[CSS] Lidt problemer med divs
Fra : Martin

Dato : 20-11-05 06:30

Hej gruppe

Jeg sidder og laver endnu en side, men denne gang går det HELT galt :/

Problemet ligger imellem venstre side og hoved teksten.

Problemet kan ses her

http://natten-i.dk/test/side1.html
http://natten-i.dk/test/side2.html

(PS ingen links virker inde på selve siden, det må i leve med, men det
kan sagtens illustreres med ovenstående links, håber jeg)

--

Venlig hilsen
Martin

Fra : usenet

Dato : 20-11-05 12:51

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (PS ingen links virker inde på selve siden, det må i leve med, men det kan
> sagtens illustreres med ovenstående links, håber jeg)

Hejsa,
Jeg kan da sagtens se siderne, men hvad er det der er galt???

/Dan

Fra : Christoffer

Dato : 20-11-05 16:18

> [...]
>
> Jeg sidder og laver endnu en side, men denne gang går det HELT galt :/
> Problemet ligger imellem venstre side og hoved teksten.

Nej, ihvertfald ikke uden at fortæller os hvordan det burde se ud..

--
Christoffer

Fra : Martin

Dato : 20-11-05 21:32

Christoffer wrote:

> Nej, ihvertfald ikke uden at fortæller os hvordan det burde se ud..

Nåårh ja - det ville nok være en god idé at fortælle løs :)

I IE der er ALT perfekt :)
Men i firefox, der skoder borderen imellem menu og hovedet samt på side2
der går hovedet helt ned til det nederste felt, selvom der er margin på.

--

Venlig hilsen
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-05 12:19

Martin skrev:

>>> http://natten-i.dk/test/side1.html
>>> http://natten-i.dk/test/side2.html

> Nåårh ja - det ville nok være en god idé at fortælle løs :)

Nemlig.

> I IE der er ALT perfekt :)
> Men i firefox, der skoder borderen imellem menu og hovedet
> samt på side2 der går hovedet helt ned til det nederste felt,
> selvom der er margin på.

Jeg er ikke helt med - hvad mener du med hovedet og det nederste
felt? Og hvad mener du med at borderen "skoder" mellem menu og
hovedet?

NB: Du har et par småfejl i din xhtml-kode; de gør det umuligt at
validere din css-kode. På side 1 skal du skrive &lt; i stedet for
<, og på side to mangler du at afslutte en <small>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin

Dato : 22-11-05 00:59

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Nemlig.

> Jeg er ikke helt med - hvad mener du med hovedet og det nederste
> felt? Og hvad mener du med at borderen "skoder" mellem menu og
> hovedet?

Jeg tegner lige så :)

Header
---------------------

Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet

---------------------
Nederste felt

Ovenstående er som jeg gerne vil have det til at se ud.

På side1 <http://natten-i.dk/test/side1.html>

Der sker dette:

Header
---------------------

Menu | Hovedet
Menu |
Menu |
Menu |
Menu |
Menu |
Menu |
Menu
Menu
---------------------
Nederste felt

På side2 <http://natten-i.dk/test/side2.html>

Sker dette:

Header
---------------------

Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Menu | Hovedet
Hovedet
Hovedet
Hovedet
---------------------
Nederste felt

Håber i kan se meningen med tegningerne (og at de ser pæne ud)

> NB: Du har et par småfejl i din xhtml-kode; de gør det umuligt at
> validere din css-kode.
> På side 1 skal du skrive &lt; i stedet for
> <, og på side to mangler du at afslutte en <small>.

Så validere begge sider, og css'en validere - men det gav ikke pote.

--

Venlig hilsen
Martin