Asrock K7VT4A Pro FD virker ikke
Fra : PHM

Dato : 20-11-05 17:18

Hej

Nogen der ved hvad man gør for at få Floppy drev til at virke på ovenstående
bundkort ?

Har prøvet med 4 forskellige kabler og 2 drev som virker i andre maskiner.

Der er slet ingen liv i det.

V.H. Peter 7400

Fra : Allan / Kolding

Dato : 20-11-05 19:14

Hvis den lyser konstant har du vendt kablet forkert.

Ellers prøv at se i Bios om A = 1,44 drev, og der f.eks. ikke står "none"

Allan / Kolding

Fra : PHM

Dato : 20-11-05 19:20

I bios står der at Floppy A og B ikke er installeret.
Kan ikke vende kabel, da der er en tap på den ene side.
Men den røde side af kabel skal vel være ved pin 1 ?

V.H. Peter 7400

Fra : Villy Jensen

Dato : 20-11-05 19:37

>I bios står der at Floppy A og B ikke er installeret.
> Kan ikke vende kabel, da der er en tap på den ene side.
> Men den røde side af kabel skal vel være ved pin 1 ?

Ja, men du skal selv sætte "floppy A" til 1,44 MB, ellers funker det ikke..

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : PHM

Dato : 20-11-05 20:00

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men du skal selv sætte "floppy A" til 1,44 MB, ellers funker det
ikke..

Det har jeg så prøvet, men den grønne lampe lyser kort, og der er lidt
aktivitet, men den booter ikke på disketten, som den er sat til i bios.
Og i windows er der slet ikke nogen diskette installeret, mystisk.

V.H. Peter 7400

Fra : sls\(2770\)

Dato : 20-11-05 19:50

"PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> skrev i en meddelelse
>I bios står der at Floppy A og B ikke er installeret.
> Kan ikke vende kabel, da der er en tap på den ene side.
> Men den røde side af kabel skal vel være ved pin 1 ?

Har oplevet et par drev hvor jeg skulle skære tappen af og vende kablet før
det virkede.
Hvis der er lys i drevet, så er kablet vendt forkert.
Pin 1 (den farvede ledning) skal sidde til venstre, altså modsat harddisk
hvor den sidder til højre.
Den ende af kablet hvor der er en snoning på ledningen skal sidde i drevet.

// Sid

Fra : PHM

Dato : 20-11-05 20:14

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor den sidder til højre.
> Den ende af kablet hvor der er en snoning på ledningen skal sidde i

Hvis jeg vender kablet, lyser lampen hele tiden, så det er jo nok forkert,
men skal kablet være snoet ??

V.H. Peter 7400

Fra : Lars & Jane

Dato : 20-11-05 20:37

> [...]
> drevet.
>
> Hvis jeg vender kablet, lyser lampen hele tiden, så det er jo nok forkert,

Det er i bios det går galt, du har sikkert sat et eller andet til som du
ikke burde...sæt den til ( default )
Så virker det sikkert igen.
eller køb et nyt board og sælg den til mig for en hund.
Lars...

Fra : PHM

Dato : 20-11-05 20:25

> [...]
> hvor den sidder til højre.
> Den ende af kablet hvor der er en snoning på ledningen skal sidde i

Ok har fikset det, kablet skulle ikke være snoet.
Og takker for alt det andet hjælp med bios o.s.v.

V.H. Peter 7400