeg har lavet en forside med CSS og med et billede og farver. Men
baggrunden er bare hvid. Ser jeg den i Frontpage, ser det fint
ud.. Hvad er forkert her? Tjek den på www.tornadodancers.dk

Håber på hjælp.

Hilsen Betina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Betina Sommerset

Dato : 20-11-05 21:40

Nej nu virker det.. jeg skulle bare kikke ordentlig efter hvad jeg
lavede.
Beklager ulejligheden
---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-05 22:23

Betina Sommerset skrev:

>Nej nu virker det.. jeg skulle bare kikke ordentlig efter hvad jeg
>lavede.

Mon?

Du har en fejl i din css,

Du har;

background: url('TDback.jpg') center no-repeat;
background-color:#FFFFC0>

Den sidste > skal ikke være der.

Når det er den sidste deklaration behøver der ikke stå noget
eller også skal det erstattes af ;.

Iøvrigt, når du bruger kortformen background, så smid også
baggrundsfarven derop, så det bliver:

background: #FFFFC0 url('TDback.jpg') center no-repeat;

PS. Husk, når du svarer på indlæg at svare under det, du citerer
og nøjs med at citer det du direkte svarer på.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : jopa

Dato : 20-11-05 21:43

Betina Sommerset skriblede bla:
> [...]
> Jeg har lavet en forside med CSS og med et billede og farver. Men
> baggrunden er bare hvid. Ser jeg den i Frontpage, ser det fint

Prøv at smide dette i dit eksterne CSS
h1 {font-size: 30pt; font-family: arial}
h2 {font-size: 15pt; font-family: courier}
p {font-size: 12pt; font-family: times new roman}

og så nøjes med at have det der

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-11-05 00:46

jopa wrote:

> h1 {font-size: 30pt; font-family: arial}
> h2 {font-size: 15pt; font-family: courier}
> p {font-size: 12pt; font-family: times new roman}

Det skal nok lige tilføjes generiske fonte, så jigsaw ikke gør vrøvl. Og
"times new roman" skal i anførselstegn, fordi det er et fontnavn med flere
ord:

h1 {font-size: 30pt; font-family: arial, sans-serif}
h2 {font-size: 15pt; font-family: courier, monospaced}
p {font-size: 12pt; font-family: "times new roman", serif}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-11-05 01:15

On Sun, 20 Nov 2005 21:43:08 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Prøv at smide dette i dit eksterne CSS
> h1 {font-size: 30pt; font-family: arial}
> h2 {font-size: 15pt; font-family: courier}
> p {font-size: 12pt; font-family: times new roman}
>
>og så nøjes med at have det der

Det vil da ikke gøre nogen funktionsmæssig forskel - ?

Derimod kunne man foreslå, at der blev tilføjet nogle generiske fonte:

h1 {font-size: 30pt; font-family: arial, sans-serif;}
h2 {font-size: 15pt; font-family: courier, monospace;}
p {font-size: 12pt; font-family: 'times new roman', serif;}

- ellers vil det se ret uforudsigeligt ud på maskiner, som ikke har
disse fonte installeret.
Desuden skal der anførselstegn om fontnavne, som har mellemrum i
navnet.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jopa

Dato : 21-11-05 11:40

Jørn Andersen skriblede bla:

> Det vil da ikke gøre nogen funktionsmæssig forskel - ?

Ikke spor men at have 2 linier i det eksterne CSS og så resten på selve
siden virker klodshans på mig

Jeg har ikke nærlæst koden syntes bare det for brugeren ville være
optimalt
at samle skidtet et sted.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 25-11-05 18:16

jopa wrote:
> [...]
> selve siden virker klodshans på mig
>
> Jeg har ikke nærlæst koden syntes bare det for brugeren ville være

Og så skal det ikke være pt eller px, det skal være em, det er optimalt

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg