Hvordan med Rævegrave
Fra : Allan og Susanne And~

Dato : 10-06-01 20:33

Hej jeg skal til at lave en rævegrav, og savner et par gode råd. bla.
hvordan skal beligenheden være, skal udgangene vende en bestemt vej????.
på forhånd tak

Allan

Fra : h@rdis

Dato : 14-06-01 22:30

Hej Allan
Beliggenhed: Smart at lægge graven ved naturlige ledelinjer, hvor det
m¨formodes at ræve færdes.
Udgange: Nøø, du skal bare sikre dig mod lys og træk gennem systemet, så
ubeskyttet udgang mod vest er nok en dårlig idé.
Andet: Hvis muligt så sørg for at kedlen er systemets højeste punkt, dsv.
ligger højere end udgange. Skulle minimere træk og muligvis også akkumulere
varme.
Markér så du præcist ved hvor kedlen er; på et eller andet tidspunkt skal
der nok graves efter hunden.
Og så skal der selvfølgelig være gode skudmuligheder.
Men ellers er ræve ikke til at lure. Supergode grave kan være tomme, mens
mere tvivlsomme kan give mange ræve - mennesker og ræve har vist ikke samme
logiske sans.
Knæk og bræk
--
JØrgen